Onko paikalla aikuisiällä oppisopimuskoulutuksen aloittanutta?
Itseäni kiinnostaisi kovasti hankkia uusi ammatti oppisopimuksella mutta tuntuu kovin hankalalta löytää sitä opiskelupaikkaa (sehän pitää hankkia itse). Onko kellään omakohtaisia kokemuksia oppisopimuspaikan saamisesta, miten onnistuit? Oliko paikka jo ennestään tuttu? Vai löytyikö ihan vaan sitkeällä omatoimisella hakemisella?
Kommentit (6)
Minulla oli työpaikka kylläkin jo valmiina. Mutta asiassa voi edetä niinkin, että ottaa ensin yhteyttä paikkakunnan oppisopimustoimistoon ja kyselee sieltä miten asiassa kannattaisi edetä. Sielä ne osaa kyllä vastata!
Siis sulla oli jo työpaikka ja sitten ryhdyit opiskelemaan oppisopimuksella? Kauanko koulutus kestää? Utelee ap
Halusin vaan samalla saada itselleni uuden ammatin. Soitin oppisopimustoimistoon ja homma järjestyi sitä kautta. Tämä vaihtoehto sopii minulle parhaiten. Saa opiskelu ajaltakin palkan. :) Muutenpa ei pystyis rueta opiskelemaan jos jäis pelkän opintotuen varaan.
Olen yrittänyt itsekin asiaa usein kysellä. Itse olen suunnitellut puutarha-kukkakauppa-alalle kouluttautumista oppisopimuksella. Mille alalle sinä olet ajatellut hakeutua?