Miten lähestyä näkövammaista naista?
Naapurustossani asustaa aivan uskomattoman upean näköinen ja kiva nuori nainen. Olemme jutelleet pihapiirissä muutamaan otteeseen ja luonnekin on mukava ja iloinen. Haluaisin tehdä tarkempaa tuttavuutta mutta en oikein osaa tehdä aloitetta, ettei pidä minua jonakin hyväksikäyttäjänä tms. Mikä neuvoksi:
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten sanotkin älä lopeta sitä sanomalla "Nähdään!".
Ja tuohon vielä jatkoksi, että "Jos ei nähdä, niin törmäillään!"
Pyydä näkövammanen elokuviin tai teatteriin.
Kysy, haluaako se lähteä kanssasi konserttiin! Eikö ollutkin hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan sanonta ja näkövamma ei ole sama kuin vamma ymmärryksen alueella. Eli saa sanoa.
Mulla on yksi tuttu, jolta joku verenmyrkytyksen aiheuttanut bakteeri aiheutti sen, että häneltä piti amputoida jalat, suurin osa sormista ja nenä. Viimeksi kun huikkasin että mitäs kuuluu, hän vastasi että tässähän tämä, peukaloita pyöritellessä. Ja hänellä siis ei ole peukaloita.
Ihan normaalisti niinkuin on sanottu jo. Ehkä hän on näkövammansa kanssa elänyt jo ties kuinka kauan, joten älä siihen puutu. Mutta älä huuda, ei sokeat tai näkövammaiset kuuroja ole. Odota, kun hän ottaa itse asian puheeksi.
Sano että näytät kivalta ja haluaisit tutustua paremmin. Voit myös kysyä, onko jo parisuhteessa ettei tule ikäviä tilanteita eteen.
No niin, kaveri. Täällä romantiikannälkäiset kotiäidit odottaa jatkoa...ihan oikeasti, olisin kiinnostunut kuulumisista. Olet ilmeisen fiksu, kun näkövamma ei ole este tutustumiselle. Mutta olen myös sitä mieltä, ettei kahvikutsua kotiin kannata heti ehdottaa. Kävelyä ehkä, onko lähellä joku kiva paikka, jossa voisi kahvilla piipahtaa. Onnea vaan!
Stalkkaa sitä, kyttää ikkunan takana.
Kiitos kaikille vinkeistä. Osa oli hyvinkin käyttökelpoisia, osa vähemmän. Ajattelin ottaa käyttöön nuo kävelylle/konserttiin neuvot, jos niillä pääsis eteenpäin. Usein tuo neitonen tulee puistoon penkille istumaan iltapäivisin, joten täytyy lähteä kävelemään josko tärppäisi. Laitan palstalle tietoa, miten meni. Pitäkää mulle peukkuja!
ap
Vierailija kirjoitti:
Sano että näytät kivalta ja haluaisit tutustua paremmin. Voit myös kysyä, onko jo parisuhteessa ettei tule ikäviä tilanteita eteen.
Ei nykyaikana saa kommentoida toisen ulkonäköä.
Muutenkin töykeää sanoa olevansa kiinnostunut toisesta ulkonäön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vinkeistä. Osa oli hyvinkin käyttökelpoisia, osa vähemmän. Ajattelin ottaa käyttöön nuo kävelylle/konserttiin neuvot, jos niillä pääsis eteenpäin. Usein tuo neitonen tulee puistoon penkille istumaan iltapäivisin, joten täytyy lähteä kävelemään josko tärppäisi. Laitan palstalle tietoa, miten meni. Pitäkää mulle peukkuja!
ap
Kunnon stalkkeri, menet puistoon vaanimaan josko uhri tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kannattaa lähestyä tuulen alapuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kannattaa lähestyä tuulen alapuolelta.
Millaiset tossut olis hyvät?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan ei enää tosissaan luule näin. Tällaiset ovat lähinnä häiriintyneiden kuvitelmia, ettei nähdä-johdannaisuuksia voi käyttää sokeiden ja heikkonäköisten kanssa oltaessa. Sokeat katsovat telkkaria, koska niin on tapana sanoa.
Ai sitä ollaan niinku sokeita vai.
Toivottavasti natsaa ja saat pyydettyä treffeille.
Miksi tuo näkövammaisuus ylipäänsä piti tuoda esille? Olette tutustumisen siinä vaiheessa, että ihan normaali juttelu on seuraava(kin) steppi. Jos hän tuntuu viihtyvän seurassasi, niin sitten voit siellä ulkona juttelemisen sijaan ehdottaa, että "jatkettaisko juttua läheisessä kahvilassa" tai oluella tai viinilasillisella. Ihan kuten ehdottaisit näkövammattomallekin naiselle.
Kysy näkövammaselta haluaako rouva seksiä tai ottaa poskeen.