Oliko elämä parempaa 20:senä vai myöhemmin 40:senä
Kommentit (82)
40. Vähemmän stressiä, enemmän rahaa tehdä juttuja.
Minä en palaisi takaisin 20-vuotiaaksi, vaikka mahdollisuus tarjottaisiin. Luulen, etteivät muutkaan keski-ikäiset palaisi.
Parikymppisenä asuin vuokralla, ei omaisuutta, tulot alle 4000mk/kk. Nyt lähes viisikymppisenä omistan useita velattomia asuntoja, tulot yli 130 tonnia/vuosi. En halua olla parikymppinen.
Olitteko bilettäviä j ännätyttöjä...
Nelikymppisenä, ehdottomasti.
Nyt viiskymppisenä vielä parempi!
Parikymppisenä. Silloin oli kumppani ja ystäväperheet. Nyt vaan yksin nökötän.
Fysiikan puolesta parikymppisenä oli parempi, mutta olisipa tiennyt silloin sen minkä tiedän nyt nelikymppisenä.
Vaikea verrata, sillä niin erilaiset elämäntilanteet noissa. Kumpaakaan en vaihtaisi pois, ja molemmissa olen tehnyt siihen elämänvaiheeseen kuuluvia asioita.
Toivottavasti nelikymppisenä. Nyt sinkkuna hanttihommissa korkeakoulutuksesta huolimatta.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vaikea verrata, sillä niin erilaiset elämäntilanteet noissa. Kumpaakaan en vaihtaisi pois, ja molemmissa olen tehnyt siihen elämänvaiheeseen kuuluvia asioita.
Mikä kuuluu nelikymppisen elämänvaiheeseen ?
Ehdottomasti nelikymppisenä. Parisuhde toimi, lapset oli teinejä, hyvä työpaikka ja itsetunto alkoi olla kohdillaan. Minusta oli upeaa täyttää 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kuuluu nelikymppisen elämänvaiheeseen ?
Meillä siihen kuuluu perhe-elämää kouluikäisten lasten kanssa. Harrastuksia, harrastuskuskauksia, wilmaviestejä, töitä, mökkeilyä, matkustelua, ystäviä ja sukulaisia. Ihan hyvää, kivaa arkea, mutta elämää joka olisi ollut kauhu minulle parikymppisenä. Nyt olen siihen tyytyväinen, enkä tähän elämäntilanteeseen osaa muuta kaivatakaan.
20-senttisenä oli helpompaa, 40-senttisenä ei oikein tahdo löytää tarpeeksi isoa värkkiä.
No, kummallakin on puolensa. Onneksi on saanut kokea molemmat. Parikymppisenä oli virtaa ja uteliaisuutta. Sai kokea paljon uutta.
Nelikymppisenä elämä on turvatumpaa ja tasaisempaa. Nautin perhe-elämästä. Mutta neljänkympin paremmalla puolella alkaa ikä tuoda kremppoja mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin näillä tiedoilla ja elämänkokemuksella elää 2 -kymppisenä, niin se olis ihan parasta.
En halua vittuilla, mutta taitaa suurin osa ajatella näin.
Tästäkin ketjusta huomaa, kuinka joillekin on vaikea kestää se, että elämä päättyy vaa kaikilla, sitä kakskymppisyyttä on ihan turha pohtia.
Sinne montun pohjalle menee, sen kun ymmärtää, niin osaa arvostaa enemmän tätä päivää.
Sekä että. Parikymppisenä oli ruumiillisesti terve mutta päässä vikaa. Nyt ne on toistepäin.
Jos saisin näillä tiedoilla ja elämänkokemuksella elää 2 -kymppisenä, niin se olis ihan parasta.