Ovulaatio oli, kuukautiset myöhässä, ei raskaana testin mukaan
Ovis todettiin ihan gynellä ultrassa. Jos en ole raskaana niin eikö silloin kaiken järjen mukaan pitäisi tulla kuukautiset? 5 vrk nyt myöhässä, yleensä aina lähes tunnilleen säännölliset. Alavatsaa polttelee ja kuumottaa. Milloin lääkäriin? Onkohan mulla joku tulehdus? Valkovuoto on lisääntynyt ihan kuin raskausaikana on ollut ennenkin ja vessassa saan hypätä usein. Ei kuitenkaan vaikuta ainakaa virtsatieinfektiolta, koska sen oireet tunnistan. Mihin kuukautiset voi yhtäkkiä kadota? Kertokaa kokemuksia!
Kommentit (25)
Mulla tulee menkat oviksesta 10-16 vrk päästä.
Haluat olla niin kovasti raskaana että kroppa menee ihan sekaisin.
Minulla oli nuorena aina 28pv kierto mutta kun aloimme yrittämään vauvaa niin kierto saatoi ollakin 33pv.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:48"]
Klamydia voi aiheuttaa alavatsakipuja ja vuotohäiriöitä.
[/quote]
Aika epätodennäköistä on että olis klamydiaa. En ole pettänyt ja hyvin vaikea uskoa että mieskään olis. Viime talvena otettiin kaikki testit molemmilta kun käytiin vauva-asian kanssa lääkärissä.
Kyllä mulla on välillä menkat olleet viikonkin myöhässä, vaikka tavallisesti ovat tarkat.
Mutta oma kokemukseni on myös ensimmäisestä lapsesta, että olin aivan varma, että olen raskaana (huono olo, huippaus) kun menkkoja ei kuulunutkaan ja tein parin viikon aikana monta negatiivista raskaustestiä, kunnes vasta n. rv6, tulos näytti positiivista. Eli aina ei ne hormoonit heti lähde erittymään tai niitä erittyy jotenkin tosi pieniä määriä, jotka eivät sitten näy testissä. Tee uusi raskaustesti vaikka ensi viikolla jos menkkoja ei ala kuulumaan.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:52"]
Haluat olla niin kovasti raskaana että kroppa menee ihan sekaisin.
Minulla oli nuorena aina 28pv kierto mutta kun aloimme yrittämään vauvaa niin kierto saatoi ollakin 33pv.
[/quote]
Haluaisin kyllä kovasti olla raskaana, vauvaa on yritetty monta vuotta jo. Voi johtua ihan mun stressaamisesta, tosin itsestä tuntuu että oon jo luovuttanut että ei meitä enää onnaa. Onkohan mulla valeraskaus niin kuin koirilla? :P
Mulla näytti testit toooosi kalpeita haamuja ihan seiskaviikolle asti, sitten lakkasin testaamasta kun oireet oli niin selvät.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:55"]
Kyllä mulla on välillä menkat olleet viikonkin myöhässä, vaikka tavallisesti ovat tarkat.
Mutta oma kokemukseni on myös ensimmäisestä lapsesta, että olin aivan varma, että olen raskaana (huono olo, huippaus) kun menkkoja ei kuulunutkaan ja tein parin viikon aikana monta negatiivista raskaustestiä, kunnes vasta n. rv6, tulos näytti positiivista. Eli aina ei ne hormoonit heti lähde erittymään tai niitä erittyy jotenkin tosi pieniä määriä, jotka eivät sitten näy testissä. Tee uusi raskaustesti vaikka ensi viikolla jos menkkoja ei ala kuulumaan.
[/quote]
Lohdullista tietää että noinkin voi käydä. Menikö raskaus hyvin? Mulla tää on jo 5. mahdollinen raskaus. 2 lasta ja 2 keskenmenoa. Niissä kaikissa testi on kyllä näyttänyt heti plussaa kun menkat jäi pois. ap
Mulla toinen kerta peräkkäin kun tikkutetusta ovulaatiosta menkat myöhässä 20 vrk. Nyt on tissit poikkeuksellisen turpona ja oksettaakin. Muuten menkkaoireet samat kun normisti. Eniten ihmetyttää että tikutetusta oviksesta menkat noin paljon myöhässä.
Elokuusta asti yritetty lasta. Lokakuussa olin aivan varma raskaudesta, kaikki mahdolliset oireetkin oli mutta negaa tuli ja vihdoin vuoto alkoi. Alkuvuodesta tuli vuotoa kera marmorikuulan kokosen klimpin. Kävin lekurissa ja käski unohtaa asian. Mikä lie oli...
Terolurtia olen myös syönyt 3 peräkkäiset menkat ja nyt popsin royal geleetä. Ehkä meillä joskus tärppää... Ekiten vaivaa miten oviksesta voi menkat olla niin paljon myöhässä. Oviksen olen tikuttanut aikalailla 14 vrk menkkojen loppumisen jälkeen.
Itsellä kanssa kuukautiset 6pv myöhässä ja todella runsasta valkovuotoa. Pyörryttää, rinnat hieman arat ja outoja alavatsa tuntemuksia. Juuri äsken tein clear blue testin ja miinusta näyttää. Ystäväni kertoi, että hän oli halunnut tulla raskaaksi niin paljon että stressin takia jäi yhdet kuukautiset kokonaan pois. Sitten oli seuraavana kuukautena tullut raskaaksi. Miten osaan stiksata ovulaatiota jos en tiedä yhtään missä kierto menee? Jos onkin jäänyt nyt kuukautiset välistä? Onko se edes mahdollista? Ystäväni on lääkäri, mutta voiko kuukautiset ns skippaantua ja nyt pitäisikin tikuttaa ovulaatiota jatkuvien neg raskaustestien sijaan? Tsemppiä kaikille muillekkin tämän asian kanssa painiville!
Toivottavasti tärppää / on tärpännyt!! ♡
(18)
No alkohan ne menkat oikein hurinalla. Kunnon menkkakipujen saattelemana. Seuraavana päivänä ei mitään. 3 päivä ilman vuotoa ja ajattelin että siinä oli. 4 päivä alkoi vuoto uudelleen ja 6 päivä loppui vallan. Nyt taas ovista metsästämään... tikuttelen itse about 10 pv menkkojen jälkeen jokatoinen päivä ovista. On osunut aikalailla aina 14 vrk päähän.
On teillä vaikeeta. Ei tällaisista tikkutteluista ja ovisten metsästyksistä ollut tietoakaan kenelläkään silloin, kun itse aloin yrittämään lasta ja tutut alkoivat yrittämään, eli n. 20 vuotta sitten. Pantiin silloin, kun huvitti ja odotettiin koska tärppäisi. Ei mitään stressiä tai monimutkaisia suunnitelmia, enkä itse tiennyt mistään oviksista milloin pitäisi olla ja vain silloin naida. Kaikki tulivat, minä myös, n. 4-7kk yrittämisen jälkeen raskaaksi. Helppoa kuin heinän teko.
Onko muita myöhään plussatestin tehneitä? Mielellään kuulisin kokemuksia.
Stressaat ja kierto on sen takia pitempi? Tai sit ei vaan raskaus näkyny edellisessä testissä, tee parin päivän päästä uus?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:20"]
Stressaat ja kierto on sen takia pitempi? Tai sit ei vaan raskaus näkyny edellisessä testissä, tee parin päivän päästä uus?
[/quote]
Mutta eikö kuukautiset tule yleensä aina tietyn ajan päästä oviksesta? Jos ei ovuloi niin silloin pitkä kierto tai ei kuukautisia pitkään aikaan? Parin viikon päästä viimeistään. Stressi voi olla kyllä syy, varsinkin just nyt. =P ap
Hämmennetäänpä vielä. Tein huvikseni ovis-testin kun noita liuskoja on kaapissa. Siihen tuli plussa! Eli olisiko samassa kierrossa 2 ovulaatiota mutta ei kuukautisia. Vai mitä helvettiä? Luulin että jos irtoaa 2 munasolua, ne irtoaa suunnilleen samaan aikaan. Ovulaation oireita eli toispuoleista kipua ei ole ollut, mutta keskeltä alavatsasta polttelee lähes koko ajan. Kai sitä on tilattava jo lääkäriaika. Tutkitutanko ylä- vai alapään? =P ap
Ovistesti näyttää raskauden ......että huomenna vaan raskaustestiä tekemään
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 18:43"]
Ovistesti näyttää raskauden ......että huomenna vaan raskaustestiä tekemään
[/quote]
Voisko se näyttää? Tulisin hulluksi jos en olis jo. ap
Klamydia voi aiheuttaa alavatsakipuja ja vuotohäiriöitä.