Jos sulla ei olisi taloudellisesti pakko käydä töissä
Kommentit (64)
Haluaisin käydä ja avoittelen sitä, että pääsisin töihin. Olen työtön ja yksin elävänä pärjään kyllä, tai ainakin toisaiseksi olen pärjänny taloudellisesti. Toki on asioita, joista olen joutunu tinkimään. Ja on ympeää kuunnella, että mitäs menine opiskelemaan ja valmsiumaankin "väärän alan" maisteriksi, jonka seurauksena jouduin luopumaan hyvin edullisesta vuokrakämpästäni. "Korona aika" on hieman lievittänyt uskaa kun on siihen viitaten mon ymmärää, etä on ollu vähän hiljaista ja kuinka on eläny eristyksissä
Kävisin. Työni antaa minulle paljon, saan toteuttaa itseäni. Lisäksi saan työn ohessa paljon liikuntaa, jota ei muuten tulisi harrastettua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä alan tai työpaikan vaihtoa jos päivittäin vituttaa lähteä töihin. Itse menen ihan mielelläni.
59v ei enää mieti yhtään mitään, vaan raahaa luunsa työpaikalle ja laskee kuukausia eläkkeeseen. En kävisi enää päivääkään töissä, jos ei olisi taloudellista pakkoa.
En todellakaan,mutta ei minulla ois ees kotia sitten, matkailisin vaan ,asuntoautolla,veneellä...
Ei siinä makailtas ennen kuolemaa .
En kävisi töissä. Se paikka joutaa sellaiselle, joka tarvitsee työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä alan tai työpaikan vaihtoa jos päivittäin vituttaa lähteä töihin. Itse menen ihan mielelläni.
59v ei enää mieti yhtään mitään, vaan raahaa luunsa työpaikalle ja laskee kuukausia eläkkeeseen. En kävisi enää päivääkään töissä, jos ei olisi taloudellista pakkoa.
Mikset vaihtanut työpaikkaa 4kymppisenä?
en tekisi.
alkaisin harrastamaan mm. golfia, kuntosalia, lenkkeilyä. opettelisin uimaan. opiskelisin yleis sivistäviä kuten historiaa ja tieteitä kuten tähtitiede, biologia. matkustelisin paljon ja tekisin kielimatkoja. opettelisin lukemaan nuotteja ja soittamaa useita instrumentteja.
perustaisin perheen ja jakaisin tietoni jälkipolville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ pitää minut todella hyvin kunnossa. En pysty kuvitella olevani työtön vaikka talous siihen riittäisi.
Jotenkin surullista lukea näitä...vain työ voi pitää hyvässä kunnossa ja tuoda sisältöä elämään :(. Mietin aina miten tällainen ihminen voi jäädä eläkkeelle. Luultavasti kuolee pois, näivettyy, kun ei ole enää työtä.
En ole tuo ketä lainasit mutta avaudunpa silti.
Lopettiko Mick Jagger musiikin tekemisen kun oli tienannut tarpeeksi voidaaksen lopettaa töissä käymisen? Entä Picasso? Tai Teemu Selänne? Joillekin meistä työ on intohimo ja rakkaus. Sen lisäksi siitä vielä maksetaan. Mielestäni surullisia ovat ennenminkin ihmiset, jotka tulevat töihin odottamaan lounastaukoa, päivän päättymistä, palkkapäivää ja eläkeikää.
Käyn vaikka ei ole pakko.
Toisesta paikasta otin loparit sanoen juuri tuon, että rahan takia mun ei tarvitse. Siellä kohtuuttomat työolot.
Alallani on työvoimapula ja teen sitä oikeasti kutsumuksesta. Ehkä superrikkaana tekisin sitä eri tavalla, globaalimmin hyvien verkostojen avulla jotka raha mahdollistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Työ pitää minut todella hyvin kunnossa. En pysty kuvitella olevani työtön vaikka talous siihen riittäisi.
Työ tuhoaa terveyteni. On aivan liian raskasta ja fyysistä, mutta vaihtoehtoja ei luonteeni vuoksi ole. En pysy eläkeikään työkykyisenä ja muutenkin on varmaan tosi kiva olla rampana, jos joskus töistä pois pääsenkin.
En missään nimessä. Aivan muut asiat tekevät minut onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaihtanut työpaikkaa 4kymppisenä?
Kun ei niitä niin vain vaihdeta. Itse olen hakenut kohta 10 vuotta uutta työpaikkaa jo opiskellut kokonaan uuden tutkinnonkin, mutta kilpailu on niin kovaa, kun edelliset 20 vuotta työkokemusta on täysin eri alalta kuin mihin opiskelin. Nykyisellä alalla mikään ei muutu, vaikka työpaikkaa vaihtaisi, kaikki on yhtä huonoja.
Irtisanouduin ankeasta työstä kuukausi sitten ja toivon kyllä löytäväni jotain mieluisampaa tilalle. Minulla on työttömyydestäkin kokemusta ihan riittävästi, mutta en ole ainakaan vielä oppinut olemaan sellainen aktiivinen ja kukoistava työtön. ADHD-diagnoosin sain keväällä ja vaikka nyt on lääkitys, ei se silti kovin kummallisia taikoja tee.
Tarvitsisin työn, joka kiiinnostaa, että pystyisin tekemään sitä menestyksekkäästi. Sitä kohti tässä nyt yritetään mennä. Osa-aikaisuuskin voisi olla ok.
Kävisin osa-aikatöissä (jos sellaisen saisin, olen heikosti työllistyvä ja nyt opiskelija) vain sen takia, että lapset saisivat edes toiselta vanhemmalta työnteon mallia. Isänsä on taloudellisesti riippumaton ja ollut oloneuvoksena jo 15 vuotta.
Muutoin kyllä jättäisin työnteon muille, keskittyisin sijoituksien hoitamiseen, harrastuksiin, opiskeluun ja muuhun mukavaan puuhasteluun. En tartte mitään enkä ketään ulkopuolista rytmittämään päiviäni enkä todellakaan jäisi sohvalle makaamaan jos joku ei ois käskyttämässä koko ajan.
Työelämä on ollut melkoinen pettymys, joten sikäli sen mielellään jättäisin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin. En ikinä jaksais vaan olla tekemättä mitään. En ymmärrä näitä jotka makaa vuosia kotona.
Sama täällä. Lisäksi mun ainoat sosiaaliset suhteet ovat työkavereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ tuhoaa terveyteni. On aivan liian raskasta ja fyysistä, mutta vaihtoehtoja ei luonteeni vuoksi ole. En pysy eläkeikään työkykyisenä ja muutenkin on varmaan tosi kiva olla rampana, jos joskus töistä pois pääsenkin.
Vaihtamaan työpaikkaa. Teen itsekki fyysistä työtä mutta ei liian raskasta. Hyvin kerkee kotona palautua ja unohtaa työt sinne minne kuuluu.
Jos ei olisi pakko miksi rikastuttaisin jotain toista
Eihän mun olisi mikään pakko. Selvisin hyvin työttömänä monta vuotta.
Mitä ihmeellistä siinä työn tekemisessä on jos joku tykkää? Joillekkin työntekeminen on niin kuin harrastus mutta tulee palkkaa. Kyllä muuta tekemistä löytyy mutta työntekeminen tekee minut onnelliseksi. Töitäkin on montaa erilaista eikä pelkkää tylsää toimistotyötä esimerkiksi.