Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sulla ei olisi taloudellisesti pakko käydä töissä

Vierailija
02.10.2021 |

Kävisitkö silti?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä pelkästään työskentelyä varten, työskentelen elämistä varten. Jos olisi resursseja elämään ilman työtä niin työ jäisi ensimmäisenä viemästä aikaa

Vierailija
42/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ pitää minut todella hyvin kunnossa. En pysty kuvitella olevani työtön vaikka talous siihen riittäisi.

Työ tuhoaa terveyteni. On aivan liian raskasta ja fyysistä, mutta vaihtoehtoja ei luonteeni vuoksi ole. En pysy eläkeikään työkykyisenä ja muutenkin on varmaan tosi kiva olla rampana, jos joskus töistä pois pääsenkin.

Vaihtamaan työpaikkaa. Teen itsekki fyysistä työtä mutta ei liian raskasta. Hyvin kerkee kotona palautua ja unohtaa työt sinne minne kuuluu.

Luonteeni vuoksi se ei ole vaihtoehto. Tämä on ainoa työpaikka johon olen koskaan sopeutunut ja en usko, että toista samanmoista löytäisin. Työuraa jo kymmeniä vuosia takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi pakko miksi rikastuttaisin jotain toista

Minä rikastutan ihan itseäni kun saan palkkaa, kerrytän eläkettä ja saan osinkoa ostamistani oman työpaikkani osakkeista. 

Vierailija
44/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla riittää mielikuvitusta ja mielenkiinnonkohteita, en jäis kotiin makaamaan. Voi tietenkin olla, että noista mielipuuhista muodostuis sitten taas ammatti, niinkun tähänkin asti, joten ehkä jossain vaiheessa päätyisin tekemään ’töitä’ omalle firmalle.

Mutta en jäis mihinkään palkkatyöhön, ihmisiä tapaa ja rutiinit pysyy muutenkin.

Vierailija
45/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin. En ikinä jaksais vaan olla tekemättä mitään. En ymmärrä näitä jotka makaa vuosia kotona.

Ei tarvitse maata kotona, vaan kannattaa hankkia aktivisia harrastuksi, jotka tuovat rutiinia ja mielen virkistystä.

Itse matka veneilen yli puolivuotta vuodesta tutustuen eri paikkoihin Itämeren ja pohjan meren rannikko maissa, joskus käväisen myös Keski euroopan kanavilla.

Näissä paikoissa mukavaa ihmetellä paikallista luontoa ja kulttuuria ja ravintoloita silloin tällöin.

Talven tullen löytyy monen moista mielekästä tekemistä luonnossa ja kotona.

En voi ymmärtää ihmistä, joka ei keksisi mielekästä omaa elämää, vaan tarvii jonkun antamaan työn ja töllön/somen, että aika kuluisi ja olisi mielekästä.

Suosittelen hankkimaan elämän!

P.S olen kyllä ollut työelämässä ihan tarpeeksi kauan, että tiedän mitä se on.

Vierailija
46/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, maalla omakotitalossa riittäisi niin paljon tekemistä. Käyn töissä ainoastaan rahan ja elintason takia.

Vierailija
47/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ pitää minut todella hyvin kunnossa. En pysty kuvitella olevani työtön vaikka talous siihen riittäisi.

Jotenkin surullista lukea näitä...vain työ voi pitää hyvässä kunnossa ja tuoda sisältöä elämään :(. Mietin aina miten tällainen ihminen voi jäädä eläkkeelle. Luultavasti kuolee pois, näivettyy, kun ei ole enää työtä.

Kunnon työmuurahainen, joita valtio ja työnantajat tarvitsee. Tehkää vaan töitä kunnes kuolette pois, niin sitä pitää.

Vierailija
48/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, mutta en nykyisessäni. Menisin eläinten pariin töihin, esimerkiksi löytöeläinkotiin.

Vierailija
49/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
50/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin. En ikinä jaksais vaan olla tekemättä mitään. En ymmärrä näitä jotka makaa vuosia kotona.

Hitto kun oli surullinen kommentti. Etkö oikeasti keksi yhtään mitään muuta sisältöä kun töissä ravaaminen?

Sulla olis vapaus tehdä periaatteessa mitä haluat, rahaa ja aikaa... mutta valitset mennä takaisin siihen sielun tappavaan työpaikkaan?

Vierailija
51/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Nukkuisin niin paljon kuin unta riittää, nauttisin joutenolosta, harrastaisin ja vapaaehtoistyötä voisin tehdä oman mielenkiinnon ja jaksamisen mukaan.

Vierailija
52/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista lukea näitä...vain työ voi pitää hyvässä kunnossa ja tuoda sisältöä elämään :(. Mietin aina miten tällainen ihminen voi jäädä eläkkeelle. Luultavasti kuolee pois, näivettyy, kun ei ole enää työtä.

Yksi tuttava hirttäytyi pian eläkkeelle jäätyään.

Oli kova harastelemaan, olisi luullut ajan kuluvan eläkkeellä, mutta ei...

Vierailija
53/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vähentäisin työmäärää, mutta en kokonaan lopettaisi.

Pidän työstäni, mutta epätasainen työkuormitus rasittaa.

Vierailija
54/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla on harrastukset jääneet koska työn, perheen ja kodin hoitamisen, sekä levon, joka myös on tarpeellista, lisäksi en jaksa harrastaa.

Jos olis täysi taloudellinen vapaus en todellakaan kävisi palkkatöissä. Luovuttaisin paikkani sellaiselle joka sitä tarvitsee. Menisin luonto ja taiteet edellä. Keräisin luonnosta marjoja, sieniä, yrttejä jne. Tekisin käsitöitä ja taidetta. Tekisin vapaaehtoistyötä. Huolehtisin itsestäni ja läheisistäni.

Vierailija
55/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwelll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto kun oli surullinen kommentti. Etkö oikeasti keksi yhtään mitään muuta sisältöä kun töissä ravaaminen?

Sulla olis vapaus tehdä periaatteessa mitä haluat, rahaa ja aikaa... mutta valitset mennä takaisin siihen sielun tappavaan työpaikkaan?

Jos työ tappaa sielun, on silloin väärässä työssä. Minä olen vapaa-ajalla vähän laiskaluonteinen, ellei ole "pikku pakko" lähteä kotoa ja tehdä asioita, joten sovittu työ tuo juuri sopivasti potkua siihen lähtemiseen. Töissä näen päivittäin oman kädenjälkeni, ja tekemiseni ja olemiseni merkityksen.

Varmasti joku jaksaa motivoitua ihan tyhjästä, mutta minulla ei kai sitten vain riitä mielikuvitusta. Työ on minulle ihana harrastus, joka tuo haastetta ja virtaa, ja kaiken lisäksi joku haluaa vielä maksaa minulle siitä.

Vierailija
56/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi pakko miksi rikastuttaisin jotain toista

Käyt siis tällä hetkellä töissä saamatta palkkaa, vai?

Vierailija
57/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut haluaisivat perustaa oman firman? Sen pyörittäminen, asiakkuuksien hankkiminen, mainostaminen ja byrokratia ovat täysipäiväistä työtä. Itse käyn töissä koska pidän itse työn sisällöstä, ja joku muu hankkii asiakkaat, tilat, välineet, työterveysasiat ja keittää kahvit.

Vierailija
58/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta: onko Ap Kajjaani/Sodankylä-akselilta kotoisin? Murrealuetta mietin

Vierailija
59/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin varmaan keikkailemassa töissä pari kertaa viikkoon. Voisin myös tehdä halvalla jos saisin tehdä työterveyshommia normaalia pidemmällä ajalla potilaan kanssa (en ole lääkäri mutta teen tutkimuksia) jolloin ennättää puhua potilaan rennommaksi.

Vierailija
60/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä alan tai työpaikan vaihtoa jos päivittäin vituttaa lähteä töihin. Itse menen ihan mielelläni.

59v ei enää mieti yhtään mitään, vaan raahaa luunsa työpaikalle ja laskee kuukausia eläkkeeseen. En kävisi enää päivääkään töissä, jos ei olisi taloudellista pakkoa.

Mikset vaihtanut työpaikkaa 4kymppisenä?

Tarkoitatko, että jos neljäkymppisenä vaihtaa työpaikkaa niin 59v:nä ei tartte enää käydä töissä? Mäkin haluan vaihtaa sellaiseen työpaikkaan!

Eri