Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUISET uuteen viikkoon!!!

04.09.2006 |

aloitetaanpas uusi pino. taas oli edellinen jo niin kaukana...

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Nytpa kysyisin varmaan ihan tyhman kysymyksen, mutta ei auta kun mietityttaa! Kun monet puhuvat antavansa vauvalle iltavellia ja myohemmin puuroa - miten sen vellin teette?! Siis veteenko, vai korvikkeeseen, ja kaurastako vai mista? Voiko viljaa antaa ihan pienelle? Ja sitten toinen holmo kysymys: miten teette (jos teette itse) maissisosetta? Eiko se ole hyva milla aloittaa? Taalla Britanniassa kun ei mainita sanallakaan mistaan ylla mainitsemistani vauvalle eika maissivalmisruokiakaan ole!!! Onko olemassa netissa Suomen neuvolan suosituksia?

Tulipa kysymyslista! Saapi nahda millainen paiva on edessa, poika valvoi yolla paljon, soi tiheaan ja syottojen valissa kahdesta kolmeen makaili hereilla sangyssaan ja jutteli - ei itkenyt mutta huuteli ja jokelteli silmat kirkkaana. Tosi outoa, ikina ei ole tuollaista ennen tehnyt! Mutta taitaa aiti olla nyt tuloksena vasyneempi kuin poika, joka tuijottaa innoissaan telkkarissa laulavaa Beyonce' a... :) Nyt tuli huono omatunto kun en leiki pienen kanssa vaan annan toisen vain katsoa telkkaria, eli terve vaan, mukavaa torstaita kaikille!

Lumsku ja Eljas

Vierailija
42/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuo poika kasvaa kohisten. Tänään oli neuvola aamusella ja mitat oli tietenkin jännittävin osuus (äidille). Pituutta pojalla on nyt tasan 68 cm ja painoa 7620 g. Lopuksi annettiin rokote, joka solahti täysin huomaamatta. Ei edes naama vääntynyt piikin aikana. Saa nähdä oireileeko nyt sitten illalla piikistä jotenkin. Eka piikki ei ainakaan saanut mitään kummempaa aikaiseksi.

Täti kehui poikaa kovin terhakaksi ja jänteväksi, ja oli sitä mieltä että oli hieman edellä sen suhteen kehityksessä. Arveli, että liikkeelle lähtö ei ole enää kaukana. Ei varmaan, sillä yritys on ainakin kova. :)

Tissimaidolla jatketaan vielä vähän aikaa. Ehkä jotain pientä maisteluannosta aloitellaan parin viikon päästä, jospa sitten puolen vuoden tietämillä ollaan jo hoksattu homman juju. Minäkin olen kuullut näistä mahdollisista allergisoivista vaikutuksista, jos kovin nuorena aloitetaan kiinteitä syömään. Suurin syy meillä kuitenkin tähän tissimaidolla pysymiseen on sen helppous, terveellisyys ja Matiaksen tyytyväisyys. Tässä tilanteessa tämä ratkaisu on ollut meille paras mahdollinen.

Viikonloppua vietämmekin mummilassa, jonne tulee monta sataa kilometriä matkaa. Edellinen reissu sinne tehtiin juhannuksen aikaan, jolloin Matias nukkui lähes koko automatkan. Saa nähdä miten nyt viihtyy autossa, kun unen tarve ainakin on selvästi vähentynyt. Alkaa jo olla lähellä, että kaksilla päikkäreillä pärjätään päivä. Jos jäävät jostain syystä lyhyiksi, niin sitten täytyy vähän paikata kolmansilla unilla. Mukavan tasainen rytmi on kuitenkin tullut, kun yö alkaa aina klo 20 ja aamu 7-8. Myös päiväunien paikat ovat alkaneet vakiintua 10-12 ja 14.30-16. Toki pientä vaihtelua on, mutta ennustettavissa jo alkavat olla nuo unet.

Meillä M on vielä vaununkopassa, josta näkee ilmeisesti omasta mielestään vielä tarpeeksi. Koppa kuitenkin alkaa jäämään pieneksi, joten piakkoin on meilläkin ratasosaan vaihto edessä. Meillä ei täysin vaakatasoon rattaita saa, mutta hyvin lähelle, joten unet onnistunevat kuitenkin hyvin. Säätö on portaaton, joten helposti voi sitten nostaa puoli-istuvaan asentoon hereillä ollessa.

Nyt alkaa taas kyllästyttää nuo samat lelut yksin ollessa. Seuraa jo kaipaa, joten lähdetäänpä vähän seurustelemaan!

Kissankello ja M 5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin en onko muiden vauvoilla tätä" lentsikka" vaihetta.. leevi on massullaan lattialla ja näyttää siltä että yrittäs lentää.. mie oon sit ollu enempi ja vähempi huvittunu ku poika luulee niin pääsevänsä eteenpäin :)))

Annukka ja leevi-lentsikka

Vierailija
44/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lentsikka-asento tytöllä käytössä. Tämä asento varmasti vahvistuttaa tosi hyvin selkää ja se taas on hyvä asia istumaan opettelun kannalta. Sylissä tyttö kampeaakin aika hyvin istualleen eikä halua nojailla äitiin :)

Meillä on vielä ratasvaunuissa koppa käytössä. Sama juttu kyllä meillä, että kohta koppa käy pienekeksi, varsinkin kun talvea kohti mennään ja tulee paksumpia vaatteita käyttöön.

Tänään käytiin kahvittelemassa Forumissa ja hyvin meni bussimatkat etc. Kohta pitäis saada tyttö pidemmille unille.. on nukkunut vain pieniä vaunutorkkuja 11.00 jälkeen.

Timarjut ja tyttö 4kk + 2vk

Vierailija
45/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Matias viihtyy hyvin lentsikka-asennossa lattialla. Ja ilmeisesti tämä (tai jokin muu liike?) on vahvistanut lihaksia melkoisesti, sillä neuvolassa juuri täti kehui Matiasta erityisen jänteväksi. Matiashan punkaa väkisin jo seisomaankin asti, sillä istuminenkin on jo ihan vauvojen juttu... ;) Eikä todellakaan suostu sylissä makaamaan!

Kissankello jälleen

Vierailija
46/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tyyli meidänkin tytöllä. Keskittyneellä ilmeellä sätkyttelee ja tosiaan " luulee" pääsevänsä eteenpäin :-). Hassua.

Vierailija
47/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tahdo riittää aika ei. Raksahommat, raksamiesten ruokkiminen, kerhot ja lapsukaisten rytmit vie äipän ajan niin piippuun, että koneella ei juurikaan kerkeä käymään! Mutta ehkä sit taas ensi kuussa, kun päästään muuttamaan..

Meidän Kaapo-paapo on varsinainen vehnänen, joka ei tahdo itse tehdä mitään, mutta kovasti tykkäisi, että joku olisi koko ajan viihdyttämässä! :) Oikein sellainen laiskan letkeä pikku-ukko, aivan kuin oli isoveljensäkkin. Kääntyäkkään ei tahdo, joten sylissä olisi kaikkein kivinta olla :) Rintareppu on siis kovassa käytössä, ai-jai mamman hartioita! Muutoin mies on sellainen pieni aurinko, naama on kuin oltermanni, ja koko ajan virneessä =D (Paitsi siis jos erehtyy LIIAN kauan lattialla pitämään AIVAN yksin..!) Saas nähdä minne asti menee ennen kuin ukko mihkään itse liikahtaa. Tosin isoveli oli myös sellainen, että liki puolivuotiaaksi meni ennen kuin mihkään liikkui, ja sitten tulikin kaikki kerralla rytinällä; kymmenkuisena mentiin jo juoksujalkaa.

Mä itse toivoisin, että tämä rakennushomma olis jo takana päin. 24 h lasten kanssa hela tiden alkaa tuntua TODELLA tylsältä! Varsinkin, kun on tottunut siihen, että normaalisti on joka ilta ollut omaa aikaa. Mutta nyt toi mies-kulta tietenkin joutuu raksalla hommimmaan koko ajan, että olis talo kuun loppuun mennessä asuttavassa kunnossa. Noh, ensi viikolla mulla alkaa ekat jumppien vedot, joten sit on ainakin tiedossa omaa aikaa :)

Joo, nyt se meidän vehnänen jo huutelee tuolla lattialla tyyliin " hei viihdytystä tänne tai tämä mies avaa pian äänijänteensä" , joten gotta go!

terkkuja kaikille, ajatuksissa mukana koko ajan, vaikka ei ole pinoutumaan kerennytkään!

tilda

Vierailija
48/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh mikä viestien määrä. Meillä on kone takkuillu ja nyt vasta sain auki nää sivut, olipa luettavaa!

Meillä ei lentsikkamallia ole näkynyt, mutta etunojapunnerruksia tehdään kovasti. Eli käsivarret suorana, pää pystyssä, massu ja polvet irti maasta, varpaitten varassa. Joku ihmeen jumppavaihe menossa :)

Rattaista sen verran että meillä on ollut alusta lähtien ollut käytössä vain rattaat. Kotona isommat ja tukevammat ja autossa kulkee mukana matkarattaat. Esikoisen aikaan (14-v sitten) oli yhdistelmät ja silloin jäi käyttämättä vaunuosa.

Soseita ja puuroja menee nyt sen 4 ateriaa päivässä, n. puoli purkillista kerralla ja tissiä sitten vaihtelevasti. Liha-ateria aloitettiin toissapäivänä varovasti. Itse en jaksa vääntää ruokia, ostan kaupasta valmiit.

Imetys pitäisi lopettaa piakkoin, olisiko kenelläkään siihen vinkkejä. Päivisin saattaisi ehkä pullo mennä, mutta öisin voi tehdä tiukkaa.

Mutta nyt taas kaveriksi lattialle " punnertamaan" :)

Vierailija
49/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lujaa mennäänkin! Niklas on niin mukana isosiskon menossa, kiljuu kun Peppi juoksee ohitse ja toinen tietysti iloitsee veikan huomiosta.

BTW, mitä olette pukeneet tirppasille päälle nyt kun säät viilenivät aika radikaalisti (12 astetta oli aamulla). Meillä sellanen ohut vuorellinen haalari, ei kuitenkaan vanutäytettä. Äippäpakkauksen tumput ja töppöset olivat raajoissa ja puuvillapipo päässä.

Tildastakin hyvä kuulla, ettet ole vahingossa tullut muuratuksi kivijalkaan =D , nopeasti teidän talo onneksi valmistuu. Olette olleet esimerkillisen reippaita raksaheeboja!

Huomiseen!

Peppinetta ja lennokki

Vierailija
50/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerkesin vasta tota pinkkaa selailemaan, ja Lumon terkutkin huomasin =) Taloa siis rakennellaan, loppusuoralla....

Kaapo ei tosiaankaan harrasta vielä liikkumista, ei minkäänlaista. Kääntyilemään yritän aktivoida, mutta ei jannua kiinnosta! Vatsalla kääntyy kellonviisarina ja työntää jonkun verran taaksepäin mutta that´s it. Elikkäs varsinainen laiskan letkeä savolaismiehen alku ;) Tuntuu niin hassulta lukea, että toisten huhtikuiset liikkuu jo jos millä mallilla!

Minäkin olen päättänyt tissutelemalla vielä jatkaa, luultavasti liki sitä kuutta kuukautta. Esikoiselle aloitin soseet jo, kun ikää oli 3 kuukautta, ja pikku-kakkonen sai ekat lusikalliset joskus 4kk iässä, mutta alkoi oikeastaan kunnolla syödä kiinteitä vasta kun ikää oli 8kk. Kaapo kasvaa niin hyvin tissillä, että annan mennä näin, taistelen niiden kiinteiden kanssa sitten parin kuukauden päästä. Sillä taistelua se luultavasti tulee olemaan! ;)

Mulla on muutes aivan samat tavat tehdä itse soseet kuin Lumollakin, ja aion jatkaa samaa rataa. Helppoa ja edullista, ja pakkaseen saa tehtyä ainakin kuukauden satsit kerralla. Peruna vain ei oikein tykkää pakastuksesta, joten sitä lisään sitten usein ruokaan, vasta kun annan sitä.

Kaapo oli 4 kk neuvolassa 8150g ja 64cm. Meidän ihana pikku punkero, yhtä paksu kuin pitkäkin :) (Vaikkakaan ei sieltä suurimmasta päästä taida olla, mitä noita toisten huhtivauvojen kokoja katselin!)

Ihanan hiljaista, kun lapset nukkuu.. (Kaapo nukahti taas tissille:)) Mies on vielä raksalla, laittavat sähköjä.. Tulis JO mun seuraksi!!

Oukki doukki, unia kaikille!

tilda

Vierailija
51/66 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulipuku meilläkin, taikkas fleeceä on ollut päällä. Ja käsissä puuvilla tumput..

Mutta nyt menen matkoihini koneelta...

unia siis vielä kerran.. toivottaa tilda

Vierailija
52/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt minäkin sen sain ja täytyy sanoa et on kyl mainio kapistus=)

Eilenkin jaksoin kannella tuota meidän vajaa kymmenkilosta palleroa noin 1 1/2h. Eikä käynyt yhtään ees hartioihin, saman ajan jos oisin pitänyt rintarepussa, niin ois kyl ollu hartiat ihan tuusannuuskana.

Ja pojukin tykkäs siin olla kovasti ja kun nukahti niin oli niin rentona että... eli aikas hyvin sai siinä nukutuksi... Jos olisin ton tiennyt niin en olisi sillon keskimmäiselle hommannut edes baby björn-rintareppua vaan olisin ostanu suoraan ergon. Ja sit jos vielä tulee vauvoja niin siihenhän saa sit ostettua sen vauvatuen joten käy jo vastasyntyneelle.

Meilläkin poju aina välillä " lentää"

M@nsikk@ ja ergopikku3 4 1/2kk

Vierailija
53/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ulkoa juuri tultiin ja aivan kastuttiin, kun alkoi kesken kaiken vettä tulla kuin saavista. Kaapo oli vielä mulla rintarepussa ja jouduin laittaa sit oman goretexini Kaapon päälle ja siinähän mamma kastui aivan tyystin! Kaapo tosin nukahti sit sinne takin sisään ja siirsin siitä sitten vain vaunuihin :)

ERGOISTA: mistä olette hankkineet (m@nsikk@!!!) ja paljonko olette niistä maksaneet?

Minua niin harmittaa, kun el stupido hankin sen kantoliinan, enkä osaa sitä ollenkaan käyttää! Ajattelin myydä pois.. Siinähän olisi sitten pesämunaa ergon hankintaan.. Mitä luulette; tykkääkö babybjörnissä kannettu vauva ergosta? Sillä jos se on hyvä, niin voisin myödä sit björninkin poies.. Tsappädää saas nähdä.

Sämpylätaikina on mulla kohoamassa, mukavata sadeilman puuhaa. Pakata pitäsi muuttoa varten ja pestä tän asunnon ikkunoita ynnä muuta, mutta ne on taas hommia joita ei saa tehtyä lapsilta rauhassa. Varsinkaan Kaapo-paapolta, joka haluaa olla sylkyssä! :)

Joo mutta nyt måste mamma gå och kaakka baakka sämpylöitä =)

tilda

Vierailija
54/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias nukkui viime yönä vallan äidin ja isin ihmeeksi yhdellä syönnillä yönsä! :) Aamulla havahduimme isin kanssa, että mitä, eikö Matias ole herännyt yöllä syömään??? No, silloin kahden aikaan söi ahnaasti, ja neljän aikoihin kihisi, jolloin työnsin tutin suuhun ja käänsin kaverin mahalleen. Silloin kyllä ajattelin mielessäni viimeisenä ajatuksena ennen kuin nukahdin itse uudelleen, että varmaan herää kyllä tunnin sisään uudelleen nälkäisenä. Mutta eipä herännyt ei! Seiskalta piti jo ihan kurkistaa petiin, että hengittäähän se pieni varmasti, kun oli niin hiljaa... Hengitti kyllä ja heräsikin pian meidän aamutouhujen ääniin NÄLKÄISENÄ! Ihanaa oli kyllä nukkua yö niin makoisasti!

Meillä on ollut käytössä babybjörnin rintareppu (isi tykkää), saimme repun siskolta ilmaiseksi. Minä olen käyttänyt kantoliinaa. Harmitti, etten sitä ollut tullut ostaneeksi aikaisemmin, sillä Matias olisi silloin ihan vastasyntyneenä halunnut olla koko ajan sylissä. Kun liinan lopulta ostin, meni varmaan viikko, ja Matias alkoikin viihtyä lattialla itsekseenkin. Sitten ei tullutkaan liinaa enää niin paljoa käytettyä. M oli jo sen verran painava, ettei ollut kovin kevyttä enää kantaa päikkäreiden ajan poikaa liinassa (nukahti aina liinaan).

Nyt kun unien tarve on vähentynyt, olen käyttänyt liinaa jälleen, mutta nyt M on siinä kasvot eteenpäin ja hereillä. Sidonta on minusta vain jotenkin hankalampi niin päin. Buddha-sidontaa olen yrittänyt tehdä, mutta jotenkin tuntuu, että ne vauvan jalat ovat sitten niin solmussa... No, lyhyitä hetkiä on kerrallaan ollut liinassa katselemassa lähinnä keittiössä äidin leipomista tai siivoilua.

Rintarepussa en pysty kantamaan lainkaan, niin kamalalta se tuntuu hartioissa. Liina on vähän parempi vaihtoehto. Se Ergo kuulostaa ihanalta, mutta en usko meillä olevan paljoa käyttöä sille kuitenkaan, sillä M viihtyy pitkiä aikoja myös lattialla itsekseenkin.

Me ollaan lähdössä viikonlopuksi Lappiin ja vaateasiaa tässä pähkäilenkin, että mitähän ottaisin vauvalle mukaan... Melko viileää kun ovat luvanneet. Ehkäpä otan äp:n kevyttoppapuvun, meillä kun ei ole fleeceä tms. Jos vauvan laittaa tavallisissa sisävaatteissa siihen ja vaunuihin kevyen peiton alle, ei ehkä ole liian kuuma?? M on niin kuumaverinen, että minusta on kovin vaikeaa arvioida oikeaa vaatemäärää. Kokeilemallahan tuo selviää. Ja löytyy sieltä varmasti tädin huushollista jotain hätävaravaatetta, jos ei mikään mukaan pakkaamistani vaatteista olekaan säähän sopiva!

Syksyistä viikonloppua!

Kissankello

Vierailija
55/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun huhtiksista on tullut näin ahkeria pinoutujia :)

Joona nukkui eilen kahdet tosi pitkät päikkärit. Ekat oli 2,5 tuntia ja tokat 3,5 tuntia. Ei sitten miestä enään nukuttanut illalla, kun äiti olis ollu jo valmis untenmaille. Joona on tehnyt tota ja muutamana päivänä. En ymmärrä mistä johtuu. Oliskohan ilmojen viilentyminen syynä?

Minä puin Joonalle eilen illalla, kun lähdettiin ulkona käymään, äippäpakkauksen kevyttoppapuvun. Oli nimittäin niin kylmä tuuli. Joona oli hassun näköinen pallopää siinä puvussa ja kypärähatussa :) Ei tosin keretty pitkään ulkona olemaan, kun alkoi satamaan.

Meillä ei mennä lentämällä eteenpäin vaan raapimalla. Joona raapii lattiaa tai taputtaa sitä ja kuvittelee sillä tavalla pääsevänsä eteen päin.

Mitähän muuta pitikään... en nyt taas muista. Palaillaan!

pesukarhu ja Joona 4,5kk

Vierailija
56/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhu: Minä olen antanut Matiaksen nukkua aamupäivällä just niin pitkään kuin häntä on nukuttanut. Samoin iltapäivällä, jos on mennyt ajoissa unille. Iltaa kohti lähestyttäessä olen vähän rajoittanut unien pituutta, jotta yöunille päästäisiin mukavassa totutussa rytmissä. Eli päivä voi mennä esim. seuraavan kaavan mukaan:

Aamupäiväunet klo 9.30-11.30

Iltapäiväunet klo 14-15.30

Ihan ei vielä tästä jaksetä " yöhön" asti, joten nukutan max. 15 min, vaikka sylissä (muuten nukkuu aina omassa sängyssä tai vaunuissa) klo 18 kieppeillä. Herätys mahdollisimman pehmeästi ja hitaasti, ettei niin kovasti harmittaisi. Matias ainakin on ollut ihan tyytyväinen tähän järjestelyyn, joinakin päivinä näitä kolmansia tirsoja ei ole enää tarvittu lainkaan. Yöunet alkavat sitten ihan nakutettuna klo 20 joka päivä, samoin aamuherätys 7-8, ja vähitellen on myös tuo koko päivän rytmi saatu tasoittumaan. Mukavaa sekä äidille että vauvalle. :)

Kannattaa ehkä ainakin kokeilla! Pääseepähän sitten itsekin nukkumaan ajoissa, jotta jaksaa aamulla taas herätä pirteänä. Sovella teidän rytmiin, pointtina vain se, ettei ihan hulvattomia unia enää iltasella vedellä, jotta jaksaa yölläkin nukkua.

Kissankello jälleen

Vierailija
57/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana ilma! Rakastan tätä raikkautta, kun ei vielä oo kylmä!! Ja aurinkokin paistaa, vitsi mikä kesä meillä on ollut!!

Poika just nukahti kangaan, kun kuorin perunoita ja porkkanoita. Laskin sen siitä pinnikseen ja tuolla se nyt tuhisee. On tommonen pieni vauva kyllä niiiiin söpö nukkuessaan, huhhuh!

Mekin eilen funtsittiin tota pukeutumista. Laitettiin lopulta kypärämyssy jä kevyttoppapuku iltakävelylle. Mistä muuten sais ihan tavallisia puuvillatumppuja? Meillä vain yhdet ja nekin alkavat käydä pieniksi...

Taitavat muut huhtikset olla jo aikamoisia lennokkeja! Meidän poika se vaan maata jötköttää selällään tai mahallaan ilman sen ihmeempiä hinkuja mihinkään suuntaan. Pari kertaa poika on kääntynyt kumminkin päin, mutta kai aika vahingossa kun se on jäänyt niihin pariin kertaan. Masullaan mussu yrittää lattiaa läpsyttelemällä ja tunnustelemalla päästä johonkin. Ja voi sitä surkua kun karkaa pallo käsistä eikä sitä enää ylety ottamaan. Mussu ottaa sitten jonkun toisen lelun ja yrittää sillä tökkiä palloa, mutta eihän se sieltä lähemmäksi tuu... Voi pientä!

Nyt ompelemaan, kaverille syntyi pienokainen ja teen sille pientä tuliaispeittoa!

Sannima ja poika 4kk+

PS. Lypsääkö kukaan teistä maitoa pakkaseen? Miten paljon olette lypsäneet päivässä? Ajattelin vaan, ettei sitä kai ihan kauheesti kannattais lypsää per pv ettei rupea sitten tuotanto nousemaan huimasti ja jää pumppuun " koukkuun" . Tähän asti maitoa ei oo tullu mulla mitenkään liikaa, ei valu eikä suihkua, mutta tarpeeksi tulee kun poitsu kasvaa.

Vierailija
58/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sen täältä Kuopiosta lastentarvikkeesta norm. hinta 95¿, mut kysyin tiukan hinnan ja se oli 89¿.

Minä möin oman baby björnin pois ja sain siitä 40¿ ja kantoliinakin mulla sillon alkuun oli (vauva-lehden tilauslahja) ja en todellakaan osannut käyttää ja vierastin ajatusta 5metriä kangasta ympärilläni joten senkin möin pois.

Ja nyt olen tyytyväinen ergon omistaja ja kadun etten jo aikaisemmin sitä ostanut, vaikka kieltämättä kallishan se oli. Mut siinä tosiaan jaksaa hyvin kantaa.

Ja meillä ainaskin Veeti viihtyy siinä tosi hyvin.

Ainut et siinähän kannetaan vauvaa maha vastaan maha-tyylillä, mut meidän ukkeli katseli tyytyväisenä sivuilta maailman menoa. Ja myöhemminhän n.puolen vuoden (?) iästä eteenpäin sillä voi kantaa selässä ja myös lonkalla.

Ergo on kyllä tosi nopea pukea päälle ja siinä on ihan huippuhyvä se huppumainen pääntuki.Suosittelen ergoa.

Baby björn-rintareppu oli kyllä mielestäni hyvä muuten, mut sillä ei kyllä jaksanut kantaa pitkään vähänkään painavempaa muksua.

M@nsikk@

Vierailija
59/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin kokeilla kohta tota varovasti herättelyä. Joona rupes puolituntia sitten päikkärille ja, jos vetäsee taas sellaset yli kahen tunnin päikkärit, niin ei me päästä ikinä yöunille. Joona nukkuu yleensä ekat päikkärit siinä klo 10-13 ja tokat alkaa välillä 14-18. Joskus nukutaan kolmetkin päiväunet. En oo tähän mennessä uskaltanut Joonaa herättää kesken unien. En tiedä mistä mulle sellanen päähänpinttymä on tullut, että vauvaa ei vois herättää.

Hitsit, kun mäkin himoitsen tota Ergoa, mutta kun ostettiin just matkarattaat, joihin saa turvakaukalon kiinni. En sitten tiedä, että olisiko sille Ergolle tarpeeksi käyttöä. Missä te " Ergoilijat" käytätte Ergoa?

Nyt oottelemaan Joonan heräämistä... tai sitten herättelemään.

pesukarhu... täällä taas

Vierailija
60/66 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin sen vasta keskiviikkona ja käyttöä sille on kun lähden yksin kaikkien kolmen kanssa pihalle leikkimään niin poju ergoon, koska vaunuja en saa hilattua portaita pitkin alas muuta kuin hajottamalla, joten pääsen yksin ulos lasten kans ergon avulla.

Käyttöä myös sisällä, kun täytyy hommailla jotain eikä poju juuri silloin viihdy lattialla. Ja yks mitä ajattelin, et jos lähden yksin liikenteeseen tai muutenkin käydään kylillä niin kaksi vanhinta kaksostenrattaisiin ja poju ergoon. Meillä siis kolme alle kolmevuotiasta.

Voin jo kuvitella et ergo tulee olemaan meillä kovassa käytössä. Se ei käy mulla ollenkaan hartioihin ja rintareppu kun oli hetkenki päällä, ni oli hartiat jo ihan tuusannuuskana.

(ihan ku oisin joku ergon jälleenmyyjä, siihen malliin oon sitä hehkuttanu, mut on se vaan kiva ku saa arkea helpotettua, näinkin yksinkertaisella asialla=) )

P.S se et kaukalon saa kiinni matkarattaisiin on todella kätevä systeemi kauppareissuilla =) (nim. kokemusta löytyy, kovassa käytössä ollu sen reilut 4kk)

M@nsikk@ jälleen