Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalla seuraava koulutehtävä;mielipiteesi siitä

Vierailija
24.11.2014 |

Opettaja oli antanut seuraavan tehtävän kotiläksyksi; kirjoita lyhyt kertomus vanhempiesi tai huoltajiesi ammateista ja varaudu esitelmöimään viikon aikana aiheesta. Käytä tarvittaessa internetiä, josta selvität nykykoulutusta asiaan.

Voi jee pojalla isä ei kuviossa ja minulla ei ole varsinaista koulutusta, olen työssä oppinut  kerrosiivoojaa. En siis oppisopimus vaan ihan työssä pätevöitynyt. Poika sanoi että ei suostu menemään kouluun, parhaan kaverin isä on lääkäri ja toisen lakimies jne. Laitanko viestiä opettajalle.????

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa

kiitos ideasta kirjoittaa esim. mummin ammatista tms. Minusta erittäin tyhmää laittaa ko. tehtävä, ainakin meidän poika tietää miten osa kerskuu vanhempiensa ammateilla ja rahalla -ikävä kyllä. No jonkuhan ne siivoushommat on tehtävä, aika hankala pojan vaan kirjoittaa että äiti siivoaa ilman koulutusta, koska ei aikanaan "tajunnut kouluttautua ja sai minut " ja nyt ei  ole varaa mennä koulutukseen.

Opettaja ei ole ajatellut ehkä tehtävää loppuun asti....

No onneksi poika on 9 oppilas ja haluaa hyvän koulutuksen, kiitos siitä.

Vierailija
22/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:10"]

No voi jeesus.... Mikä siinä siivoojan ammatissa on niin helvetin noloa? Ehkä ois pojanki aika oppia että jotku nyt vaan opiskelee siihen lääkärin ja lakimiehen ammattiin ja jotku on siivoojia.

[/quote]

Ei ole mitään noloa, olen itsekin siivoojan lapsi. MUTTA, teini-iässä se tuntui vähän nololta ja se on ihan ymmärrettävää, kun tuon ikäiset luokkatoverit tekevät hekposti omia johtopäätöksiään. Siivooja > pieni palkka > nuo on köyhiä. Ei koulutusta > "sun äitis on varmaan tyhmä!"

Teinien maailma on julma, joten turha sille teinille on saarnata, ettei ko. ammatissa ole mitään noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:18"]Minun mielestäni tökerö tehtävä. Varsinkin, kun on 500 000 työtöntä tällä hetkellä. [/quote]Työttömilläkin on enimmäkseen koulutus. Eli ammattipätevyys. Siitä esitelmä tehdään, ei työpaikasta.

[/quote]

Mielsin ammatin ammattinimikkeeksi. Muutenhan esitelmän olisi suoraan voinut asettaa koskemaan vanhempien koulutusta.

Vierailija
24/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan viestiä.
Mun lapsi sai tehtävän kertoa omasta kaste/nimenantojuhlastaan. Totuus on se että kun hän syntyi olin hirveän masentunut eikä mulla ollut voimia mihinkään juhliin eikä kuuluttu kirkkoon joten ei kastettukaan. Eihän lapsi sitä tiedä eikä varmasti ymmärtäisi jos kertoisin. Sepitin sitten lapsen tehtävää varten jotain soopaa. Hirveä olo jälkeenpäin. Ei ne opettajat aina voi tietää mitä kipeää perheissä on. Mun mielestä tuo työjuttu näinä aikoina on huono valinta kun moni työttömänä.

Vierailija
25/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ammatit eivät kuulu opettajalle saati luokkatovereille. Typerä opettaja.

Vierailija
26/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:20"]

Vähän erilaiset esitelmät saa aikaan joku pitkien opintopolkujen vanhempien lapsi kuin esimerkiksi vaikka juuri siivoojan lapsi.

[/quote]

Totta. Ja koulussa pitäisi pyrkiä siihen, että lähtökohdista huolimatta olisi ainakin koulun puolelta samat mahdollisuudet kaikilla lapsilla.

Vierailija
27/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:18"]

Minun mielestäni tökerö tehtävä. Varsinkin, kun on 500 000 työtöntä tällä hetkellä.

[/quote]

Tokerö PROVOKAZIOONI!

Vierailija
28/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla teininä olisi tässä tullut vastaan se että vanhempien tarkka työnkuva oli liikesalaisuus. Kaikki mitä saivat kertoa firman ulkopuolelle oli että tekevät osia puhelinpylväisiin. Kumpikin oli työn puolesta koulutettu hommaan myös. Suosittelen vaan kekääni mielenkiintoisen ammatin josta poika tekee esitelmän

Vierailija
29/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekääni? Siis keksimään

Vierailija
30/30 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, jos lasten pitää hävetä omien vanhempiensa ammatteja. Onhan siellä varmaan monta muutakin, joiden ammatti ei ole mikään akateeminen.

Useimmilla työttömilläkin on nykyään sekä koulutusta että ammatti. Ymmärrän opettajan ajatuksen, että on hyvä tutustua oman vanhemman työhön ja kertoa siitä muillekin. Ei varmaan ole tullut ajatelleeksi, mitä kaikkea siihen voi sisältyä.

Voi käydä kuin Pikku-Kallelle. Mitenkäs se vitsi menikään, jossa Kalle kertoi vanhempansa ammatista, kun ei kehdannut kertoa oikeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi