Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveilettko koskaan, että irtisanoutuisitte työstänne

Vierailija
02.10.2021 |

Minä haaveilen. Aika usein. Jos olisi taloudellisesti mahdollista, sanoisin heipat ja piirtäisin työpaikan seinään lähtiessäni huulipunalla piiiiitkän viivan loppumattoman loman merkiksi...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä mietin lottonumeroita

Vierailija
2/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta jos olisi mahdollista, tekisin osa-aikatyötä. 

Vierailija
4/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ne ihmiset jotka rakastavat työtään! Siis oikeasti. Aika vähissä varmaan.

Vierailija
5/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä 😭

Vierailija
6/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse enää haaveilla, toiveeni toteutui n. 1,5 v sitten, nyt sitten yrittää pyrkiä "eläkeputkeen"

Vierailija
7/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, teen töitä yksityisenä elinkeinonharjoittajana, ikää 50, tekisi mieli jo löysäillä.

Valitettavasti se ei ole taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
8/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Every day, my darling.... every day.  ;)

Vierailija
9/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin muutama vuosi sitten, myin tavarani, pakkasin repun ja lähdin kiertämään Eurooppaa junalla pariksi vuodeksi.

Vierailija
10/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä vielä lähden ovet paukkuen ja keskarit heiluen :)

Vierailija
11/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
12/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen, sata_anus2

Vierailija
13/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää hyvän sään aikana ennen kuin hajoitatte itsenne.

Vierailija
14/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväunissani monet kerrat jo suunnitellut senkin, miten asian hoitaisin :)

Vierailija
15/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin haaveilen. Ikävä kyllä ei ole taloudellisesti mahdollista vaan pakko käydä töissä. 

Vierailija
16/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hauduttelin sitä jonkin aikaa mielessäni. Kun lopulta alkoi tuntua siltä, että loputon työttömyyskään ei ole niin kauhea kohtalo kuin tuossa työssä (ja ennen kaikkea työpaikassa) jatkaminen, irtisanouduin.

Sillä samalla viikolla kun itse irtisanouduin, irtisanoutui neljä vähän pidempään ollutta työntekijää. Olikohan meitä 40-50 yhteensä ja ovi kävi kuin saluunassa. Tuota edeltävällä viikolla loppui yhdeksän ihmisen työsuhde (osa toki kesätyöntekijöitä) ja sitä seuraavalla viikolla tuli kuusi uutta työntekijää, joista kolme lopetti heti ensimmäisen päivän jälkeen.

Kolme kuukautta karenssia tästä tietenkin tuli, mutta ei silti kaduta. Tiedostan kyllä, että olen onnekas kun pystyin lähtemään, sinne jäi moni puremaan hammasta, kun eivät muuta työtä saa tilalle. Kolme muuta, jotka lähtivät samaan aikaan, saivat muita töitä. Yksi sai vain muutaman kuukauden määräaikaisuuden (jolle ehkä saa jatkoa), mutta hänkin jätti vakityön, kunhan pääsi pois.

Vierailija
17/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollut niin että vain opettajat ja sairaanhoitajat.....

Vierailija
18/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on ne ihmiset jotka rakastavat työtään! Siis oikeasti. Aika vähissä varmaan.

Mä pidän työstäni, sitä on vaan niin järkyttävän paljon 🥺

Vierailija
19/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on paljonkin. Useimmat, jotka tekevät mielenkiintoista asiantuntijatyötä hyvällä palkalla, tykkäävät työstään. Paljon on niitäkin, jotka tekevät itselleen mieluisaa työtä pienellä palkalla ja hyväksyvät sen pienen palkan, kun tykkäävät työstään eivätkä lähde isomman palkan perässä muihin hommiin.

Ja sitten on valtavasti niitä, jotka tykkäisivät työstään jos vain saisivat tehtyä sen kunnolla. Ja ongelma on enemmän siinä, että on huonoa johtamista, huono työilmapiiri ja liian vähän työntekijöitä tehtäviin nähden.

Vierailija
20/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen päivä. Mutta raha puhuu, joten sinne jään kunnes kuolema korjaa pois.