Miten lähestyä näkövammaista naista?
Naapurustossani asustaa aivan uskomattoman upean näköinen ja kiva nuori nainen. Olemme jutelleet pihapiirissä muutamaan otteeseen ja luonnekin on mukava ja iloinen. Haluaisin tehdä tarkempaa tuttavuutta mutta en oikein osaa tehdä aloitetta, ettei pidä minua jonakin hyväksikäyttäjänä tms. Mikä neuvoksi:
Kommentit (98)
Oletsä lukenut sen Harrisin kirjan Punainen lohikäärme?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti natsaa ja saat pyydettyä treffeille.
En suosittele pyytämään treffeille. Suosittelen pyytämään kahville/kaljalle/lasilliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy lähtiskö se teelle/kahville, sanot et ois kiva tutustua paremmin. Kysy et haluuks se lähteä vaikka paikkaan x (joku kiva kahvila lähistöllä?) tai tulisko se käymään sun luona kahvilla. Ihan normaalisti vaan juttelet, kuten kelle tahansa muullekin ihmiselle. Sitä vain ärsyttää, jos alat käyttäytymään jotenkin oudosti ja huolestuneesti ja mitä ikinä vain sen takia että sillä on näkövamma.
Haloo, jos sulle joku random tyyppi tulis sanoon että tuutko käymään mun luona kahvilla niin etköhän sinäkin friikkais siinä tilanteessa? Eka ajatus olis varmaan että joku raiskaaja varmaan liikkeellä.
Jos se ois joku kiva naapuri, jonka kanssa ollaan jo juteltu useampaan otteeseen ja mä tykkään siitä, niin todellakin voisin käydä sen luona kahvilla. Ja jos taas en pidä tyypistä tai siinä on joku outo fiilis niin en lähtis.
Vierailija kirjoitti:
No niin, kaveri. Täällä romantiikannälkäiset kotiäidit odottaa jatkoa...ihan oikeasti, olisin kiinnostunut kuulumisista. Olet ilmeisen fiksu, kun näkövamma ei ole este tutustumiselle. Mutta olen myös sitä mieltä, ettei kahvikutsua kotiin kannata heti ehdottaa. Kävelyä ehkä, onko lähellä joku kiva paikka, jossa voisi kahvilla piipahtaa. Onnea vaan!
No niin, tässä hieman tilannepäivitystä:
Puistossa tavattiin, kuten arvelin. Jo ennen kuin ehdin istua viereen penkille, tervehti minua. Sanoi tunnistaneensa askelista. (Olikohan odottanut? En kehdannut kysyä.) Juteltiin niitä näitä syksystä ja opiskeluista (yhteinen asia - hyvä juttu) ja sitten ehdotin että voisimme hiukan kävellä puistossa. Ilahtui ehdotuksestani kovasti ja kysyi sopiiko että pitää käsivarrestani kiinni? 😊
Siinä sitä sitten käveltiin reilu tunti ympäri puistoa jutellen kaikesta mahdollisesta. En edes muista tarkkaanottaen että mistä, aika meni vaan niin nopeasti. Lopuksi saatoin hänet kotirappunsa eteen. Sovittiin näkevämme huomenna uudelleen samassa paikassa, jos sää sallii.
Nyt hiukan kuplii ja värisee rinnassa, eli taitaa olla hyvä merkki💕
Vierailija kirjoitti:
Jos on pidempi suhde mielessä, niin ihan normaalisti etenet. Jos seksi, niin etsit jonkun toisen.
Olipas tyhmä kommentti. Näkövammaiset eivät voi olla kiinnostuneita seksistä?
Vierailija kirjoitti:
Pyydä näkövammanen elokuviin tai teatteriin.
Siltä varalta, että joku luulee tuota vitsiksi: näkövammaiset käyvät molemmissa. Pyynnöstä voisi seurata ihan kiva jatkokeskustelu ja motain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, kaveri. Täällä romantiikannälkäiset kotiäidit odottaa jatkoa...ihan oikeasti, olisin kiinnostunut kuulumisista. Olet ilmeisen fiksu, kun näkövamma ei ole este tutustumiselle. Mutta olen myös sitä mieltä, ettei kahvikutsua kotiin kannata heti ehdottaa. Kävelyä ehkä, onko lähellä joku kiva paikka, jossa voisi kahvilla piipahtaa. Onnea vaan!
Puistossa tavattiin, kuten arvelin. Jo ennen kuin ehdin istua viereen penkille, tervehti minua. Sanoi tunnistaneensa askelista. (Olikohan odottanut? En kehdannut kysyä.) Juteltiin niitä näitä syksystä ja opiskeluista (yhteinen asia - hyvä juttu) ja sitten ehdotin että voisimme hiukan kävellä puistossa. Ilahtui ehdotuksestani kovasti ja kysyi sopiiko että pitää käsivarrestani kiinni? 😊
Siinä sitä sitten käveltiin reilu tunti ympäri puistoa jutellen kaikesta mahdollisesta. En edes muista tarkkaanottaen että mistä, aika meni vaan niin nopeasti. Lopuksi saatoin hänet kotirappunsa eteen. Sovittiin näkevämme huomenna uudelleen samassa paikassa, jos sää sallii.
Liikuttavaa! Tuhat pistettä! Ihan kuin jostain kirjasta. Hyvä meininki! Onnea matkaan!
Mut vielä periksi en anna, puren hammasta
etsin naista joka kärsii näkövammasta
hän ehkä piittaisi ei yhtään komeammasta
kuin on kaupungin rumin mies 🎶
Huutamalla kovaa, että täältä sitä nyt oltais tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Huutamalla kovaa, että täältä sitä nyt oltais tulossa.
Tuosta tulee mieleen se vanha Postipankin tv-mainos, vaikka se ei mennyt sanatarkasti noin. :)
Kuten täällä on jo mainittukin, näkövammaiselle voi hyvin sanoa "Nähdään" tai "Katsohan". Se on vain sanonta, ja näkövammaiset "katsovat" käsillään asioita. Tarkat kädet toimittavat silmien virkaa. Samoin näkövammaiset katsovat telkkaria ja elokuvia, pystyvät käyttämään älypuhelinta, tietokonetta ja muuta. Nykyajan teknologia mahdollistaa apuvälinein nämä myös näköesteiselle. Älypuhelimessa ja tietokoneissa on ääneenlukuohjelmia. Tv-ohjelmiin tai elokuviin saattaa olla saatavissa kuvailutulkkaus, joka syventää katselukokemusta. Esimerkiksi taidenäyttelyyn voi palkata kuvailutulkin, joka kuvailee vaikkapa maalausta. Jopa kuurosokealle voi kuvailla asioita kosketuksen avulla. Maailma on rakennettu visuaaliseksi, mutta ilman näköäkin siitä voi saada paljon irti.
Anna hänen tunnustella jalkoväliäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vinkeistä. Osa oli hyvinkin käyttökelpoisia, osa vähemmän. Ajattelin ottaa käyttöön nuo kävelylle/konserttiin neuvot, jos niillä pääsis eteenpäin. Usein tuo neitonen tulee puistoon penkille istumaan iltapäivisin, joten täytyy lähteä kävelemään josko tärppäisi. Laitan palstalle tietoa, miten meni. Pitäkää mulle peukkuja!
ap
Tuollainen samaan aikaan penkille osumisen yritys on vielä ihan puhtaasti söpöä! Toivottavasti tapaatte pian, ja juttu etenee luontevasti. Sitten toki jos ihastuksesi kohde on kiusaantunut, eikä lämpene ehdotuksille, niin silloin jatkossa ei samaan aikaan penkille tähdäten. Se olisi jo sitä stalkkausta.
Tämä oli pitkästä aikaa tosi symppis tälläinen miten tutustua vastakkaiseen sukupuoleen-avaus täällä. Toivon kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oih! Tilanne olikin jo edennyt. Voi miten hienoa. Terveisin viesti-idl:llä 57 kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hittolainen. Huomen sie pääset jo laittamaan.
Aivan. Seksi kiinnostaa ketä tahansa, pois lukien aseksuaalit. Näkökyky ei vaikuta henkilön kiinnostuneisuuteen mitenkään. Ns. saamista heikko tai olematon näkö voi vaikeuttaa, etenkin miehillä (ennakkoluulot jne.) , mutta kiinnostuneisuutta näkövamma ei vähennä tai lisää.