Oliko elämä parempaa 20:senä vai myöhemmin 40:senä
Kommentit (82)
No 40-vuotiaana itsetuntemus ja ymmärrys maailman menosta on aivan eri tasolla kuin 20-vuotiaana eli siinä suhteessa varmaan parempaa. Toisaalta virtaa ei riitä kaikkeen niin hyvin kuin parikymppisellä ehkä riittää ja rupeaa huomaamaan jo 40-vuotiaana ikääntymisen vaikutuksia itsessään.
Parikymppisenä elämä oli jatkuvaa epävarmuutta, olin yksinäinen, tulevaisuus ahdisti ja pelotti, rahaa ei ollut. Voisi jopa sanoa, että elämäni paskin vuosikymmen ainakin tähän mennessä.
Eli siis oma vastaukseni on: nelikymppisenä elämä on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
No 40-vuotiaana itsetuntemus ja ymmärrys maailman menosta on aivan eri tasolla kuin 20-vuotiaana eli siinä suhteessa varmaan parempaa. Toisaalta virtaa ei riitä kaikkeen niin hyvin kuin parikymppisellä ehkä riittää ja rupeaa huomaamaan jo 40-vuotiaana ikääntymisen vaikutuksia itsessään.
Ei pahalla, mutta miksi sitä virtaa aina pitäisi olla? Eikös vois vaikka kahtella Netflixiä tai lukea kirjaa? Miksi sitä virtaa on oltava, kun kaikki tietävät että se elämä joskus lopppuu?
Vanhuuteenkin on helpompi suhtautua, kun ottaa semmosen lievän laskun ja vähän rauhoittuu ennen sitä. Tietysti on niitä pakollisia juttuja, en sillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin parikymppisenä mt-ongelmainen narkkari. Nyt lähes 40v työssäkäyvä äiti. Eli ei ole vaikea valita olenko onnellisempi vanhempana vai nuorempana. Kyllä myös vanhenemisen näkyminen harmittaa itseäni, vaikka en ole ikinä ulkonäkökeskeinen ollut..
Kuka mulkero kehtaa tätä kommenttia alapeukuttaa, jopa kaksi idioottia ilmaantuu?
Hävetkää tai avatkaa suunne, niin nöyryytän teitä.
Mulla oli virtaakin vähemmän parikymppisenä kuin nyt nelikymppisenä silloisten paskojen elämäntapojen vuoksi. Että eipä ollut sitäkän etua silloin. Enkä ollu ees nätimpi saatikka timmimpi silloin 😅
Ainakin oma elämäni oli 2-kymppisenä parempaa. Olin rikkaampi ja silloin oli kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin parikymppisenä mt-ongelmainen narkkari. Nyt lähes 40v työssäkäyvä äiti. Eli ei ole vaikea valita olenko onnellisempi vanhempana vai nuorempana. Kyllä myös vanhenemisen näkyminen harmittaa itseäni, vaikka en ole ikinä ulkonäkökeskeinen ollut..
Kuka mulkero kehtaa tätä kommenttia alapeukuttaa, jopa kaksi idioottia ilmaantuu?
Auts, alapeukuttaja, tais osua. ;)
ETkö sä apina tajua, että ihan sama kuinka paljon mua alapeukutat, tuo viesti johon viittasit, vois vähän käyttää aivoja, jos sulla semmosia on. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joitain jeesuksennussijoita, joita vituttaa ku joku eli 20-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Sekä että. Parikymppisenä oli ruumiillisesti terve mutta päässä vikaa. Nyt ne on toistepäin.
Samma här! Parempi näin.
Vierailija kirjoitti:
Fysiikan puolesta parikymppisenä oli parempi, mutta olisipa tiennyt silloin sen minkä tiedän nyt nelikymppisenä.
Jos olisin tiennyt kaksikymppisenä, minkä tiesin neljäkymppisenä, en eläisi nyt kuusikymppisenä.
Olen 42, enkä koskaan ollut itseni kanssa niin sujut kuin juuri nyt. Elämäni on todella hyvää ja ulkonäöstänikin pidän ekaa kertaa. En ikimaailmassa haluaisi palata parikymppisen itseni nahkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyseniikan puolesta parikymppisenä oli parempi, mutta olisipa tiennyt silloin sen minkä tiedän nyt nelikymppisenä.
Jos olisin tiennyt kaksikymppisenä, minkä tiesin neljäkymppisenä, en eläisi nyt kuusikymppisenä.
Hyvä pointti. Nuorena ei välttämättä ole valmis kohtaamaan vielä kaikkia puolia elämässä, on parempi että ne tulevat eteen yksi kerrallaan.
Parikymppisenä olisi ollut vaikka mitä käyttöä rahalle, mutta tilin saldo satasia. Nyt 40v rahaa on ihan poskettoman paljon, mutta ei mitään käyttöä sille.
40, muistan kauhulla "olet vielä nuori" jutut, varsinkin kun puhujina jotka eivät itsekään uskoneet.
En ole ihan vielä nelikymppinen, mutta jos mitään yllättävää käännettä ei tule, jos voisin, ottaisin parikymppisestä itsestäni vain fyysisen terveyden. Kaikki muu on ollut paljon paremmin myöhemmin.
Ehkä ei mikään uutinen, että kaikki ovat 40-vuotiaana fiksumpia kuin 20-vuotiaana. Mutta oikeesti, kyllä sille fysiikallekin voi suurin osa tehdä.
Itse olen 143 kg mies ja pitäis vähä saada painoa pois.
Ei siis millään Jutan hormooneilla.
40v ehdottomasti. Sitä on vaikea nuorena ymmärtää kun näyttävät niin vanhoille.
Tosi helppo kysymys: 20-vuotiaana.
Nyt nelikymppisenä yksikään asia elämässäni ei ole paremmin kuin 20 vuotta sitten. Ei yksikään.
Elämän parasta aikaa on olla 30-40 -sen jälkeen vaan odotellaan kuolemoo.