Voiko pestä pyykkiä pelkällä huuhteluaineella?
Hei , pesen minun ja vauvani pyykit comfort purella mikä on hypoallerginen ja dermatologisesti testattu ja olen 6kk käyttänyt vain pelkkää huuhteluainetta koska tuo huuhtelu aine tekee pyykistä niin pehmeää :) mutta minua kiinostaa tietää että riittääkö pelkkä huuhtelu aine ? Pitääkö minun ostaa vielä pyykinpesu jauhetta? Pelottaa että jos alan käyttää huuhtelu ainetta ja pyykinpesuainetta kombona ja sitten pyykki ei enää ole yhtä pehmeää :(
Kommentit (10)
noh, kyllähän esim. ne kakkaantuneet vaatteet kantsis pestä ihan kunnolla, ettei bakteerit leviä ja aiheuta ties mitä tauteja sille vauvalle
Olen huolissani suomalaisen peruskoulun nykytilasta.
Et varmaan käytä shampootakaan? Tiskaat vedellä? Mieti miksi sen nimi on PESUaine.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 09:56"]
[/quote]
Olen enemmän huolissani siitä että näillä on jo lapsia...
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 09:59"]
[/quote]
[/quote]
Juuh, se ehkäisyvalistusosio tässä eniten huolestuttikin...
Huuhteluainetta ei tarvitse mihinkään, kannattaa jättää se pois.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 10:03"]
Huuhteluainetta ei tarvitse mihinkään, kannattaa jättää se pois.
[/quote]
Itse asun nykyään jenkkilässä ja täällä huuhteluainetta ei käytetä ollenkaan, niin olen itsekin huomannut että ilmakin pärjää. Jotkut täällä tosin laittavat semmoisia 'fabric softener'-paperinpaloja kuivausrumpuun. Paikalliseen tyylin siis maksimoidaan jätemäärä imeyttämällä se sähköisyyttä poistava tökötti paperiliinoihin...
Mä pesen kyllä pesuaineella pyykit, mutta huuhteluainetta käytän vain oikeastaan talviaikaan, kun pyykit kuivatetaan sisällä, etteivät mene sähköisiksi. Ulkona kuivatessa ilman huuhteluainetta, tulee ihan tuoksu vaatteisiin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 09:59"]
[/quote]
[/quote]
Entä sitten, kun ei ole enää edes emäntäkoulun käynyttä äiti- ja mummosukupolvea neuvomassa nuorempia?
Kyllähän se lämmin vesi ja rummun liike pesee.