Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestät vanhuutesi jos eläkejärjestelmä kaatuu?

Vierailija
01.10.2021 |

Nyt on alettu avoimesti puhumaan siitä, että n. 30-40 vuotiaat eivät usko eläkejärjestelmän kestävän omaan eläkeikään asti. Alati laskeva syntyvyys vahvistaa tätä käsitystä. Miten sinä järjestät vanhuutesi jos eläkkeitä ei makseta? Oletko aloittanut säästämisen?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä niin pitkään kuin pystyn. Sitten hankin sen verran sijoitusomaisuutta että se hoitaa suurimman osan. Jos vielä jää vaille niin loppu ei laillisilla keinoilla.

Vierailija
22/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat maksetut eläkerahat tietysti tilitetään maksajille eli myös minulle. Työllänihän ne olen maksanut.

Jos ei riitä, saavat muut maksaa sossukuluina elämiseni. Jos ei kukaan maksa, niin sitten ei. Tappelu siitä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso perintö luvassa, en stressaa.

Vierailija
24/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinapteekilla. Otan itseni hen giltä ennen kuin se päivä koittaa. Eipähän tarvi maata pãskavaipoissa, kun on jo nyt nuorena tämmöinen mitätön ja turha ihmissaąsta. Mitä se on sitten vanhana?

Mun pitää yrittää ystävystyä jonkin farmaseutin, proviisorin, lääkärin tai sairaanhoitajan kanssa, jotta saan lopunajan tropit itselleni.

Vierailija
25/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, moni kuolee ennen eläkeikää. Syöpä, sydänkohtaus tai aivoverenvuoto vie. Turha on ihmisen miettiä vain rahaa, sitä kun ei hautaan saa.

Vierailija
26/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä odotellessa. Jota en toivottavasti saa vielä piiiitkään aikaan, mutta ehkä siihen mennessä kun jään eläkkeelle. Oma palkka on sellainen että siitä ei juuri säästetä. Tavoitteena saada maksettua asuntolaina eläkeikään mennessä pois. Terveisiä vaan Helsingistä.

Vierailija
27/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään kuppi kourassa kauppojen edessä.

Vierailija
28/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen rikoksen ja menen vankilaan.

Vierailija
29/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, enpä ole vielä ehtinyt miettiä niinkään pitkälle kuin vanhuuteen saakka

M72

Vierailija
30/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kuolla. Jos ei krooniset sairaudet ole siihen mennessä tappaneet, niin kuolen sitten vaikka nälkään ja kylmyyteen. Ei se elämä enää siinä iässä ole kummoista muutenkaan. Nytkin on jo sairauksia niin paljon.  Lisäksi olen pätkätyöläinen, joten mun palkoista ei asuntoja ostella eikä sijoiteta. 

Vierailija
31/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollia pukkaa! Eläke! Eläke!

Vierailija
32/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se muuten olis! Täyshoito ja katto pään päällä. Lisäksi siellä on varmasti sitten muitakin vanhuksia seurana. Eivätkä ole edes vaarallisia, kun ovat tehneet rikoksen samalla periaatteella, että pääsee täyshoitoon.

Vierailija
33/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska nähdä miten suomilampaat on ihan ok ajatuksen kanssa että pitäisi itse selvitä ilman minkäänlaisia tukia. Te lampaat oottekin aina lampaita tämäntakia. Muissa maissa ne oikeudet otetaan ;D

Vierailija
34/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajatushan on täysin sivistys valtioiden vastainen ! 

-edellinen

Vierailija
35/123 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ajatus, vaikka eläke tulisikin normaalisti. Jos vaihtoehtona on "palvelutalo" tai vankila, kannattaa valita vankila, koska vangeista sentään pidetään huolta. 

Vierailija
36/123 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän, sijoitan, tulen saamaan perintöä ja olen tehnyt lauman lapsia vanhuuden turvaksi.

Meinaatko nälissäsi syödä ne lapset, vai kuinka he turvaavat vanhuutesi?

Vierailija
37/123 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa pitää tehdä töitä kuolemaan asti.

Vierailija
38/123 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eläkeikääni oma äitini olisi reilusti yli 90. Eiköhän tuo kuole pois jo aiemmin nykyisistä elintavoistaan päätellen. Eli hänen asuntonsa menisi myyntiin ja siitä minun osuuteni olisi sievoinen.

Miehelläni ja minulla on myös hyvin arvokas mökki, jonka voisimme myydä ja ostaa halvemman jostain lähempää asuinpaikkakuntaamme. Mieheni vanhemmat tulevat pakostakin kuolemaan 10v sisällä, joten sieltäkin olisi asunnonmyyntituloja luvassa.

Vierailija
39/123 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska nähdä miten suomilampaat on ihan ok ajatuksen kanssa että pitäisi itse selvitä ilman minkäänlaisia tukia. Te lampaat oottekin aina lampaita tämäntakia. Muissa maissa ne oikeudet otetaan ;D

No en mä sen kanssa ole ok. Mutta nyky 30v on niin korkea eläkeikä, että asiaa on pakko suunnitella etukäteen jos aikoo eläkepäivät nähdä.

Vierailija
40/123 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintasosairaudet tappaa monet ennen eläkeikää