Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sulla ei olisi taloudellisesti pakko käydä töissä

Vierailija
02.10.2021 |

Kävisitkö silti?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin. En ikinä jaksais vaan olla tekemättä mitään. En ymmärrä näitä jotka makaa vuosia kotona.

Vierailija
2/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ pitää minut todella hyvin kunnossa. En pysty kuvitella olevani työtön vaikka talous siihen riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin. En ikinä jaksais vaan olla tekemättä mitään. En ymmärrä näitä jotka makaa vuosia kotona.

Huoh,ootas kun pääset/joudut eläkkeelle...kamalaa virua kotona päivät pitkät!

Tahtoisin tehdä edes osapäivää töitä...jotain edes!

Vierailija
4/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ pitää virkeänä kun on elämässä rutiini. Työni on mielenkiintoista ja hyvät työkaverit 👍

Vierailija
5/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ pitää minut todella hyvin kunnossa. En pysty kuvitella olevani työtön vaikka talous siihen riittäisi.

Jotenkin surullista lukea näitä...vain työ voi pitää hyvässä kunnossa ja tuoda sisältöä elämään :(. Mietin aina miten tällainen ihminen voi jäädä eläkkeelle. Luultavasti kuolee pois, näivettyy, kun ei ole enää työtä.

Vierailija
6/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Jos olisi miljoona tilillä, kävisin töissä. Jos olisi sata miljoonaa, tekisin jotain muuta kuin nykyistä päivätyötäni. 

Vierailija
7/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotona pitää maata?

Vierailija
8/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä alan tai työpaikan vaihtoa jos päivittäin vituttaa lähteä töihin. Itse menen ihan mielelläni.

Vierailija
9/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jäinkin just 10 kk sitten kotiin.

Ja en todellakaan vaan makaa kotona 😂 en jaksa ymmärtää näitä jotka ajattelee että kävisivät töissä "kun ei jaksaisi vaan maata kotonakaan". Siinäkö ne vaihtoehdot ovat? Miten mielenköyhä ja saamaton, ulkoaohjautuva ihminen voi olla!

Nyt mulla vasta onkin kalenteri täysi. Töissäkäyvänä ei jaksanut töitten jälkeen kun maata kotona palautumassa, nykyään on vaikka mitä menoa, projektia, suunnitelmaa ja uutta harrastusta, ja ystäviäkin näen ihan eri tahdilla kuin ennen.

Vierailija
10/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Keksisin loistavasti muuta tekemistä harrastusteni kautta.

Ja ihan kiva työ mulla, mutta vapaa-aika on silti mukavampaa.

Vierailija
11/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti palkkatöissä vaan pyörittäisin jotain kevyempää pitkän jänteen itseohjautuvaa sijoitusyritystä.

Vierailija
12/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin koska töissä hyvä porukka ja päivittäin nauretaan vedet silmissä kun läppä lentää 😅

Vierailija
13/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista lukea näitä...vain työ voi pitää hyvässä kunnossa ja tuoda sisältöä elämään :(. Mietin aina miten tällainen ihminen voi jäädä eläkkeelle. Luultavasti kuolee pois, näivettyy, kun ei ole enää työtä.

Ilmeisesti olet itse työtön. Miten saat päivät kulumaan?

Itse olen työssäkäyvä. Vapaa-ajalla ulkoilen, luen kirjoja ja välillä saatan katsoa jotain videoita tai vähän aikaa pelata. En kuitenkaan pystyisi istua vaan kotona koko päivää vaan tuijottamassa jotain telkkaria tai kännykkää, enkä kyllä jaksaisi lukea kirjojakaan aamusta iltaan. Työ tuo kivaa vaihtelua päiviin ja jonkinlaista rytmiä. Totta kai lomat virkistävät, mutta oikeastaan kun joutui olemaan puoli vuotta työttömänä sairaussyistä niin se oli niiiiiin tylsää aikaa ja päivät menivät hitaasti, että siinä jos jossain meinasi kuivahtaa.

Vierailija
14/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisena tekisin, koska pidän työstäni ja  työkavereista. 

Vierailija
15/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin samanlaista työtä lasten ja nuorten parissa kuin nytkin sosiaalialalla teen, mutta en palkattuna yksityisessä voittoa tavoittelevassa firmassa vaan vaikka ilman palkkaa jossain järjestössä, jossa saisin itse vaikuttaa asioihin eikä raha määrittäisi mitä tehdään. Parasta olisi, jos rahaa tulisi niin paljon, että voisi perustaa ihan oman säätiön, joka rahoittaisi toimintaa.

Vierailija
16/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkaa voisin joskus tehdä. Kokopäiväisesti tai osa-aikaisesti säännöllisesti en todellakaan. Ottaisin vuoron jos siltä tuntuu tai sitten en.

Vierailija
17/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt jo kotona 51 vuotiaana ja olen viimeksi ollut "oikeissa" töissä 25 vuotiaana.

Ei olla mitään superrikkaita, mutta pärjätty näin, en kuitenkaan ole saanut edes työttömyyskorvausta tai mitään muita tukia kuin äitiyspäivärahoja ym kahdesta lapsesta.

Asutaan omassa isossa talossa ja kasvatan ruokamme melko pitkälle ja aika ei koskaan ole käynyt pitkäksi.

Olen aktiivisesti toimimassa monessa yhdistyksessä ym vapaaehtoistyötä tekevä.

Vierailija
18/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi. Keksisin kyllä muutakin tekemistä, etenkin jos rahaa olisi tarpeeksi. Ja ainahan voisi perustaa oman firman.

Vierailija
19/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaipaisi edes puolta miljoonaa tilille. Pidän työstäni, mutta vaihdoin firman sisällä toiseen toimipaikkaan (joka lähellä kotia) ja nyt tylsä homma ja v...mainen pomo. Joutuu varmaan vaihtamaan työnantajaa kokonaan, että viihtyisi taas töissä....

Vierailija
20/64 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin jotain. 

En välttämättä mitenkään täysipäiväisesti, mutta jotain sellaista missä olisi yhteisö ja jotain hyötyä vaikka yhteiskunnalle.