Anoppi joka aina arvostelee, miten voisin näpäyttää takaisin?
Ensi jouluna tapaan varmaan taas anopin, ja koska olen lihonut syksyn aikana 5kg niin olen varma että saan taas kuulla siitä. Kyseessä on siis anoppi joka puuttuu kaikkeen mitä me tehdään, arvostelee kaikkea miten hoidan lastenlastaan (imetyksestä lähtien). Syksy on ollut huolia ja valvomista täynnä joten tiedän että olen lihonut. Mutta miksi anopilta pitäisi suostua kuulemaan siitä? Mitä voisin napauttaa takaisin niin että saisin anopin hiljaiseksi? "Kas, niin sinäkin" Vai mitä?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:37"]
Toisesta korvata sisään, toisesta ulos. [/quote]
Tätä neuvoa en ole koskaan tajunnut. Miksi toisen osapuolen pitää niellä paskaa vuodesta toiseen?
[/quote]
Olen samaa mieltä. Samalle tasolle ei kannata alentua, mutta minusta on täysin ok, ellei jopa suotavaa, esimerkiksi huomauttaa napakasti, että kokee ulkonäön arvostelun todella asiattomana käytöksenä. Kuuntelisitteko samanlaisia juttuja ystäviltänne tai työkavereiltanne ja vain hymisisitte ja "antaisitte mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos"? Mielestäni myös miehen pitää tällaisissa tapauksissa olla tiukasti vaimonsa puolella. Yleensähän anopit kuuntelevat ainakin poikiaan, jos eivät ketään muita.
Toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että jos anopin mielestäni on ihan normaalia käytöstä huomautella toisen painosta tms., niin silloin hänen pitäisi myös itse ottaa mukisematta vastaan huomautuksia omasta ulkonäöstään. Mutta tosiaan, samalle tasolle ei kannata alentua, joten tuo vain teoriassa.
Älä vastaa mitään. Täysi ignooraus on hyvää vittuilua tuossa tilanteessa.
"Oletkos sinä Maija päässyt hieman lihomaan?"
"...Muistitkos muuten Pekka sammuttaa ne valot?" tms
Eniten mua ottaisi aivoon miehen suhtautuminen äitiinsä. Kuka järkevä mies antaa äitimuorinsa ladella moista sontaa jatkuvalla syötöllä? Se on pojan tehtävä tehdä asiasta loppu, tai sitten nainen tekee ja jälki siitä ei tule olemaan kaunista.
Miksi luulet, että se sanoo mitään. Ei 5 kilon lihominen kaikissa edes näy. Toiset miniät on liian herkkiksiä, ei kaikki anopit pahoja ole. Jotkut on muttea ei kai sentään kuitenkaan kaikki.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:43"]
Eniten mua ottaisi aivoon miehen suhtautuminen äitiinsä. Kuka järkevä mies antaa äitimuorinsa ladella moista sontaa jatkuvalla syötöllä? Se on pojan tehtävä tehdä asiasta loppu, tai sitten nainen tekee ja jälki siitä ei tule olemaan kaunista.
[/quote]
Niin ei. Pojan perhe menettää lastenhoitoavun ja miniä joutuu tekemään ihan kaiken aina itse. Kannattaa miettiä kaks kertaa alkaako näpäyttelemään anoppia.
Älä viitsi alkaa mihinkään näpäyttelykilpailuun. Annat itsestäsi paljon fiksumman kuvan kun annat moisten huomauttelujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Enemmän se sitä anoppia vituttaa jos vain hymyilet nätisti etkä ole huomaavinasi piikittelyä.
Mä varmaan rupeisin heittää takasin kysymyksiä ja haastamaan anoppia: "Mihin pyrit tuolla kommentillasi? Miksi sanoit noin? Mitä tarkoitat? Oliko tarkoituksesi pahoittaa mieleni? Onko nyt hyvä mieli, kun sait loukattua?" Anoppi ei välttämättä nimittäin edes tajua, että loukkaa, hänen mielestään sanomisissa kyse voi olla "läpästä", "huolenpidosta" tai "vinkeistä". Miten puolisosi kommentoi näitä äitinsä heittoja?
Miksi ihmeessä tapaat anoppia ollenkaan?
Mä varmaan en olis kuulevinakaan anopin kärkkäitä kommentteja. Puhukoon seinille.
Onhan hän lapseni mummo eli pakko tavata ne pakolliset. Muuten en olekaan missään tekemisissä. Kysyy lapsen kuulemiset mieheltä. Mies ei ikinä kommentoi mitenkään. Ovat liian tottuneen anopin terävään kieleen. Ap
Ei kyllä hullumpi tuokaan neuvo ettei olisi kuulevinaan.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:15"]
Onhan hän lapseni mummo eli pakko tavata ne pakolliset. Muuten en olekaan missään tekemisissä. Kysyy lapsen kuulemiset mieheltä. Mies ei ikinä kommentoi mitenkään. Ovat liian tottuneen anopin terävään kieleen. Ap
[/quote]
Miten helvetissä miehesi sallii jonkun loukkaavan sinua?!? Itse varmaan jättäisin menemättä tuollaisten tampioiden luokse, ja tekisin tiettäväksi miehellenikin, että miksi minua ei saa anoppilaan kirveelläkään.
Luultavasti olen oikea henkilö vastaamaan, kun olen saanut anoppini lisäksi hiljennettyä monta muutakin.
Avainidea on tämä: myönnä kaikki ja lisää vielä puolet. Esimerkiksi: oletpa lihonut -> niin olenkin ja kyllä vaan on paljon mukavampi nyt, kun saa syödä ihan mitä mieli tekee eikä tarvitse mitään varoa ( tämä myös viittauksena anopin rajoitettuihin syömisiin) . Ja lapsenhoidosta: "en ole koskaan ennen kuullut lapsen huutavan tuolla tavalla " -> laitapa mieleesi, että nyt kuulet niin tämän jälkeen ei enää koskaan tarvitse sanoa samalla tavalla kenellekään, kun et enää koskaan tule kovempaa huutoa kuulemaan. Siivouksesta: kylläpä täällä on sekaista kun ei ole koskaan kukaan siivonnut - > eipä olekaan siivottu, mitä sitä suotta. Onneksi me itse viihdymme ihan tällaisessa sekasotkussakin niin saamme rentoutua eikä tarvitse nipottaa turhan päiten järjestyksestä.
Tällä tavalla sinä viet anopilta aseet, kun käännät moitteen toisin päin, eli kaikki onkin nyt oikein hyvin juuri tässä anopin moittimassa tavassa.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:15"]
[/quote]
En ymmärrä. Ei sun oikeasikaan tarvitse koskaan nähdä anoppia jos et halua. Heivaa penskat miehen mukana mummolaan jouluksi ja mene omille vanhemmillesi. Tai viettäkää joulu oman perheen kesken ja mies vie joulupäivänä lapset mummolaan.
Oma anoppini on myös tuommoinen pirullinen arvostelija jonka seuraan en enää mene. Jos meillä olisi lapsia ei mikään muuttuisi, lapset menisivät mummolaan isän mukana.
Sano hänelle:
Jatkuva arvostelusi loukkaa minua.
Minulla on samanlainen anoppi. Kurjaa on myös se, että puhuu selän takana minusta. Mutta niin näyttää puhuvan kaikista muistakin. Olen ollut tekemisissä hänen kanssaan kaikesta huolimatta, koska olen halunnut että lapsilla on elämässään mukana isoäiti isänkin puolelta. Lapset tosin eivät kovin mielellään mene hänen luokseen, koska hän saattaa komentaa todella kovasanaisestikin.
Olen monta kertaa miettinyt, että olisin nämä vuodet päässyt paljon helpommalla jos en olisi ollut tekemisissä hänen kanssaan. Nykyään en jaksa loukkaantua hänen ilkeästä tyylistään, mutta joskus ennen pahoitin mieleni pikäksi aikaa. Onneksi sitä vain lakkaa jotenkin välittämästä. Olen itse yrittänyt käyttäytyä mahdollisimman fiksusti hänen seurassaan. Mieheni ei ole kovin innokas itsekään tapaamaan äitiään, joudun vähän väliä patistelemaan, että onko muistanut soittaa äidilleen.
Sano sille: minulle tuli paha mieli tuosta. Toista se joka kerta kun hän loukkaa sinua. Lopettaa viimeistäänkin kun hermostuu tuohon kommenttiisi. Lopun ajan vietättekin mykkinä mutta so what, parempi sekin on kun jatkuva v..tuilu. Pääasia on ettet alennu riitelemään hänen kanssaan.
Yhyynyyhyhyy. Lasse, Lasse, tuolla oli sellainen yks homopoika joka sanoi mulle ilkeesti!!!!
Kasvapa aikuiseksi, näpäyttely kumpaankaan suuntaan on lapsellista. Marttyyriksi itseäsi olet kruunaamassa?
paras reagointitapa: hymyilet yliystävällisesti ja sanot nauraen jokaiseen kommenttiin "aivan /niinpä /eikös vain" tms. Tärkeää, että todella hymyilet leveästi ja hieman nyökkäät :) Siis nimenomaan tyyliin "en oikeastaan edes kuule mitä höpiset"
Ja siirryt samantien siihen, mitä olit tekemässä tms. Eli suhtaudut anopin piikittelyyn siten kuin suhtaudutaan höperön mummun höpinöihin.
Toimii takuuvarmasti :D
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:37"]
Toisesta korvata sisään, toisesta ulos. [/quote]
Tätä neuvoa en ole koskaan tajunnut. Miksi toisen osapuolen pitää niellä paskaa vuodesta toiseen?
[/quote]
Nimenomaan ei tarvi niellä, kun ei vaan tarvi välittää, ottaa vastaan ja antaa mennä.
Noi ihmiset, jotka jatkuvasti huomauttelee toisille niiden virheistä ja puutteista, on yleensä itse aika synkkiä ihmisiä sisältä. Ja itsensä mielestä täynnä itse niitä virheitä ja puutteita. Mutta eihän ne sitä itse suostu myöntämään eikä välttämättä edes itse tajua, että ovat ilkeitä kun käyttäytyvät noin. Sitten kun niille sanoo siitä, ne ei edelleenkään myönnä tehneensä mitään väärää vaan suuttuvat vaan enemmän.
Paljon helpommalla pääsee monen ihmisen kanssa, kun antaa niiden vaan olla mitä on eikä jaksa loukkaantua. Mieluummin olen hälläväliä-asenteella jos joku perusnegatiivinen tyyppi tulee negistelemään minun valinnoistani jotain, kuin pilaan molempien päivän ja välit ja tulevat kohtaamiset sillä, että alan kiukutella takaisin. Koen olevani aikuisempi ja kypsempi kuin hän, jos en lähde hänen lapselliseen leikkiinsä mukaan.