Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti ostamaan raskaustestiä

Vierailija
24.11.2014 |

Tässä kuussa ollut tosi omituista vuotoa. Menkat alkoivat muutamaa päivää etuajassa ja olivat niin niukat että pärjäsin ihan pikkuhousunsuojilla. Kestivät viisi päivää mikä on ihan normaalia minulle. Oli muutama välipäivä ja sitten alkoi tuhruvuoto. Sitä kesti muutaman päivän.

Eilen (runsaan viikon tauon jälkeen) vuoto alkoi taas. Ekaksi se oli ihan niukkaa, enemmän verensekaista valkovuotoa. Tänään olikin sitten käyttöä siteelle, sen verran runsasta tuo vuoto on, ainakin toistaiseksi.

Mitään kipuja tms. ei ole. Lasta ollaan yritetty puolisen vuotta.

Nyt pelottaa ihan älyttömästi. Entä jos testi näyttääkin plussaa, onko raskaus menossa kesken. Entäs jos testi näyttääkin negatiivista, missä syy omituiselle vuodolle.

Huomenna soitan lääkärille, näytti testi plussaa tai ei.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas

Testi tuli tehtyä ja näytti negaa. Minä olen aivan hermorauniona ja yritän miettiä syytä vuodolle. Ja totta kai se pahin skenaario on päällimäisenä mielessä.

Onko kellään muulla kokemuksia poikkeavasta vuotamisesta?

Vierailija
2/6 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia vuotoja tulee jokaiselle naiselle aina joskus, eikä niistä kannata liikaa säikähtää ellei sitten ole semmoista suureellista vuotoa, että tulee verenhukka tai siihen verenvuotoon liittyy epätavallista kipua.

Hormonitaso heittelee tosi helposti ainakin itselläni ja se vaikuttaa helposti siihen etta menkat tulee niukkoina tai hiukan myöhässä.

Don't worry AP, olet vaan normaali nainen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas

Olen muutenkin aika säikky ja helposti stressaava tapaus eikä tämäkään kerta tuota poikkeusta.

Vähän rauhoitti mieltä se, että kyse voi olla ihan normaalista hormonien heittämisestä.

Niin juu, pari kertaa viimeisen kahden kuukauden aikana verta on tullut myös seksin aikana tai jälkeen. Ei siis mitenkään paljoa eikä se ole jatkunut enää seuraavana päivänä ja oletinkin että ehkä on tullut joku nirhauma tms. 

Ehkä otan kupin teetä ja yritän rauhoittua.

Vierailija
4/6 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinuna kävisin varmuuden vuoksi lääkärissä kuitenkin, jos on välivuotoja ja etenkin, jos seksin yhteydessä tulee verta. 

Vierailija
5/6 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tullut seksin aikana tai sen jälkeen verta useamman kerran monen kuukauden ajan, suosittelisin käymään lääkärissä. Saisit mielenrauhan, eikä siitä käynnistä mitään haittaa ainakaan olisi.

Vierailija
6/6 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut just sama kun olin stressaantunut alkuvuodesta. Ennen niin kellontarkat menkat tulivat milloin sattuu oli kaikenlaista välivuotoa ja joskus menkat oli niin niukat että ajattelin olevani raskaana, ehkä hiukan sitä salaa toivoinkin...

Kävin gynellä ja gynekin sanoi, että jos on välivuotoja ilmennyt yhtäkkiä niin kyseessä voi olla sukupuolitauti, kysta, endometrioosi tai sit vaan pelkästään hormonit heittelee esim stressin takia. Multa otettiin kaikkki s-tautitestit ja lisäksi tehtiin sisätutkimus ja ultrattiinkin kasvaimien varalta eikä mitään  löytynyt ja sitten noi häiriötkin loppuivat :)
Yritä rauhoittua ap, ainakaan ei varmasti mikään keskenmeno ole ollut (olen keskenmenon kokenut ja se todellakin tuntuu pahalle ja kipeelle ja verta tulee paljon) 

Jos se rauhoittaa niin mee lääkärille