Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi joka aina arvostelee, miten voisin näpäyttää takaisin?

Vierailija
24.11.2014 |

Ensi jouluna tapaan varmaan taas anopin, ja koska olen lihonut syksyn aikana 5kg niin olen varma että saan taas kuulla siitä. Kyseessä on siis anoppi joka puuttuu kaikkeen mitä me tehdään, arvostelee kaikkea miten hoidan lastenlastaan (imetyksestä lähtien). Syksy on ollut huolia ja valvomista täynnä joten tiedän että olen lihonut. Mutta miksi anopilta pitäisi suostua kuulemaan siitä? Mitä voisin napauttaa takaisin niin että saisin anopin hiljaiseksi? "Kas, niin sinäkin" Vai mitä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että sen silmäpussit on suuremmat kuin Tauskin kivekset. Tutkitusti toimii.

Vierailija
2/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:02"]

Minulla on sekä anoppi että appiukko tuollaisia arvostelijoita. Heillä on todella suppea näkemys siitä miten ihmisten tulisi olla ja elää. Kaikki muu on heidän mielestään vähintääkin omituista. Lisäksi heillä on tapana "vain sanoa" eli saattavat päästää suustansa ihan mitä tahansa mm epäillä poikansa isyyttä, arvostella ulkonäköä (oletpa lihonut, onpa sinulla tummat silmänaluset"... Tuntuu, että kaikki muut ympärillään ovat tottuneet heidän tapaansa ja siksi olenkin heidän silmissään herkkänahkainen. En vain keksi yhtään syytä miksi minun pitäisi kuunnella heidän arvostelujaan. Käytän vapaa-aikani ennemmin miellyttävien ihmisten seurassa.

[/quote] Eikos tuo ole ihan rehellista, syvallista suomalaista suorapuheisuutta? Mita sita nyt lipevia small talk kohteliaisuuksia viljelemaan niinkuin jotkut amerikkalaiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi jouluani pilamaan tuollaiseen paikkaan. Vietettäisi joulu kotona ja saisivat vain miettiä miksei heille mentäisi jouluksi.

Vierailija
4/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:54"]

Sano sille, että sen silmäpussit on suuremmat kuin Tauskin kivekset. Tutkitusti toimii.

[/quote]

Mulla on pohjalainen anoppi, joten saattaisi toimiakin!

Vierailija
5/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:43"]

Eniten mua ottaisi aivoon miehen suhtautuminen äitiinsä. Kuka järkevä mies antaa äitimuorinsa ladella moista sontaa jatkuvalla syötöllä? Se on pojan tehtävä tehdä asiasta loppu, tai sitten nainen tekee ja jälki siitä ei tule olemaan kaunista.

[/quote]

Niin ei. Pojan perhe menettää lastenhoitoavun ja miniä joutuu tekemään ihan kaiken aina itse. Kannattaa miettiä kaks kertaa alkaako näpäyttelemään anoppia.

[/quote]

No eipä taida olla paljon lastenhoitoapua tarjolla, jos ap näkee anoppiaan lähinnä juhlapyhinä :D Ja totta munassa näpäyttäisin, enkä todellakaan antaisi lapsiani minkään hirviön hoitoon muutenkaan.

Vierailija
6/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit hyvin laihtua 5 kiloa jouluun mennessä.

Vierailija
7/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun arvostelee sinua niin älä sano mitään. Mutta ota huolestunut ilme ja kailota suureen ääneen että herran jestas mitä sulle anoppi on tapahtunut kun olet noin vanhentunut viime näkemästä? 

Vierailija
8/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Il

Vierailija
9/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:08"]

Älä viitsi alkaa mihinkään näpäyttelykilpailuun. Annat itsestäsi paljon fiksumman kuvan kun annat moisten huomauttelujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Enemmän se sitä anoppia vituttaa jos vain hymyilet nätisti etkä ole huomaavinasi piikittelyä.

[/quote]

Ei elämässä ole mitään merkitystä sillä, millaisen kuvan antaa, vaan millainen on.

Mistä tämä muotihokema "antaa huonon kuvan" on edes suomen kieleen tullut?

Vierailija
10/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:37"]

Toisesta korvata sisään, toisesta ulos. [/quote]

Tätä neuvoa en ole koskaan tajunnut. Miksi toisen osapuolen pitää niellä paskaa vuodesta toiseen?
[/quote]
Tuo neuvo on oikeasti tosi syvältä. Varmaan jonkun vittuilijan keksintöä. Että saisi rauhassa vittuilla niin paljon kuin huvittaa.
Itse sain kuunnella vittuilua kummaltakin appivanhemmalta ja vaikka ovat kumpikin jo kuolleet niin vihaan edelleen koko sukua. Nehän kaikki vaan hymistelivät tyytyväisenä appivanhempien jutuille. Hyväksyivät sen touhun vaikka eivät varsinaisesti siihen osallistuneet.

Vierailija
11/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä anoppi että appiukko tuollaisia arvostelijoita. Heillä on todella suppea näkemys siitä miten ihmisten tulisi olla ja elää. Kaikki muu on heidän mielestään vähintääkin omituista. Lisäksi heillä on tapana "vain sanoa" eli saattavat päästää suustansa ihan mitä tahansa mm epäillä poikansa isyyttä, arvostella ulkonäköä (oletpa lihonut, onpa sinulla tummat silmänaluset"... Tuntuu, että kaikki muut ympärillään ovat tottuneet heidän tapaansa ja siksi olenkin heidän silmissään herkkänahkainen. En vain keksi yhtään syytä miksi minun pitäisi kuunnella heidän arvostelujaan. Käytän vapaa-aikani ennemmin miellyttävien ihmisten seurassa.

Vierailija
12/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi sanoo, että olet lihonut, niin vastaa tyynesti, että niin olenkin,( mutta itse minä läskini kannan). Tuo loppu ei ole välttämätön.

Vierailija
13/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia te oikein olette jotka annatte kohdella itseänne noin?

Minä alkaisin niin vittumaiseksi ettei seurassani kukaan kestäisi olla jos joku alkaisi aukoa päätään. Tuo käytös kertoo kunnioituksen puutteesta ja sitä en siedä.

Vierailija
14/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miksi vinoilee. Se on ehkä paras. Mitä sitä samaan typeryyteen alentumaan tai pelaamaan?

Sano, että koet ... Että vinoilee. Siihen voi sitten vastata juuta tai eitä.. Jokatapauksessa sinä koet niin. Sinun kokemuksesi on tärkeä.

Vierailija
15/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:01"]Ensi jouluna tapaan varmaan taas anopin, ja koska olen lihonut syksyn aikana 5kg niin olen varma että saan taas kuulla siitä. Kyseessä on siis anoppi joka puuttuu kaikkeen mitä me tehdään, arvostelee kaikkea miten hoidan lastenlastaan (imetyksestä lähtien). Syksy on ollut huolia ja valvomista täynnä joten tiedän että olen lihonut. Mutta miksi anopilta pitäisi suostua kuulemaan siitä? Mitä voisin napauttaa takaisin niin että saisin anopin hiljaiseksi? "Kas, niin sinäkin" Vai mitä?
[/quote]Katsot viisi sekuntia silmiin rävähtämättä. Sen jälkeen sanot:" Haista, lortto, vittu." Poistut paikalta taaksesi katsomatta.

Vierailija
16/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvata sisään, toisesta ulos. Älä nyt ainakaan ala itse yhtä lapselliseksi. Jos hän huomauttaa lihomisesta, niin tuumaat että "juu, niin on päässyt käymään :)". Ja jatka toisesta aiheesta. Älä puolustaudu, älä loukkaannu, älä ala haukkua takaisin. Ota vastaan se mitä hän sanoo ja jatka elämääsi.

Vierailija
17/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on nakata "pallo" takaisin sanomalla iloisesti "Sittenhän meitä on kaksi!"(lihonutta, tarkoittaen myös anoppia).

Olen huomannut, että huomion kohdistaminen takaisin tuollaisiin ihmistyyppeihin tehoaa useimmiten, hämmentää.

Vierailija
18/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 17:37"]

Toisesta korvata sisään, toisesta ulos. [/quote]

Tätä neuvoa en ole koskaan tajunnut. Miksi toisen osapuolen pitää niellä paskaa vuodesta toiseen?

Vierailija
19/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tepsi tämä. Kerran ollessamme vierailulla anoppilassa, otin särkylääkkeen kuukautiskipujen vuoksi. Anoppi oli haukkana vieressä kyselemässä, mitäs nappeja oikein popsin. Jokin napsahti päässäni ja vastasin anopille popsivani rauhoittavia, tarve tulee aina tänne tullessa. Meni hiljaiseksi... Loppuvierailun sain olla rauhassa!

Vierailija
20/39 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä läväytin kusipää anopille että lastenkasvatusohjeita en siltä ota vastaan, asun sen lapsen kanssa ja ei oo mennyt ihan nappiin sen kasvatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi