Laillisesti ryöstetyt ihmiset Suomessa - perintäfirmat ajettava alas!
Joku kehui täällä onnentunnetta laskuja maksettuaan. Niin minäkin olen ollut, kun talous on ollut vielä tasapainossa. Mutta entä sitten, kun sairaus/työttömyys - masennus - mikä tahansa elämässä kohtaa, joka syöksee sinut taloudelliseen ahdinkoon. Jäät kenties ainostaan pikalainan varaan, jotta saat hankittua edes kaurapuuorlautausellisia ja maksettua sähkön/veden. Sosiaaliapu on tehnyt niin hankalaksi tavallisen ihmisen vastaanottaa siinä nöyryyttämisrumbassa, jossa koko elämäntili nostettava jonkun merkonomityttösen nähtäväksi - jolla sitten täydellinen mielivalta joko 'harkiten' auttaa tai ei. Kerran olen itse hakenut tällaista 'apua' sähkölaskun palautettassa minulle takaisin, koska 'tulot' menivät kuulemma 3 euroa yli tjms pskaa.
Miksi apua ei kohdenneta HETI, kun sitä tarvitsee. Miksi ihmiset ajetaan tässämaassa halulla velkakierteeseen, joka vie koko heidän toimintakykynsä ja voimansa nousta takaisin esim. työmarkkinoille. Ei ole suomalaisten etu tuottaa pahoinvointia, mikä koko maa on tulvillaan. Juurikin tämän perintäbisneksen ansiosta, jolla ei ole oikeastaan mitään oikeutusta edes OLLA olemassa. Bisnestä ahdinkoon joutuneiden HÄDÄLLÄ??
Ennen oli KORONKISKONTALAIT ja kiskojat joutuivat LINNAAN. Nyt heidät kutsutaan JUHLIMAAN sinne - vähävaraisilta ryöstämillään RAHOILLA; jotka he itse tarvitisivat kipeästi elääkseen ja uudestaan noustakseen.
Tälle bisnekselle ON TULTAVA LOPPU! Rahaa ei löydy sen enempää vähävaraiselta, kuin koronkiskontaan HARJOITTAMALLA!
Tähän vastannee he, joilla talous ja työpaikat pyörii ilman huolenhäivää - että maksaisit vaan laskusi ajoissa. Mutta kun se ei onnistu ihmisiltä silloin, kun tuloja ei ole ja nekin vain muutaman satasen, jos sitäkään. Koska tässä maassa herätään jo MILJOONAN ihmisen HÄTÄÄN!! Tappoja ja lapsenmurhia päivittäin uutisissa ja sekään ei herätä? Tilanne tulee vain pahenemaan, ellei suomalaiset KOLLEKTIIVISESTI nouse tätä kammottavaa ihmisten piinaamista vastaan - RYÖSTÄMISTÄ - josta ei hyödy, muuta kuin itse perintäfirmat JÄTTIMÄISINE TULOINEEN; jotka kaikki vielä viedään veroparatiisisaarille, itse suomalaisten edes KÖYHIEN rahoista hyötymisineen.
Mutta, mutta.. '' Olen onnellinen, kun saan maksettua laskuni..''' vastauksena:
Olet onnellinen niin kauan, kunnes et joudu taloudelliseen ahdinkoon ja kaikenmaailman perintfirmat yritä ryöstää sinua ''laillisesti''. Perinäbisnes ja ihmisten, jotka vähävaraisimpia ryöstetään valtion avustuksella mitä törkeimmällä tavalla, jolloin laskut saattavat nousta 500% - koska on IHAN oikein RYÖSTÄÄ ahdinkoon joutuneita IHMISIÄ - VALTIOVALLAN luvalla!! NOT!!!!!! Nousen itsekni tätä järkyttävää korkonKISKONTAA vasten ensi vaaleissa, kuka rohkeasti nousee tätä rikollista ryöväystä vastaan - juurikin Suomessa tällä hetkellä noin 500 000 kärvistelee (saman verran työttömäksi joutuneita ja lisää tulee tulevaisuudessa) joko ulosoton piirissä/perintälaskujen kammottavassa paineessa. Uudessa Suomessa kerrankin hyvä kannanotto asiaan ja moni ottaa kantaa tietän ahdistuksen, minkä laskujen nostattaminen pilviin muutoinkin talousongelmien kanssa kamppaileville teettää. Koko perintäbisnes on rikollista touhua ihmisten ahdingolla (ja tulokset viedään veroparatiisisaarille) Lindorf - Intrum jne.
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/180621-laillisesti-ryostetyt
Kommentit (363)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:36"]
Edelleenkään en ole nähnyt kyseistä mitäliegeist pläjäystä vaan kuule ihan itse näitä pähkäilen. Sinulleko tuottaa hankaluuksia luoda itse ajatuksia, ilman että viittaat jonkun muun ajatuksiin? Rest my case.
[/quote]
Tyylillesi uskollisesti, et kuitenkaan vastaa suoraan kysymykseen :-) Miten voisitkaan, kun vastausta ei ole filmillä kerrottu...
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:36"]
Edelleenkään en ole nähnyt kyseistä mitäliegeist pläjäystä vaan kuule ihan itse näitä pähkäilen. Sinulleko tuottaa hankaluuksia luoda itse ajatuksia, ilman että viittaat jonkun muun ajatuksiin? Rest my case.
[/quote]
Tyylillesi uskollisesti, et kuitenkaan vastaa suoraan kysymykseen :-) Miten voisitkaan, kun vastausta ei ole filmillä kerrottu...
[/quote]
Taidat nyt itse tivata minulta jotain vastausta johonkin filminpätkään, jos et ymmärtänyt, mistä siellä puhuttiin? En tosiaan ole nähnyt kyseistä filmiä, mutta sinua se on ilmeisesti jotenkin hämmentänyt?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 12:56"]
Tuo on niin totta. Yksi neuvo kaikille laskujen kanssa kärvisteleville, SOITTAKAA niille joille olette velkaa. Hakekaa LISÄÄ MAKSUAIKAA. Oikeasti suurin osa firmoista on tänä aikana valmis joustamaan maksuasioissa.
[/quote]
No millä maksat, jos olet esim. sairauseläkkeellä ja kituutat pikkueläkkeellä ja joudut vippailemaan elääksesi? Ei se MAKSUAIKA enää siinä auta, kun mennään jo perse edellä puuhun..
[/quote]
Suu säkkiä myöden sitten vaan. Et tietäne mitä tuo tarkoittaa, no se tarkoittaa sitä että niin sairaseläkeläisen kuin muidenkin tulee elää varojensa mukaan. Menot eivät saa olla tuloja suuremmat, vain siten ei velkaannu. Ei se aina helppoa ole mutta sitäkin yksinkertaisempaa, ja pitää takuulla voudin loitolla. Kokeile joskus!
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:16"]
Taidat nyt itse tivata minulta jotain vastausta johonkin filminpätkään, jos et ymmärtänyt, mistä siellä puhuttiin? En tosiaan ole nähnyt kyseistä filmiä, mutta sinua se on ilmeisesti jotenkin hämmentänyt?
[/quote]
En minä tivaa sinulta mitään, enkä kysy vastauksia muihin kuin tässä ketjussa esittämiini kysymyksiini. Sinun teesisi ovat olleet niin sitä itseään Zeitgeistia, että sinun on turha esittää noita itse pähkäilleesi. En tiedä miksi sitä piilottelet, ehkä sinua nolottaa tuo muutaman vuoden takainen salaliittohörhöjen poppisfilmi, jota juuri kukaan ei enää muistele.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:03"]
Yksityiset perintäfirmat ovat pelkkiä hyeenoja, joilla ei ole mitään tosiasiallista tuottavaa toimintaa valtion kannalta. Se, että ajetaan yksityisiä ihmisiä ahdinkoon, ei ole tuottavaa toimintaa vaan aiheuttaa valtiolle valtavan kustannuserän erilaisin sosiaalimenoin etc. Jotain järkeistystä toimintaan on tultava ja kannatan myös perintäfirmojen lakkauttamista.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Perintäfirmat ovat tehokkaampa perijöitä kuin muulla alalla toimiva yritys. Yritys joka maksaa voitostaan veroa ei voi maksaa voitosta veroa, jos voitto hupenee luottotappioon. Minustakin perintäfirmat voisi lakkauttaa, kunhan velkoja saa periä tosiasialliset kulut, jotka perinnästä syntyisivät. Meidän firmassa ei ole mitään tuon alan osaamista, joten se tarkoittaisi uuden henkilön palkkaamista. Rekrykulut, palkkakulut, yms. kaikki vaan sen 15€ laskun päälle. Ei taitaisi riittää se 5x mitää täällä on aiemmin huudeltu. Vai onko sinusta ok varastaa 15€?
[/quote]
Onko sinusta oikein varastaa 15 euron päälle asiakkaalta esim. 60 euroa? tai jopa 100 euroa??
[/quote]
Kyllä. Tuo vastaa noin tunnin työtä. Jos sen 15€ perimiseen menee se tunti, niin kyllä siitä pitää sen verran saada veloittaakkin.
[/quote]
haistapa piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä pskaaaaaaaaaaaa! lahjattomimmat toki hakeutuu aloille, jossa copy paste on ainoa taitovaade, sekä kirjekuoreen laittaminen ja postimerkin päälle liimaaminen! respekt!!! NOT!!!!!
periminen ei todellakaan vaadi ekstra duunia, kun samat kaavakkeet pykätään ulos sekä lisätään vaan uusi lisäsumma.
mutta toki lahjattomillakin tulee olla joku branchi, jossa kuvittelevat jotain osaavansa, kun mitään erityislahjoja ei ole?? voi sua..
[/quote]
No sittenhän sinulla on hyvät saumat päästä perintäalalle tienaamaan isot rahat, eikö? Ai niin, sinne(kään) ei palkata luottotietonsa sössineitä, voi harmi...
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:02"]
Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan.
[/quote]
Vai olisiko niin että nuo kaikki ihmiset ovat vaan tyhmiä ja ahneita.
Kusessa olevat ovat kusessa kunnes maksavat laskunsa. Ei se sen vaikeampaa ole.
[/quote]
Laskun maksaminen on ERI asia, kuin maksaa siitä viisinkertainen tai ylikin menevä summa, eikö niin?
Ei nyt ihan oikeasti jaksa enää jankata sinun kanssassi, koska selvästi se kauppaopisto ei sinun päähäsi paljonkaan jättänyt muuta kuin copupaste laskutoimintojen handlaamisen. Good luck for ur life!!
[/quote]
On toki vittumaista maksaa laskusta viisinkertainen hinta mutta niin sen pitää ollakin -teosta on seurattava rangaistus ja rahanmenetys jos mikä kirpaisee asiansa huonosti hoitavaa. Se pitää tehokkaasti kurissa muut yli varojensa elävät kun he näkevät että otettu laina on maksettava ajoissa takaisin. Eihän kukaan enää uskaltaisi lainata jos lainanmyöntäjällä ei olisi oikeusturvaa.
Eli ei valittamsita.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:16"]
[/quote]
En minä tivaa sinulta mitään, enkä kysy vastauksia muihin kuin tässä ketjussa esittämiini kysymyksiini. Sinun teesisi ovat olleet niin sitä itseään Zeitgeistia, että sinun on turha esittää noita itse pähkäilleesi. En tiedä miksi sitä piilottelet, ehkä sinua nolottaa tuo muutaman vuoden takainen salaliittohörhöjen poppisfilmi, jota juuri kukaan ei enää muistele.
[/quote]
Huvittavaa, että kuvittelet minun lainaavani nyt jotain kulttifilmiä, jota en ole edes nähnyt. Kerro toki sen teesit lyhyesti, mikäli omat ajatukseni sitä niin läheisesti liippaa? Ehkäpä nuo ajatukset ovat sitten vuotaneet 'yhteiseen kosmiseen tilaan'. josta me kaikki voimme ammentaa. Jos ne ovat hyviä siis.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:32"]
Huvittavaa, että kuvittelet minun lainaavani nyt jotain kulttifilmiä, jota en ole edes nähnyt. Kerro toki sen teesit lyhyesti, mikäli omat ajatukseni sitä niin läheisesti liippaa? Ehkäpä nuo ajatukset ovat sitten vuotaneet 'yhteiseen kosmiseen tilaan'. josta me kaikki voimme ammentaa. Jos ne ovat hyviä siis.
[/quote]
En viitsi käyttää aikaa mihinkään teesien kirjaamiseen sinulle, eivätkä ne liity perintätoimistojen alas ajamiseen mitenkään. Googlaa. Se, ettet saa vastatuksi filmin teesien ulkopuolelta, osoittaa kuitenkin että et todellakaan ole näitä asioita itse miettinyt vaan hörhöfilmistä ammentamaasi toistelet. Jos olisit itse asiat miettinyt, sinulta ei jäisi niin silmiin pistävästi vastaamatta suoriin kysymyksiin. Mutta ethän sinä pysty vastaamaan, kun et tiedä mitä vastata. :-)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:03"]
Yksityiset perintäfirmat ovat pelkkiä hyeenoja, joilla ei ole mitään tosiasiallista tuottavaa toimintaa valtion kannalta. Se, että ajetaan yksityisiä ihmisiä ahdinkoon, ei ole tuottavaa toimintaa vaan aiheuttaa valtiolle valtavan kustannuserän erilaisin sosiaalimenoin etc. Jotain järkeistystä toimintaan on tultava ja kannatan myös perintäfirmojen lakkauttamista.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Perintäfirmat ovat tehokkaampa perijöitä kuin muulla alalla toimiva yritys. Yritys joka maksaa voitostaan veroa ei voi maksaa voitosta veroa, jos voitto hupenee luottotappioon. Minustakin perintäfirmat voisi lakkauttaa, kunhan velkoja saa periä tosiasialliset kulut, jotka perinnästä syntyisivät. Meidän firmassa ei ole mitään tuon alan osaamista, joten se tarkoittaisi uuden henkilön palkkaamista. Rekrykulut, palkkakulut, yms. kaikki vaan sen 15€ laskun päälle. Ei taitaisi riittää se 5x mitää täällä on aiemmin huudeltu. Vai onko sinusta ok varastaa 15€?
[/quote]
Onko sinusta oikein varastaa 15 euron päälle asiakkaalta esim. 60 euroa? tai jopa 100 euroa??
[/quote]
Kyllä. Tuo vastaa noin tunnin työtä. Jos sen 15€ perimiseen menee se tunti, niin kyllä siitä pitää sen verran saada veloittaakkin.
[/quote]
Osoitat kyllä melkoisen hyvin, minkalaisen ''luonteen'' omaavat tuolle alalle päätyy. Kusipäiset ja itseään täynnä olevat noubadit, maks joku kauppaopisto käytynä - kun ei se, että jotkut ihan itse kykenee ajattelemaan ja luomaan ajatuksia ilman jotain ihme filminpätkiä, on ylivoimaista sinulle käsittää.
Älä kompastu valitsemallasi tiellä.. äläkä rappusissa kohti aina niin inspiroivaa työpaikkaasi.. Not ;)
haistapa piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä pskaaaaaaaaaaaa! lahjattomimmat toki hakeutuu aloille, jossa copy paste on ainoa taitovaade, sekä kirjekuoreen laittaminen ja postimerkin päälle liimaaminen! respekt!!! NOT!!!!!
periminen ei todellakaan vaadi ekstra duunia, kun samat kaavakkeet pykätään ulos sekä lisätään vaan uusi lisäsumma.
mutta toki lahjattomillakin tulee olla joku branchi, jossa kuvittelevat jotain osaavansa, kun mitään erityislahjoja ei ole?? voi sua..
[/quote]
No sittenhän sinulla on hyvät saumat päästä perintäalalle tienaamaan isot rahat, eikö? Ai niin, sinne(kään) ei palkata luottotietonsa sössineitä, voi harmi...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:30"]
Jos yli 500 000 on kusessa näiden perintäfirmojen takia, jotain on tehtävä ja PIAN! Ja enemmän on menossa ansaan. Kohta se on miljoona ja sitä luokkaa. Ei voi olla niin, että yksi ammattikunta suistaa sadatuhannet ihmiset ahdinkoon ihan pelkkää ahneuttaan.
[/quote]
[/quote]
Laskun maksaminen on ERI asia, kuin maksaa siitä viisinkertainen tai ylikin menevä summa, eikö niin?
Ei nyt ihan oikeasti jaksa enää jankata sinun kanssassi, koska selvästi se kauppaopisto ei sinun päähäsi paljonkaan jättänyt muuta kuin copupaste laskutoimintojen handlaamisen. Good luck for ur life!!
[/quote]
On toki vittumaista maksaa laskusta viisinkertainen hinta mutta niin sen pitää ollakin -teosta on seurattava rangaistus ja rahanmenetys jos mikä kirpaisee asiansa huonosti hoitavaa. Se pitää tehokkaasti kurissa muut yli varojensa elävät kun he näkevät että otettu laina on maksettava ajoissa takaisin. Eihän kukaan enää uskaltaisi lainata jos lainanmyöntäjällä ei olisi oikeusturvaa.
Eli ei valittamsita.
[/quote]
Ei se, että työttömyys/sairaus tai muu tapahtuma kohtaa ihmistä, ole hänen vikansa - jotta häntä tulee siitä rankaista maksamalla viisinkertaisia hintoja. Älyvapaa kommentti sinulta.
Silti koet, että yli varojen elävät rikkaat saavat siirtää rahansa rauhassa veroparatiiseihin. Kuten myös perintäfirmojen hemmot tekevät. Eri lait rikkaille ja vähävaraisille? Well.. näinhän se menee. Porkkanaa ja keppiä eri kansanosille.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:52"]
Eli jos ei ole varaa maksaa sitä pariakymppiä, niin 200€ on. Logiikka?
[/quote]
No mitä sitten pitäisi maksaa, jos ei ole varaa maksaa edes sitä alkuperäistä 20eur?
[/quote]
Laittaa vaikka lasku sikskä ajaksi jäihin, kunnes on rahaa maksaa se alkup 20e
Osoitat kyllä melkoisen hyvin, minkalaisen ''luonteen'' omaavat tuolle alalle päätyy. Kusipäiset ja itseään täynnä olevat noubadit, maks joku kauppaopisto käytynä - kun ei se, että jotkut ihan itse kykenee ajattelemaan ja luomaan ajatuksia ilman jotain ihme filminpätkiä, on ylivoimaista sinulle käsittää.
Älä kompastu valitsemallasi tiellä.. äläkä rappusissa kohti aina niin inspiroivaa työpaikkaasi.. Not ;)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli ei valittamsita.
[/quote]
Ei se, että työttömyys/sairaus tai muu tapahtuma kohtaa ihmistä, ole hänen vikansa - jotta häntä tulee siitä rankaista maksamalla viisinkertaisia hintoja. Älyvapaa kommentti sinulta.
[/quote]
Ei vaan sinulta.
Katsos, raha ei liiku elleivät pelisäännöt ole selvät. Ja niitä pelisääntöjä eivät sanele ketkään muut kuin ne keillä sitä rahaa on lainattavaksi.
Ei minua kiinnosta lainatessani/sijoittaessani mikään muu kuin se että saan rahani takaisin korkojen kera.
Esimerkki: minulta pyydettiin rahaa lainaksi tärkeään asiaan ja pyynnön mukaani tuli sydäntäsärkevä tarina. Tajusin heti että nyt jos koskaan on luottotappion riski hyvin suuri joten en lainannut, Tärkeä Asia jäi hankkimatta ja minulle suututtiin. So what?
Näin se rahamaailma toimii ja niin on oleva. Ja hyvä siis niin.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:52"]
Eli jos ei ole varaa maksaa sitä pariakymppiä, niin 200€ on. Logiikka?
[/quote]
No mitä sitten pitäisi maksaa, jos ei ole varaa maksaa edes sitä alkuperäistä 20eur?
[/quote]
Laittaa vaikka lasku sikskä ajaksi jäihin, kunnes on rahaa maksaa se alkup 20e
[/quote]
Aivan kelpo ehdotus. Jäihin summa, kunnes on varaa maksaa. Ei lisätä ahdinkoa laskujensa kanssa kamppailevalle.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli ei valittamsita.
[/quote]
[/quote]
Ei vaan sinulta.
Katsos, raha ei liiku elleivät pelisäännöt ole selvät. Ja niitä pelisääntöjä eivät sanele ketkään muut kuin ne keillä sitä rahaa on lainattavaksi.
Ei minua kiinnosta lainatessani/sijoittaessani mikään muu kuin se että saan rahani takaisin korkojen kera.
Esimerkki: minulta pyydettiin rahaa lainaksi tärkeään asiaan ja pyynnön mukaani tuli sydäntäsärkevä tarina. Tajusin heti että nyt jos koskaan on luottotappion riski hyvin suuri joten en lainannut, Tärkeä Asia jäi hankkimatta ja minulle suututtiin. So what?
[/quote]
Entäpä jos olisit vain antanut sen rahan. Ilman lainaamista. Olisiko ollut aivan ennenkuulumaton teko?
Hyvän laittaminen kiertoon ei varmaankaan kuulu sinun vakobulÄÄRIIN?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli ei valittamsita.
[/quote]
[/quote]
Ei vaan sinulta.
[/quote]
Entäpä jos olisit vain antanut sen rahan. Ilman lainaamista. Olisiko ollut aivan ennenkuulumaton teko?
Hyvän laittaminen kiertoon ei varmaankaan kuulu sinun vakobulÄÄRIIN?
[/quote]
Miksi olisin?
Katsos, joillakin se raha pysyy hyppysissä ja sitä jopa ajan mittaan tulee lisääkin. Jotkut taas tuhlaavat kaiken. Kun tehdään bisnestä siihen ei tunteilu sovi.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:10"]
Uuh. Aloitutekstin kaltaista juttua sai kuunnella päivittäin kun oli perintäfirmassa töissä. Koskaan mikään ei ole oma vika.
[/quote]
Ja harvalla siellä perinnässä sähkölaskuja yms. perustarpeita on. Taitaa top 5 olla kosmetiikka, pukeutuminen, viihde-elektroniikka, sisustus ja sakot.
[/quote]
Joo, tuskin 500 000 suomalaista on kohdannut hometalo, konkurssi tai työkyvyttömäksi sairastuminen. Suurin osa ollut joko näitä, joille on tärkeää näyttää tutuille kuinka hyvin menee. Pitää olla omakotitalo, kaksi volvoa, merkkivaatteita, kalliita harrastuksia. Toinen ryhmä näitä työttömiä elämänkoululaisia.
Ton 500 000 lisäksi on muuten vielä sellaisia, joilla on vaikeuksia, mutta ei (vielä) merkintää.
Toki siellä joukossa on noita aidosti taloudellisia takaiskuja kokeneita, ja myös sellaisia, joita itseään on huijattu ja sen seurauksena joutuneet itse kuseen. Mutta näiden kertomukset kyllä erottaa joukosta. Tämän pienen prosentin takia ei kannata perintätoimistoja lakkauttaa. Itse asiassa tiedän tällaisen tapauksen, mutta siinä niin moni asia meni pieleen, että voi puhua jo kohtalosta. Siksipä varmaan en olekaan koskaan kuullut heidän perintätoimistoja syyttelevän, sen sijaan pitävät tahot ajan tasalla, ovat yrittäneet kaikki mahdolliset keinot. Mikään systeemi ei voi olla täysin aukoton, ja on parempi että sen 99 % mukaan kuitenkin mennään.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:04"]
http://karirosenlof.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179087-suomalainen-oletko-valmis-tulevaan-elintasoromahdukseesi
[/quote]
Eli
Valtion velka
82 kommenttia
ilmoita asiaton viesti
Kiistatta rupeamme olemaan hyvin velkainen kansakunta, joka velkaantuu lisää huikeaa vauhtia. Itseasiassa Suomi rupeaa olemaan tällä menolla kohta Euroalueen velkaisimpia maita. Reaaliajassa pääset mukavasti seuraamaan valtiomme velkakehitystä osoitteessa http://velkakello.fi/ .
Kokonaisuuden ymmärtämiseksi meidän kansalaisten, kuntien ja yritysten velka on ylittänyt täydellisesti tämänkokoisen kansan sietokyvyn. Yhteinen velkamme on hurjat 300 miljardia euroa.http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2013/09/01/korkojen-nousu-paljasta...
1) valtion ja kuntien yhteensä 120 miljardin euron velat,
2) kotitalouksien yhteensä 120 miljardin euron velat ja
3) yritysten yhteensä 65 miljardin euron pankkivelat.
Oheisesta linkistä näet, kuinka huikea summa on 100 miljardia
http://seppohautaaho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/147859-paljonko-on-100-mil...
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että emme varmasti voi maksaa tätä velkaa, se vain ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Lisäksi markkinat, eivät ole enää niin luottavaiset Suomen lainanhoitoon ja laskevat oletettavasti lisää luottoluokitustamme tulevaisuudessa. ”Parin prosenttiyksikön korotus korkoihin kasvattaisi velkojen vuotuisen korkorasituksen yli kaksinkertaiseksi noin viidestä miljardista yli kymmeneen miljardiin euroon”. (Hurri.J)
Se, mitä meidän johtajamme ovat tarjonneet lääkkeeksi, on massairtisanomiset, valtion omaisuuden myynti, verojen korotukset, lisä byrokratia, valvonta, palkkojen leikkaukset, sisäinen devalvaatio, kaiken yksityistäminen ja niin edelleen. Nämä ovat juuri niitä toimenpiteitä, joita on tehty maissa, jotka ovat lopullisesti taloudellisesti romahtaneet. Onko se tie jonka haluamme kulkea?
Koska olemme nähneet niin monta surullista esimerkkiä talous romahtaneista maista, olisiko meidän mahdollista ottaa oppia niistä, eikä toistaa samoja virheitä? Vai jatkammeko uppiniskaisesti juuri niin kuin toiset ja viimeinen sammuttaa valot periaatteella. Tosin siltä se valitettavasti näyttää. Ensimmäistäkään uudentyyppistä ajattelua en ole vielä yhdenkään johtavan puolueen ulostuloissa saanut huomata. Käytännössä se tarkoittaa miltei jokaiselle meistä huomattavaa elintasoromahdusta tulevina vuosina ellemme tee voimakasta suunnan muutosta. Muutos olemme m