Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuisten-06 uusi viikko 36

04.09.2006 |

Pitkästä aikaa aloittamassa pinoa :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös ongelmaksi tullet yöt. Poika on aikasemmin nukkunu yöt hyvin (lukuunottamatta pätkää ennen hampaita), mutta nyt jo 4 yötä putkeen menny tosi huonosti.

heräilee 1,5-2 tunnin välein ja on aina sillon konttausasennossa möyrimässä.... mutta minkäs sille voi, eihän sitä voi millään estää. Päätin että en aina rupee imettämään, kun kohtahan olis tarkoitus päästä yö syötöistä pois, mutta viime yönä ei rauhottunu millään muulla ja syötin siis pojan neljä kertaa, nukkui jopa 3 tunnin pätkän syötyään!!!!!

Onko kellään vinkkejä mistä vois johtua? Millon niitä viljoja voi antaa, mietittiin, että jos sais kunnon kaurapuuron illalla ni ei ainankaan nälkään pitäis heräillä... Ollaan nyt annettu Muksun lempeää ensiruuroa sitä riisiä, mut ajattelin että se ei varmaan oo niin täyttävää kun kunnon kaurapuuro, KOKEMUKSIA????

fiona77 ja poika pian puolivuotta

Vierailija
2/28 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo muutaman yön ajan. En tiedä oikein missä vika. Joskus kai nää jää arvoitukseks. Yhdelle syötölle siirryttiin jo aikaa sitten, kun kiinteät aloitettiin 4,5 kk iässä. Poika menee nukkuun 20.00 ja herää syömään aamu viideltä. Nyt ollut sitten hereillä melkein tunnin välein tuosta klo 23 aina neljään saakka. Itkeskelee, mutta nukahtaa aina, kun tutin käy laittamassa. Kärsivällisyyttä vaatii......kyllä varmasti ohi menevää!

Minä kyselin noita puurojen antamista 5 kk:n neuvolassa ja siellä sanottiin, että voi pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan. Ensin kauraa ja sitten muita, viimeisenä ohra. Näin mulle neuvottiin. Muksu purkki puuroja aloinkin sitten heti koettamaan. Viikko ollaan nyt syöty vadelma-kaura puuroa ja siihen olen alkanut sekoittamaan ihan tavallista hiutalekaurapuuroa, jotta oppisi sille karheudelle. Hyvin menee alas. Tänään sitten sekoittelin tuohon vadelma-kaurapuuroon tavallista Nalle ruishiutalepuuroa. Nähtäväksi jää, tuleeko masuvaivoja. Muista tuotteista ei suurempia vaivoja olekkaan tullut, pieniä ilmavaivoja lukuunottamatta. Nyt oli kauppoihin tullut uusia lasipurkeissa olevia jogurttivalmisteita 5-6kk:n ikäisille. Valmistajaa en muista. Kai niitäkin sitten voi jo alkaa kokeilemaan, hapanmaitotuotteita kun ovat. Ei kai niitä muuten noin pienille tehtäisi, vai mitä olette mieltä?

Terveisin

mine + poju 5,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

levottomat on yöt täällä myös. en kyllä usko että kiinteistä apua olis. meillä poika syö ihan tavallista kaurapuuroa ja tavallista riisipuuroa. hiutaleet olen vaan jauhonut pieneksi ja hedelmäsosetta mukaan, kyllä uppo, joskus paremmin ja joskus huonommin... poika nukkumaan 2000 ja herää 0130-sta alkaen aika usein. tuttia vaan pitää laitta, olen kokeillut venyttä syöttöä 0400 asti ja on onnistunut tähän asti. mutta kyllä on väsyttävä se tutin laitto ja pojan pelastus sängyn nurkista:( ongelmana nyte vielä että peitot ei pysy päällä. pitäis kai osta se unipussi vaikka kalleita ovatkin.

mine-lle: olen antanut omena-päärynä-jogurtti sosetta(muistakseni oli bona) ja maistui hyvin. en ole masuvaivoja huomannut. aika kallis lysti, pieni purkki 89senttia. kuulostan aika pihilta, kaikki kallis ja kallis...

nyte pitäis mennä apteekki käymään, eilen sain sitten flunssan. nenä tukossa ja voimat olemattomat, pojan kanneskelu tuntuu mielettömän raskalta. olin niin poikki eilen että sain miehen kanssa ison riitan aikaiseksi. otta nuppiin kun hän joka lauantai koko päivä harrastaa ja sitten sunnuntaina vaan sohvalla telkkarin edessä. viikolla kuitenkin paljon poissa (yrittäjän elämä). ei kyllä autta lapsen hoidossa ollenkaan, jos haluan apua pitäis kysyä ja pyytä, en jaksa. sanoin jo että ajattelen mennä viroon pariksi viikoksi, ehkä se auttaa...

jo, vaikea maanantai täällä

kewa ja poika 5,5kk

Vierailija
4/28 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas aikaa vierähtänyt kun olen viimeksi tänne kirjoitellut.

Meilläkin tuota yövalvomista on harrastettu. Poika nukkuu kyllä hyvin 20.00-01.30 välin, mutta sitten se ilo alkaa. Herätään n puolen - tunnin välein. Tuttia saa antaa myötäänsä ja jos erehtyy antamaan rintaa niin herätään sen jälkeen vielä useammin. Parina yönä on pidemmät unet saatu, kun olen jaksanut raahautua lämmittämään korvikepullon. Yleensä heräämisen syy on siinä että, joko peitto on rullalla jalkopäässä tai poika on mahallaan.

Meillä lisäruoka on aloitettu jo 3kk koska pojan energian tarve oli niin kova. Neuvolassa suositteli sitä. Puurojakin ollaan jo syöty reilu 2vk ja hyvin menee...Ensin aloitettiin semperin omena-kaurapuurolla ja nyt ollaan kokeiltu vehnä-kaurapuuroa hiukkasen kylläkin huonommalla menestyksellä. Meillä ei nuo jugurtti valmisteet onnistunu kun poika alkoi kovasti oksenteleen aina niiden jälkeen...joten niistä luovuttiin. Tuorehedelmiä ja kasviksia ollaan kans otettu mm banaania ja kurkkua. Poika tykkää niitä nakerrella pienillä oravan hampillaan.:0D Auttoi muuten myös hammasvaivaankin, kun antoi itse jyrsiä. ;o)

Marikki_P ja poika 5kk 3vk

Vierailija
5/28 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonne s-postin puolelle kirjoitinkin noista levottomista öistä... neuvolassa tänään sanottiin, että juuri 6kk iässä on tällainen levottomien öiden jakso, on kuulemma todella yleistä. Ilmeisesti kaikki uudet taidot tulevat taas uniin.

Niin, meillä oli tänään neuvola, uusimmat mitat: 7205g ja 68cm.

NapNap + tyttö 6kk

Vierailija
6/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä valvon minä eikä lapset...ihan järkyttävä yskä ja täällä yritän olla herättämättä koko taloa klo 4 yöllä;=(

Meillä nyt vihdoin alkanut yöt rauhoittua ja Josu nukkuu omassa sängyssään.

Jugurttisoseista muistan esikoisen aikaan saman oksentelun, kuin joku jo mainitsikin eli ei kiirettä niihin. Lisäksi ne on kalliita verrattuina tavis soseihin. Meillä vasta maistellaan ja 1/4 osa purkkia on mennyt korkeintaan kerralla. Kovasti Josu äheltää kakkaa nykyään eli pitäis kai luumua antaa aina väliin.

Jaksamista kaikille!

Vierailija
7/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut edelleen levoton yö, mutta itse pirteämpänä. Mies hoiti tuttin nostot ja " selättämiset" ja mie ne 2 syöttöä mitkä aateltiin ukkelin korkeintaan tarvitsevan.... Vastustelin kyllä ensin kun miehen pitää töissäkin jaksaa olla, mutta ei antanut periksi vaan kipaisi itse vauvan huoneeseen ja käski miun pysyä sängyssä ;) Ihanaa kyllä, että mies osaa olla huomaavainen!!!!

Muuten ei ihmeitä, annettiin illalla kaurapuuroa, mutta ei siis siitä ollut apua. Mutta tuo oli kyllä noita vauvojen puuroja, eli ihan tavis kaurapuuro voi olla eri juttu. aateltiin alottaa puurot kuitenkin tolla vauvojen puurolla, vaikkei sillä kai merkitystä olis ollu vaikka tavallista olis tehny ja sauvasekottimella sen sit " silottanu" .

LUUMUSOSEESTA, minkä verran ootte sitä antanu? meilläkin kakkaa joudutaan välillä punnertamaan ihan kunnolla...

Fiona77

Vierailija
8/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa minäkin saan aikaiseksi kirjoittaa... Ihan samanlaista näyttää meilläkin olevan kun kaikilla muillakin, yöllä känistään ja kitkutetaan ihan koko ajan. Välillä tyttö nukkui jopa 8 tunnin pätkiä yhteen menoon - nyt herää ekan kerran kymmeneltä (menee ennen kahdeksaa nukkumaan) ja sen jälkeen parin tunnin välein. Samalla koitan vierottaa yösyömisestä, mikä ei aina oikein onnistu kun syöttäminen on ainoa keino saada hiukan rauhaa ja unta itselle.

Ihan vinkkinä on kyllä pakko sanoa, että yövieroitus kannattaa tehdä ENNEN kun lapsi alkaa nousta pystyyn - siis jos vaan pystyy. Sillä jos nyt menee hermot yöllä kääntyilevään ja inisevään vauvaan, niin takuulla enemmän menee hermo siihen kaveriin, joka kiipeää pinnasängyn pinnoja pitkin ylös joka kerta, kun saat selätettyä sängyn pohjalle. Muistan nimittäin, kuinka esikoisen aikaan tuskailin sadat kerrat, miksen vierottanut lasta kun se vielä pysyi vaakatasossa. uusien taitojen kanssa myös oma tahto vahvistuu ja isomman mukelon kanssa tahtojen taistelu on aina vaan kovempi :) Tai näin siis meillä, jollain menee varmasti helpommallakin.

Meillä tyttö on jo kuukauden verran pistellyt puuroa eikä se kamalasti ole yöuniin vaikuttanut. Enemmän kaikki se mitä päivän aikana syö vaikuttaa kun vain pelkkä iltapuuro. Alankin oikein vinkkipankiksi, mutta puurosta tuli mieleen, että kannattaa kokeilla puuron tekoa Nalle-vellijauheesta - kun keittää paksumman vellin, saa sileää vauvanpuuroa ja puolta halvemmalla kun varsinaiset vauvanpuurot. Mä olen myös keittänyt tavallista kaurapuuroa ja kökkökammoiselle vauvalle muussannut vielä sauvasekoittimella sileäksi. Ja hyvin uppoaa.

Anna ja tytöt 4 v ja 6,5 kk

Vierailija
9/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vinkit on TODELLA tervetulleita- Kiitos niistä!!!!

Vierailija
10/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla ei ehditty tuota yovieroitusta sitten tekemaan ennen pystyyn nousemista... Neiti todellakin ekan kerran nousi pystyyn vajaat 2 vkoa sitten ja nyt harjoittelee yota paivaa. No jospa se uutuuden jannitys tasta kohta hiipuisi. Tuo anna22:n kuvaama ' selatys' on siis meilla totisinta totta!

Onneksi meillakin mies auttaa noiden herailyjen kanssa, vaikka kyllahan sita itsekin vaistamatta aina heraa, mutta eipa tarvi aina nousta ainakaan. Aika usein tytto jaakin viereen ekan syoton jalkeen, mutta rauhatonta on...

Meilla on KIINTEAT viela maisteluasteella, ja nyt parin viikon maistelun jalkeen on vasta alkanut vahan maittamaan! Tanaan maistui itsetehty peruna-porkkana enemman kuin sen lusikallisen ja riisivelli on kanssa ollut toinen ' ei niin paha' . Eli pikkuhiljaa tassa edetaan.

Eilen oli paikallinen ' neuvola' ja ihan kivasti on kasvanut pelkalla rintamaidolla, uudet mitat 7140g ja 66,5cm. Muutenkin kaikki hyvin.

Kovasti ihmettelivat tata varhaista kehitysta. Yritysta loytyy ainakin :)

Mutta siinapa uusimmat taalta meilta. Toivottavasti nama yot rauhoittuu pian meilla kaikilla!!!

Browniette ja Maya lauantaina 6kk!!

Vierailija
11/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pikku-ukon maha hiukan kovalla ja luumupurkin annoin parissa päivässä. Puuron kanssa ja jälkkäriksi. Tykkäsi kyllä niin paljon, et ois vetässy kerralla koko purkillisen, mut en uskaltanut antaa. Ja kyllähän tolla luumulla oli sit ihan toivottu vaikutus, kakkaa tuli vaipan täydeltä:).

Sport75 ja pikku-ukko melkein 6kk

Vierailija
12/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]äitiä täälläkin. Nooa on nuhainen ja yöt onkin sitten sellasta vääntämistä, ähkimistä ja itkuisuutta tukkoisen nenän kanssa. No, tuossa jo tunnin verran Nooan kanssa päiväunia nukuttiin, niin nyt jo pirteämpi hieman. Isosiskokin menee tänään kerhoon, niin voidaan vaikka ottaa yhdessä toiset päikkärit.

KIITOKSET vinkeistä [b]Annalle[/b]! Eipä tullut itselle mieleenkään tuo vellistä tehty puuro, vaikka jo toinen lapsi onkin kyseessä. Meillä ainakin Nooa vierastaa tosi paljon, jos ruuassa kökköjä, siksi en oo tavallista puuroa vielä antanutkaan vaan lastenpuuroilla ollaan menty. Myös tuosta yövieroittamisesta oli hyvä huomata tuo pointti, että kannattaa tehdä ennen seisomaan nousua. Meillä esikoinen kun ei enää puolen vuoden iässä syöny öisin ja seisomaankin nousi vasta 9kk iässä (osasi kyllä mennä jo heti takas alaskin, niin ei sitten tarttenu öisin seistä tököttää sängyssä). Pitäs ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa pikkuhiljaa vierottamaan edes yhdestä yösyötöstä, mutta kun se on vaan niin paljon helpompaa antaa tissi suuhun, niin poika rauhoittuu heti.

[b]Pinjalle[/b] paranemisia ja voimia! Kokemusta itsellä tuosta kauheesta yskästä. Mullahan oli yskää lokakuusta maaliskuuhun eli melkein koko raskauden. Ja ei mitään pientä yskää... Kävin jopa astmatesteissä sen takia.

-monkey ja lapsoset-

Vierailija
13/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla kun pinjalla heräsin 0400 yskimään ja enää ei saanut unta. kauheasti yskitti ja pakko oli mennä alakerta keittiöön, ottin kupin finrexia (vaikka imettäessä ei suositella...), mutta eipä auttanut yhtään. heti kun makuasentoon, niin kamala yskä. no nähdään koska se väsymys iskee, finrexissa on kofeiinia, kai se vähän piristä.

kyllä ma myös ajattelen että se vieroitus on parempi tehdä nyte ja omaan huoneseen pitäis jätkä laitta, kun vaan ei ole mihin laitta. remppa pitäis tehdä, seinässä aukot ja lattia epätasainen... ei ole isäntä saanut aikaiseksi. meidän parisuhde on kyllä niin paljon huonontunut, tai tuntuu että parisuhdetta ei olekaan enää. jos mies ei osallistu ollenkaan lapsen/kotiin hoitoon, miten hän ajattele että minä jaksaisin vielä häntä viihtyttä??? no ehkä hän vaan ei ajattele, mua vaan v***a aika lailla täällä kotona ne tekemättömät työt ja avun puute. anteeksi tätä valittamista...

puuroista vielä että ma jauhoan ne hiutaleet ennen puuron keittämistä. sauvasekoittimellä pitäis onnistua, ma käytän tätä koneetta millä saa smoothie-tta tehdä, en tiedä mikä sen nimi. jauhoan heti isomman satsin ja sitten hyvää otta, oikein hienoksi menee sillä ja kettä vielä vähän pidempään kun tavallisesti.

meidän poika pulauttele/oksentele aika paljon, onko muilla samanlaista??? kun ryömii veilä, niin saa vaihtaa vaatteita kolme kertaa päivässä, kädet ja maha oksennuksessa (ja joskus käyty koiran vesikupilla polskimassa niin että hihat litimärät ). en kyllä tiedä mikä avuksi, kuitenkin ryöhätän aina syötön jälkeen??? ei hän mun mielestä paljon syö, kasvissoseita ehkä 1/2 purkillista ja puuroa ehkä 5 ruokalusikallista.

tyhmänä kysyn vielä että kun laitta vauva unipussiin, pyöriikö hän silti sängyssä? pitäkö silti pelasta kun hän mahalla ja jumissa vielä?

huomasin pojulla punaisen läiskän kintulla, en tiedä mistä johtuu, jätän maissin vähän hyllylle, en tiedä olisko tästä:(

kewa ja poika 5,5kk

Vierailija
14/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luumusosetta annan aina 3-4 lusikallista ruuan jälkeen, että parit kakat päivässä näin saadan aikaiseksi, vaikka poju ponnistelekin kovasti...

Vierailija
15/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan aika yleistä toi yölevottomuus puolen vuoden paikkeilla, sitä meilläkin. Yksi syöttö öisin, jonka jälkeen tyttö nukkuu vieressä, kun väsynyt äiti ei jaksa laittaa takasin omaan sänkyyn. Tuntuu vaan että sen kymmenen kertaa saa yön aikana ennen sitä ekaa syöttöäkin olla nostamassa tuttia suuhu tai korjaamassa asentoa.

Meillä on kanssa se flunssa, niin kuin useilla muillakin. Itsellä alkoi eilen illalla olla kurkku kipeä. Mies on sairastanut jo viikon, mutta alkaa olla paranemaan päin ja pienimmällä kanssa eilen jo vuosi nenä ja oli tukkoinen. Hirveää huutoa illalla. Epäilin jo korvatulehdusta, annoin supon ja ajattelin tilata aamusta lääkärin, mutta nyt vaikutti aamulla ihan hyvinvoivalta, joten en ainakaan vielä tilaa.

Me tilattiin lomamatka eilen, JIPII! Lähdetään miehen ja " Sintin" kanssa Roomaan lokakuun lopussa. Isommat lapset jää Vaarin hoitoon, kun on onneksi eläkkeellä. Saa nähdä miten reissu menee, kun en ole lentokoneessa näin pienen kanssa vielä koskaan matkustanut. Tosin ehkä se on oikeastaan haastavampaa vilkkaan yksivuotiaan kanssa, niin kuin pari vuotta sitten. Innolla odotellaan reissua.

Nyt täytyy pikkuhiljaa herätellä tyttöä, että päästään hakemaan isosiskoa kerhosta!

Huutelua jo kuuluukin!

oskarinoma ja Sintti 5½kk

Vierailija
16/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa-jooo, täällä taas ollaan ihmeessä... oltiin vauvelin kanssa äiti-vauva jumpassa (ihan oikeasti oli tarkoitettu 3-4kk-lle vauvoille ja opetetti miten vauva nostellaan kyljen kautta yms, eli aika tarpeeton meille ja asia oli jumpasta kaukana, tai sitten ma taas vaatin liikoja). siellä kaksi fysioterapeuttia puhui miten vaarallista on lapsen lantiolla kantaminen. siis ihan se perus homma, lapsen naama itsensä päin ja roikku äidin lantiolla sammakko asennossa. sanoivat että lapselle tulevat o-jalat!!! ma olin ihan sekaisin, kun mun muksu aina noin mun sylissä, kaikkein helpoin saata jotain aikaiseksi täällä yhdellä kädellä. kysyin sitten että miten se kantoliinailu sitten, kun siellä suosittellaan sammakkoasentoa??? eipäs saanut oikein minkälaista vastausta. onko siis tämä totta, tiedättekö te tästä jotain??? kysysin myös istumisesta,, sain vastaukseksi että noin 7-8 kk-n iässä??? onko se joku vitsi tai jotain. luulivat veilä mua ruotsalaiseksi, kaksinkielinen kaupunki ja kai ma puhun suomea hassusti. kysyi pojalta ruotsiksi että peruuttako hän:)

että tämmöstä ihmeellista, pää nyte punaisena mietin että tuleeko vauvalle o-jalat:(

Vierailija
17/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue]Eipä ainakaan meijän esikoisella näytä olevan mitenkään erikoiset jalta, vaikka aina oon kantanut lasta lonkalla. Se tosiaan kätevin tapa, jos tarttee samalla jotain saada tehdyksikin. Enkä oo koskaan tollasesta kuullukaan. Tiedä sitten... mutta kyllä meillä Nooakin samallalailla lonkalla jo nyt kulkee.

-monkey-

Vierailija
18/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ma edelleen kannan poika lonkalla, ei onnistu muuten tekemään mitään ja aika paljon muksu kuitenkin halua sylissä olla...

Vierailija
19/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastelu vaan jatkuu. Tuntuu että meillä kaikillä, isiä lukuunottamatta, on ihan kamala räkätauti! Lima vaan lisääntyy ja nyt me yskitäänt äällä sellaista limayskää. Sähköpostilla olenkin jo kertonut mun korvatulehduksesta ja silmätulehduksesta sekä esikoisen silmätulehdukseta.

Markusta ei tunnut tuo nuha ja tukkoisuus haittaavan. Mee pitkin lattioita ja työntää suuhunsa kaikki eteen osuvan. Maanantina oppi myös itse istumaan. Laittalla leikkiessää siis menee itse istumaan. Joten, anteeksi en muista kuka oli, sanottu että vasta 7-8kk saa istua, niin mitenkäs tuota estät. Meille on aina sanottu, että vauvat saa tehdä mitä haluavat. Jos nousevat istumaan tms aikaisin niin siitä vaan. Lasta ei kuitenkaan saa isuttaa ennen sitä, kun itse sitä haluaa. Siis kun lapsi haluaa.

On kyllä niin epä selvää kirjoitusta, että taidan vaan jatkaa sairastelua...

-Santtu ja Markus 6,5kk

Vierailija
20/28 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me selvittiin flunssasta melko hyvin. Joelilla viimeviikolla nena vuosi ja valvoi sen yhen yön melkein kokonaan sitten ei mitään. Muilla myös oli pelkkä nuha paitsi mulla ei oo vielä ollu. Alkaa muillakin lapsosilla meneen pikkuhiljaa ohi tuo tauti..onneksi ja KOP KOP vielä ; )

LUUMUSOSETTA mäkin olen kovan kakan hoitoon antanu puolisen purkkia kerrallaan. Joka sellaisenaan tai puuron sekaan. En usko että siitä mitään haittaa on vaikka antais koko purkillisenkin.

KANNAN MYÖS POIKAA LONKALLA niinkuin vanhempiakin lapsiamme olen kantanut eikä niilläkään ole O-jalkoja joten siitä vaan.

Meillä yöhulinat jatkuu ja on kestäny jo pian 2 kk. Outoa kun sitä ennen nukuttiin kuin tukki 10-12 tuntia yössä yhdellä syötöllä. Edelleen yhdellä syötöllä mennään tai sitten poika syö vasta aamulla. Alkaa kyllä toden teolla tympäseen nää yövalvomiset varsinkin kun meillä ei ns oo ollu tänä kahden kuukauden aikana yhtään parempaa yötä välillä. Ja sitten poika alkaa jopa heräileen jo uuteen päivään 4-5 välillä aamuyöstä!! Siihen ei auta vaikka syöttäisin hänet..Hän on ihan virkeä jo siihen aikaan. Ja sitten olis valmis nukahtaan uudestaan kun mulle soittaa kello klo 7 aamulla että saan esikon eskariin klo 8 ksi. Miehestäkään ei tällä viikolla oo yhtään apua öisin kun on yövuorossa enkä mä saa siis aamusinkaan nukkua yhtään pidempään. Tätä yörumbaa tosiaan sietäisi helpommin jos välillä edes nukuttais paremmin, mutta joka yö puolen tunnin -2 tunnin välein on käännettävä poikaa ja laitettava tuttia. Nykyään pyörii napansa ympäri sängyssä ja jalat kolisee pinnoihin ja on niiden välissäkin välillä! Päivisin poika nukkuu noin 3-4 tuntia päikkäreitä yhteensä että tuskin liikaakaan?! Ja yöunille käy klo 20,30 iltasin. Ei hän ainakaan vähemmillä päiväunillakaan pärjää kun jaksaa valvoa apaut 2,5 tuntia kerrallaan.

Koitin yhtenä yönä nukuttaa häntä makuupussissa, mutta siitä ei apua ollut. Pääsi kääntymään ihan samalla tavalla. Enkä usko että siitä unipussistakaan olisi apua. Luulen että jos sellainen olisi niin kääntyisi ihan yhtälailla.

Mulla on huomenna edessä HORMOONIKIERUKAN laitto!!!! Ja mua hirvittää nyt jo se!!!! Pelkään ja inhoon yli kaiken papa kokeita yms tuollaisia gynegolokisia tutkimuksia niin että oon jopa joskus pyörtyny! Kuinkahan mun huomena käy?! Jännitän niin että varmasti sattuu ja sitten pyörryn! Ei uskois muakaan enään sellaseks jännittäjäks kun kolme lasta oon tähän maailmaan alakautta saattanut pyörtymättä ; ) Viimeks pari viikkoa sitten tehty papakoe ei kyllä sattunu paljoa, mutta kun mulla ei aikasempaa kokemusta kierukasta ole niin kaikki uus aina pelottaa ja jännitttää! Terkkarilta sain vinkin että voi ottaa pari buranaa viemään sitä jännitystä ja kipua pois. Mutta se vinkki vaan lisäs tuskaa. Sattuuko se todella niin paljon!!!! Rohkaisua kaipaisin huomista varten, että jos teiltä sais ; )

Meille on vielä sen " operaation" jälkeen tulossa vieraita kun esikoinen täyttää 6 v ja vielä samana iltana on vanhempainilta eskarilaisten vanhemmille. Toivottavasti selviän niistä kaikista, eikä alapää olis niin kpeä ettei liikkuun pääse..

Jännityksen sekaisin tunnelmin päätän nyt selostukseni ja meen laitteleen ruokaa. Moi!

t. lyytikki ja joel 6,5 kk + tenavat 3v ja 6 v