Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka käytät vielä maskia, mikä sinulla on syynä siihen?

Vierailija
02.10.2021 |

.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat koulussa, joten iso riski, että sieltä tulee tauti. Rokotus tottakai pienentää riskiä sairastua, mutta on silti olemassa

En halua tartuttaa riskiryhmässä olevia läheisiämme tai tuntemattomia ihmisiä vaikka kaupassa.

Enkä myöskään kantaa tautia lapsillemme muualta, jos onnistuisivat sen koulusta välttämään.

Ja on toki pieni riski sairastua itse pahemmin tai saada pitkäaikaisoireet.

Hengityssuojaimen käyttö on pieni vaiva, ja yleensä unohdan sen olemassa olon pitäessäni sitä, joten en näe tarvetta ottaa riskiä.

Vierailija
122/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin apteekissa ja täällä on paljon flunssaa liikkeellä. Jatkoin siitä ruokaostoksille maskin kanssa ja melkein kaikilla maskit olivatkin. Tämä on minusta itsestänikin vähän tarpeetonta, kun olin ollut päivän avokonttorissa ja neukkareissa ilman turvavälejä, syönyt täpötäydessä ravintolassa ja tapasin illalla ystäviä. Toisaalta maskin käyttö ei ole minulle minkäänlainen ongelma.

Miten niin tarpeetonta? Jos olet päivät paikoissa, joissa on iso riski saada tartunta, silloin saata olla riski muille. Silloin juuri on tärkeää pitää maskia esim. siellä apteekissa ja ruokakaupassa, jossa kaikkien on pakko käydä ja varsinkin ekassa on todennäköisesti keskimääräistä enemmän riskiryhmiin kuuluvia asiakkaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakko.

En halua maksaa 250€ euroa joka kerta kun poliisi pysäyttää enkä päätyä vankilaan.

Vierailija
124/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Because I can. Siksi.

Vierailija
125/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään ollut pääministerillämmekään enää maskia eikä turvaväliä toimittajaan.

Vierailija
126/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ovat koulussa, joten iso riski, että sieltä tulee tauti. Rokotus tottakai pienentää riskiä sairastua, mutta on silti olemassa

En halua tartuttaa riskiryhmässä olevia läheisiämme tai tuntemattomia ihmisiä vaikka kaupassa.

Enkä myöskään kantaa tautia lapsillemme muualta, jos onnistuisivat sen koulusta välttämään.

Ja on toki pieni riski sairastua itse pahemmin tai saada pitkäaikaisoireet.

Hengityssuojaimen käyttö on pieni vaiva, ja yleensä unohdan sen olemassa olon pitäessäni sitä, joten en näe tarvetta ottaa riskiä.

Käytätkö jotain suojainta kotona lastesi kanssa ollessa, vai miten estätte sen, etteivät lapset tuo kotiin tartuntaa koulusta?

Vierailija
127/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosairaus.

Vierailija
128/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla ei ole luovuttu käytöstä vielä ja työnantaja edellyttää käyttöä.

Vierailija
129/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas idiootti-ap, ihan sen takia, että korona ei ole missään vaiheessa kadonnut eikä juuri vähentynytkään. Kuvittelitko, että se katosi yhdessä yössä koko maailmasta kuin taikaiskusta?

Eihän se ole mihinkään katoamassa vielä vuosiin - kenties kymmeniin vuosiin, mahdollisesti se ei katoa koskaan. Sen takiahan meillä on nyt rokotteet, että pystyisimme elämään normaalisti koronaviruksesta huolimatta. Meinaatteko te käyttää maskeja loppuelämänne ja haluaisitteko yleisen maskisuosituksen jatkuvan loputtomiin? Koronan katoaminen maapallolta on tällä hetkellä mahdoton tavoite.

Todennäköisesti käytän ahtaissa sisätiloissa (esim. julkinen liikenne) tästä eteenpäin aina ja muuallakin sisätiloissa ainakin flunssakausien aikana. Häiritseekö se sinua jotenkin?

Kaikenlaisia hörhöjä kyllä mahtuu maailmaan.

Ennen sitä ei nähnyt heti päältä.

Nykyisin se on helppoa. Ne puhuu yhtenään lampaista.

Vierailija
130/132 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstrasin niitä muutaman 50kpl laatikon. Käytän en viitsi roskiin heittää. Sitäpaitsi silmäni ovat kaunein kohta kasvoissani....

Vierailija
131/132 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin apteekissa ja täällä on paljon flunssaa liikkeellä. Jatkoin siitä ruokaostoksille maskin kanssa ja melkein kaikilla maskit olivatkin. Tämä on minusta itsestänikin vähän tarpeetonta, kun olin ollut päivän avokonttorissa ja neukkareissa ilman turvavälejä, syönyt täpötäydessä ravintolassa ja tapasin illalla ystäviä. Toisaalta maskin käyttö ei ole minulle minkäänlainen ongelma.

Miten niin tarpeetonta? Jos olet päivät paikoissa, joissa on iso riski saada tartunta, silloin saata olla riski muille. Silloin juuri on tärkeää pitää maskia esim. siellä apteekissa ja ruokakaupassa, jossa kaikkien on pakko käydä ja varsinkin ekassa on todennäköisesti keskimääräistä enemmän riskiryhmiin kuuluvia asiakkaana.

Kyllä, apteekissa varsinkin oli ikäihmisiä ja sairaita. Olisi pitänyt kuvailla tarkemmin. En tarkoittanutkaan itseni suojaamista koronalta vaan että jos minulla olisi oireeton korona, altistin päivän aikana kymmeniä ihmisiä töissä ja lounaalla. Apteekissa ohitin kiireisesti viiden metrin päästä reseptiä odottelevat mummelit, asioin pleksin takana olleen myyjän kanssa ja olin minuutissa ulkona. Kaupassa en ollut missään vaiheessa edes samassa hyllyvälissä muiden kanssa ja maksoin jonottomalla itsepalvelukassalla. Apteekissa aion pitää maskia ainakin tämän talvikauden yli ja kaupassa en yleensä edes käy vaan tilaamme noudon tai kotiinkuljetuksen.

Vierailija
132/132 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun syy käyttää maskia vielä pari päivää on hirvittävän ruma ja iso herpes nenän alapuolella. Sit oon vielä repinyt niitä rakkuloita ja rupia, joten paraneminen kestää :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän