Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle soitettiin työkkäristä ja uhkailtiin kovin sanoin

Vierailija
25.11.2014 |

että jos tulee työilmoitus ja en ole yhteydessä työpaikkaan niin saan karenssin. Myöntelin vaan että niin tietysti. Se muija vaan jankkasi että nämä on tärkeitä asioita joita ei tule aina ajatelleeksi. Silloin sanoin, että ymmärrän kyllä etten ole tyhmä ja minulle ei ole ensimmäistäkään työosoitusta tullut teiltä. Siihen piipersi että ne on vähän kiven alla... Siis kukkoileeko työkkäri ja luulee, että työttömät vaan piipittää vai oliko sillä vaan paha aika kuusta?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:10"]

Mä olen äskettäin ilmoittautunut työttömäksi. Nyt sain kutsun saapua toimistoon tiettynä päivänä ilman varattua aikaa. Mitä mun pitää odottaa siltä käynniltä? pitääkö mulla olla mukana jotakin?

(en ole koskaan aiemmin ilmoittanutunut työttömäksi)

[/quote]

Kannattaa ottaa hyvä kirja luettavaksi jonotusajaksi.

Vierailija
22/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:15"]

Mut siis saanko mä jotenkin muka nyt sitä korvausta kun ei kukaan ole kysynyt edes mun tilinroa?

[/quote]

Et sä työkkäristä mitään korvausta saa vaan Kelasta tai työttömyyskassasta. Työkkäri sen sijaan antaa niille lausunnon sun oikeudestasi työttömyysetuuteen. Niin ja kyllä se etuus pitää ihan hakea, ei se tosiaan työkkäriin ilmoittautumalla tosiaankaan mitenkään automaattisesti tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:04"]

Ei se ole mikään työkkäri, vaan TE-toimisto.

Työtä sieltä ei ole välitetty enää vuosikausiin. Kunhan  ämmät vain pitävät 8 tunnin mittaisia kahvitaukoja valtion piikkiin.

[/quote]

Mua sitten ottaa päähän tällaiset lausahdukset!

Te-toimistosta on määräaikaiset potkittu pihalle, rakenneuudistuksia, säästötavoitteita ja kaiken maailman uudistuksia koko ajan. Tietäisitte vaan miten kovilla ne virkailijat siellä on! Ja eipä ne palkat siellä kuule mitään kummoisia ole.

Vierailija
24/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis saanko mä jotenkin muka nyt sitä korvausta kun ei kukaan ole kysynyt edes mun tilinroa?

[/quote]

jos olet tosissasi niin menepä kelan sivuille täyttämään se hakemus kahdelta viikolta. ja tietysti ensin käyt siellä työkkärissä, ota mukaan kaikki laput jotka voivat jotenkin asiaasi liittyä.

Vierailija
25/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Työkkäri ei maksa työmarkkinatukea, vaan se haetaan KELAsta, jotka tarkistavat työkkäristä, että olet työtön työnhakija.

Vierailija
26/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cv- netti oli PAKKO tehdä!!, vaikka aluksi kieltäydyin. Riihimäen te-toimisto. Sama toimisto joka laittoi tuttavani karenssiin kun ei ottanut yhteyttä, vaikka nimenomaan sanottiin että ottavat sieltä yhteyttä. Tuttavani onneksi sai karenssin peruttua kun asiaa rupesivat selvittelemään.Oli kyllä jonkin tovin ilman rahaa.

Vierailija
27/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:18"]

Työtä sieltä ei ole välitetty enää vuosikausiin. Kunhan  ämmät vain pitävät 8 tunnin mittaisia kahvitaukoja valtion piikkiin.

[/quote]

Te-toimistosta on määräaikaiset potkittu pihalle, rakenneuudistuksia, säästötavoitteita ja kaiken maailman uudistuksia koko ajan. Tietäisitte vaan miten kovilla ne virkailijat siellä on! Ja eipä ne palkat siellä kuule mitään kummoisia ole.

[/quote]

Eivät varmaan sen kovemmalla kuin Siwan kassatkaan. Ainakin koulutus molempiin hommiin sama.

Vierailija
28/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:13"]

Mä en tajua tuota työkkärin soittelua nykyään. Ihan niin kuin työtön sillä työllistyisi, että joku täti soittelee ja kyselee kuulumisia joka toinen päivä.

[/quote]

Ja mulle soitetaan aina kun olen töissä ja sitten tulee kirje, jossa sanotaan että "et ole vastannut puhelimeen". No anteeksi, kun käyn töissä! (Teen siis sijaisuuksia enkä tosiaankaan voi töissä kytätä puhelinta saati vastata siihen, ja olen asiasta työkkäriinkin sanonut monet kerrat. Silti aina työpäivän jälkeen näkyy että jahas, sieltä on soitettu. Sitten kun yrittää mennä netistä katsomaan että mitä asia on koskenut, siitä asiasta ei mitään lue, mutta kirjattu että "ei vastaa, lähetetty tekstiviesti". Paitsi ettei mitään tekstiviestiä ole koskaan tullut.)

Eniten ärsyttää kun tulee sellainen olo, että on jotenkin "huono työtön" kun ei vastaa puhelimeen (eli olen jotenkin passiivinen jne), vaikka siellä pitäisi kyllä olla tiedossa se milloin olen töissä. Sitten kun takaisin ei tietenkään voi soittaa, paitsi siihen yleisnumeroon johon taas saa jonottaa ikuisuuden jos edes pääsee jonoon. Ja koko ajan on sellainen kuumottava olo, että niiden mielestä mä en ole nyt yhteistyöhaluinen kun en vastaa heille puhelimeen.

Vierailija
29/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

Joutaakin pihalle ne vittumaiset ämmät. Koko laitos tulisi lopettaa ja jättää tuen maksaminen kelalle.

Kukaan ei sitä kautta ainakaan työllisty, muuta kuin ne virkailijat. Nähty on.

Vierailija
30/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:44"]

Ja mulle soitetaan aina kun olen töissä ja sitten tulee kirje, jossa sanotaan että "et ole vastannut puhelimeen". No anteeksi, kun käyn töissä! (Teen siis sijaisuuksia enkä tosiaankaan voi töissä kytätä puhelinta saati vastata siihen, ja olen asiasta työkkäriinkin sanonut monet kerrat. Silti aina työpäivän jälkeen näkyy että jahas, sieltä on soitettu. Sitten kun yrittää mennä netistä katsomaan että mitä asia on koskenut, siitä asiasta ei mitään lue, mutta kirjattu että "ei vastaa, lähetetty tekstiviesti". Paitsi ettei mitään tekstiviestiä ole koskaan tullut.)

Eniten ärsyttää kun tulee sellainen olo, että on jotenkin "huono työtön" kun ei vastaa puhelimeen (eli olen jotenkin passiivinen jne), vaikka siellä pitäisi kyllä olla tiedossa se milloin olen töissä. Sitten kun takaisin ei tietenkään voi soittaa, paitsi siihen yleisnumeroon johon taas saa jonottaa ikuisuuden jos edes pääsee jonoon. Ja koko ajan on sellainen kuumottava olo, että niiden mielestä mä en ole nyt yhteistyöhaluinen kun en vastaa heille puhelimeen.

[/quote]

Ja lisään vielä, että välillä pelottaa että häiritseekö työntekoni asiointia työkkärin kanssa ja joudun johonkin mustalle listalle vielä :D Kun en laiskimus edes puhelimeen suostu vastaamaan... Jotenkin se touhu tuntuu olevan niin jäykkää, ettei sillä ole mitään merkitystä mitä sinne kertoo, itsekin kun tosiaan olen oikein informoinut heitä, että olen ajalla x töissä enkä voi vastata silloin puhelimeen.

Eikä tuo nyt kai virkailijoiden vika ole, se systeemi vaan on aivan surkea kun ei sinne voi soittaa takaisin. Ne soittaa sen kaksi kertaa (tietenkin virka-aikana jolloin olen töissä) ja siinä se. Yhdenkin aika oleellisen tiedon kanssa kävi niin, että mulle ei tullut siitä sitten mitään infoa. Joskus myöhemmin sitten soitin ja tiedustelin asiasta, niin tuosta tiedosta oli merkintä jo kuukausien takaa, ja kuulemma jos ei vastaa puhelimeen niin ei sitä asiaa sitten muuten ruveta enää tiedottamaan. Mulle oli kyllä noiden puhelujen jälkeen tullut papereita täytettäväksi muttei mitään infoa tuosta yhdestä asiasta.

Ja tosiaan, olin helvetti siellä töissä enkä voinut vastata puhelimeen. Siksipä tulee sellainen olo, että työttömänä olisi suotavinta vaan istua puhelimen vieressä koko ajan, ettei vaan missaa puheluita :D Töissä puurtaminenkaan ei ole hyväksi, jos se saa sinut vaikuttamaan passiiviselta ja yhteistyöhaluttomalta...

29

Vierailija
31/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko CV-netti on suuri vitsi, itse tein sen kesällä ja sitä on katsottu yhden (1) kerran :D Ois kiva kuulla, onko joku joskus sen avulla saanut yhteydenottoja työnantajilta?

Vierailija
32/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 15:15"]

[/quote]

jos olet tosissasi niin menepä kelan sivuille täyttämään se hakemus kahdelta viikolta. ja tietysti ensin käyt siellä työkkärissä, ota mukaan kaikki laput jotka voivat jotenkin asiaasi liittyä.
[/quote]
Joo kannattaa ottaa mielummin liikaa lappuja ku liian vähän...

Vierailija
33/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:14"]

Koko CV-netti on suuri vitsi, itse tein sen kesällä ja sitä on katsottu yhden (1) kerran :D Ois kiva kuulla, onko joku joskus sen avulla saanut yhteydenottoja työnantajilta?

[/quote]

Yhden, joku puhelinmyyntifirma. Niitähän ei ole pakko hakea, ainoastaan työtarjoukset. Vai?

Vierailija
34/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne soittavat? Sähköpostihan olisi ilmaista.

Vierailija
36/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/38 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:40"]

Miksi ne soittavat? Sähköpostihan olisi ilmaista.

[/quote]

Mä mainitsin tuolloin, kun kerroin etten voi työajalla vastata puhelimeen, että sähköposti olisi hyvä tapa ottaa yhteyttä jos on tarve. Mutta en tiedä sitten onko tuossa jokin tietoturvajuttu tai jotain, kun ne soitot sieltä vaan tuli kuitenkin. Kai siellä vaan vedetään samalla sapluunalla kaikki tilanteesta riippumatta. Se on se kaks soittoa ja "et vastaa puhelimeen" -kirje, ihan riippumatta siitä vaikka olisi moneen otteeseen kertonut, että ei pysty puhelimeen vastaamaan.

29