Mihin maahan muuttaisit pois Suomesta?
Koska Vauva-lehden keskustelupalstalta saa pian kai ohjeita pappatunturin tyhjäkäynnin säätämiseenkin ajattelin kysyä tätäkin: mihin maahan muuttaisit, jos haluaisit pois Suomesta? Haluaisin kuulla myös joitain perusteluja.
Vastaukseksi on luettava myös ettei lähtisi Suomesta minnekään muualle (ts. Suomi on maailman paras maa oli mikä oli ja tuli mitä tuli). Hyvä, mutta tämä tulee perustella erityisen kattavasti. Se, ettei ongelmia tule juosta karkuun vaan kohdata ne ja korjata esittää oletuksen että ko. ongelmat on kansalaisen ratkaistavissa ja ylipäänsä kansalaisen velvollisuus eli siis syy.
Sen toistaminen että jos et täällä tykkää olla niin mene muualle ei nyt enää riitä; sitähän tässä juuri selvitetäänkin. Yhtä vähän auttaa se papukaijan jankuttaminen että on niitä ongelmia muuallakin; tarkalleen niin mitä ongelmia ja missä? Maita, autonomisia alueita ja erilaisia enklaaveja on erään laskutavan mukaan 337 kappaletta, väittääkö joku täällä todella tuntevansa ne kaikki kattavasti jotta pystyy vertailemaan ja edelläsanottua yhä jankuttaa? Itselläni on tuosta luvusta kokemuksia tällä hetkellä 59 maasta tai alueesta, tervetuloa neuvomaan vaikka Huippuvuorten tai Ceutan asioissa joita en huomannut. Ja yhä vain Suomi olisi onnistunut olemaan juuri se paras kaikista eikä asiaan voi milloinkaan tulla muutosta? Neuvostoliitossa en kyllä ehtinytkään käydä.
Kommentit (33)
Paras katsella niitä paikkoja valmiiksi. Ihanaa lueskella noita höyhenenkevyitä vaihtoehtoja, mutta itse mietin jotain piilopaikkaa, jonne sota ei yltäisi.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:16"]
Paras katsella niitä paikkoja valmiiksi. Ihanaa lueskella noita höyhenenkevyitä vaihtoehtoja, mutta itse mietin jotain piilopaikkaa, jonne sota ei yltäisi.
[/quote]
no kyllä minulla on talo jo katsottuna Irlannissa. Ja ystäviä siellä. Sekä kansalaisuus.
UUTEEN-SEELANTIIN, todella kaunis maa, ihana luonto, puhdasta...Lämpötila vaihtelu n+7- +23 välillä, eli just mielestäni sopiva. Eglannilla pärjäisi, eli sekään ei ongelma.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:16"]
[/quote]
Ja luulet että olet ainoa joka on -iik- sodan mahdollisuuden tajunnut? Mä asun maassa jossa se sodanuhka on kahvipöytäpuheissa koko ajan eikä kukaan puhu noin lapsellisesti kuin sinä. Ja kyllä, olen mielessäni käynyt senkin vaihtoehdon että sota tänne leviää, silloin väistyn yksinkertaisesti sivummaksi taktisesti tärkeistä kohteista eli maaseudulle. Saman voi tehdä Suomessa, jos nyt sota syttyisi niin tuskinpa sitä Lappia nyt lähdettäisiin polttamaan.
Sveitsiin! Olen asunut sekä perheettömänä että perheellisenä useammassa Euroopan maassa ja Sveitsi on viehättänyt monella tapaa eniten. Elinkustannukset yms. kalliita, mutta ihmisillä on terve asenne elämään, ilmasto loistava ja hommat viedään kunnolla loppuun asti ja infra toimii. Alpeilla loistavat mahdollisuudet ulkoilla ympäri vuoden. Keskeinen sijainti ja vain muutamassa tunnissa junalla olet jo Välimerellä tai vaikka Pariisissa... Verotuskin vallan toista luokkaa kuin Suomessa ja voit omalla aktiivisuudella oikeasti vaikuttaa, että mihin ne päätyvät.
Olen jo muuttanut Englantiin, syinä mm. Suomen kylmä ilmasto, syrjäinen sijainti ja suurkaupunkien puute. Täältä muuttaisin Jenkkeihin.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:59"]
Kanadaan, USAa eurooppalaisempi, hieno luonto.
[/quote] Oletko kaynyt?
Olisiko Irlanti paikka, jonne sota ei yllä??
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:07"]
Olisiko Irlanti paikka, jonne sota ei yllä??
[/quote]
jaa, ei voi tietää. Mutta ainækaan tiedot pahasta maailmasta ei. Meidän mökillä ei kunnolla känny toimi ja tietkin niin kaposia, ettei sinne ainakaan maata pitkin hyökätä. Jos ydinaseisiin mennään, niin sit on ihan sama missä on....
Australia