Mulle soitettiin työkkäristä ja uhkailtiin kovin sanoin
että jos tulee työilmoitus ja en ole yhteydessä työpaikkaan niin saan karenssin. Myöntelin vaan että niin tietysti. Se muija vaan jankkasi että nämä on tärkeitä asioita joita ei tule aina ajatelleeksi. Silloin sanoin, että ymmärrän kyllä etten ole tyhmä ja minulle ei ole ensimmäistäkään työosoitusta tullut teiltä. Siihen piipersi että ne on vähän kiven alla... Siis kukkoileeko työkkäri ja luulee, että työttömät vaan piipittää vai oliko sillä vaan paha aika kuusta?
Kommentit (38)
Jumalauta! Sulle soitettiin?! Minulle kuulemma soitellaan tuossa maaliskuun puolivälissä, ehkä. Muuten olen työkkäristä saanut paperisotaa ja kettuilua alan valinnastani.
Minulle luvattiin soittaa pari kk sitten ja eipä ole vielä puhelin pirissyt...
Ei se ole mikään työkkäri, vaan TE-toimisto.
Työtä sieltä ei ole välitetty enää vuosikausiin. Kunhan ämmät vain pitävät 8 tunnin mittaisia kahvitaukoja valtion piikkiin.
Uhkailtiin? Sä oikeasti koit työkkärin infosoiton uhkailuna? Sulle on todennäköisesti tulossa työhönosoitus ja puhelulla varmistettiin että ymmärrät hakea sitä. Kyllä se siellä kirjallisestikin lukee, mutta moni karenssista valittava ei niitä työkkärin viestejä lue tai ymmärrä lukemaansa.
Kai tuon nyt jokainen tajuaa, että karenssia napsahtaa jos ei ole yhteydessä työpaikkaan. Turhaan sua pelotteli.
En ole nyt työnhakijana, mutta viime keväänä olin ja silloin oli virkailija laittanut paikkoja e-kirjeenä, jota minulla ei ollut käytössä, enkä edes tiennyt tuollaisesta.. ja vanhoja ei päässyt lukemaan, kun sitten otin tuon käyttöön. Ei tullut kyllä mitään sanktiota..
Täytyyhän niidenkin olla tekevinään jotain, ettei mene työpaikka alta.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:04"]
Uhkailtiin? Sä oikeasti koit työkkärin infosoiton uhkailuna? Sulle on todennäköisesti tulossa työhönosoitus ja puhelulla varmistettiin että ymmärrät hakea sitä. Kyllä se siellä kirjallisestikin lukee, mutta moni karenssista valittava ei niitä työkkärin viestejä lue tai ymmärrä lukemaansa.
[/quote]
En ole ap,mutta mä koen kaikki TE-toimiston yhteydenotot uhkaavina :D Tuntuu kuin hiillostaisivat työllistymään,vaikka hehän vain hoitavat työnsä. AP,puhelun oli todennäköisesti tarkoitus infota,ei pelotella,jotkut työkkärin virkailijat eivät vain ole kovin asiakaspalveluhenkisiä,ja saavat asialliset asiat kuulostamaan kukkoilulta.
Tyttärelleni soitettiin silloin kesäkuussa kun oli valmistunut.Ihmettelin kovasti TE-toimiston aktiivisuutta.Sieltä on soitettu nyt kahdesti! Nyt kun olisi sinne päin asiaa niin mitenkään et saa sitä neuvojaa kiinni että vois asiaa selvittää.
Työkkäristä sanottiin jos en tee cv-nettiä laittavat karenssin viikon kuluessa.Pystyvät koneeltaan katsomaan olenko sen tehnyt. Tein siis sen !
CV-netti ei ole pakollinen ellet ole hölmöyksissäsi mennyt lupaamaan sen laatimista työllistymissuunnitelmassa. Muussa tapauksessa mitään karenssia ei voi sen perusteella langettaa, ettei asiakas ole vapaaehtoisesti pistänyt tietojaan palveluun.
Mä olen äskettäin ilmoittautunut työttömäksi. Nyt sain kutsun saapua toimistoon tiettynä päivänä ilman varattua aikaa. Mitä mun pitää odottaa siltä käynniltä? pitääkö mulla olla mukana jotakin?
(en ole koskaan aiemmin ilmoittanutunut työttömäksi)
Mä en tajua tuota työkkärin soittelua nykyään. Ihan niin kuin työtön sillä työllistyisi, että joku täti soittelee ja kyselee kuulumisia joka toinen päivä.
Mulla piti olla elokuussa aika. Olin just lähdössä työkkäriin kun soittivat että aikasi on siirretty huhtikuulle 2015.
Mut siis saanko mä jotenkin muka nyt sitä korvausta kun ei kukaan ole kysynyt edes mun tilinroa?
Kai niitä ahdistaa, kun pitäis työpaikka 500 000 taikoa