Listataan ulkomaalaiset nettikaupat joista ostatte edullisemmin
Tuolla alla oli puhetta siitä kuinka netistä saa ostettua oikeastaan mitän vain edullisemmin .
Ajattelin, että listataan tähän kaikki nettikaupat jota käytätte :)
Itse ostaisin netistä enemmän vaatteita, kenkiä ja erityisesti kosmetiikkaa. Kaikki kauppavinkit tervetulleita :)
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 14:29"]
Oon varmaan ainut tään ikänen joka ei oo tilannut netistä mitään... Epäilyttää se luottokortti. Mutta eikös tilinsä voi jotenkin liittää paypalliin? Mites ne tullijutut? Paljon on raja ettei mee mitään maksua? Mikä ois helppo nettikauppa aloitella ja joku sellainen ettei tarvii tulleja miettii...
[/quote]
Jos kauppa sijaitsee EU:n alueella, tulleja ei tule. Lait kieltävät sen :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:15"]
Mistä tilaatte kivoja vaatteita halvemmalla? :)
[/quote]
Tuossa ylempänä tuli aika iso lista linkkejä :) Itseäni houkuttelee tuo aliexpress, saa vaan nähä sattuuko sitten oikean kokoisia! Samoin tuo, missä kaikki maksaa 5 puntaa, mutta sieltä tulee jonkin verran noita postikuluja...
[/quote]isompaa kokoa kannattaa varmaan ottaa, itse olen normaalikokoiselle teinille tilannut l-kokoa.
www.play.com kirjat, cd, dvd, usein ilman postikuluja
www.bookdepository.com Valtavasti kirjoja.
Asos vaatteille. Kaikki kolme isoja ja luotettavia.
Minua mietityttää meikkien tilaaminen ulkomailta. Kosmetiikka on niin kallista Suomessa, mutta onko muualla samanlaista laadunvalvontaa?
Esimerkiksi Kiinassa voi purkittaa vaikka elohopeaa ja myydä sitä peitevoiteena. Länsimaalaisilla ei ole kokemusta vaarallisen kurjasta laadusta, joten emme välttämättä osaa varoa ja etsiä niitä turvallisia ja hyvälaatuisia tuotteita. Tuota kun ei näe edes asiakaspalautteesta: harva sitä mömmöä testailee labrassa tai käyttää syövän puhkeamiseen asti ennen arvion kirjoittamista.
Olen tilaillut esimerkiksi Taobao-sivustolta paljon. Se on kuin kiinalainen Ebay, pitää käyttää Google Translatea välillä apuna. Harva Taobao-kauppa postittaa tilauksia Aasian ulkopuolelle, joten siihen hommaan tarvitsee välittäjäagentin (Taobaospree, Taobaoring, Yoybuy, Freeshoppingchina) joka auttaa tilauksessa pienellä lisäkustannuksella.
Tilaillessani sieltä olen törmännyt länsimaalaisten aasiatilaussääntöihin, joista suurin taitaa olla, että mitään ei kannata tilata mikä tulee lähelle kasvoja. Ei varsinkaan meikkejä tai ruokaa. Tuota aihepiiriä tutkimalla olen törmännyt kauhutarinoihin myös Amerikan ja ihan Euroopankin laadunvalvonnasta, ja siksi en tiedä, kannattaako kosmetiikkaa tilata ulkomailta lainkaan. Esimerkiksi Ebayn brittikosmetiikka tulee usein jostain Koreasta. Monet halvat EU-nettikaupat tilaavat kosmetiikkansa Aasiasta, ja Suomen kosmetiikkalaadunvalvonta ei ulotu ulkomaiden nettikauppoihin.
Erittäin iso kiitos kaikille jotka olette laittaneet linkkejä!
Olisiko ideoita mistä saisi kodintekstiilejä ja muita vastaavia?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 08:46"]http://www.sammydress.com/ Kiinalainen superhalpa kauppa. Naisten, miesten, ja lasten vaatteita, koruja, kelloja, laukkuja, kenkiä ja kodin tarvikkeita.
Plussaa: iso valikoima, todella halpaa (korut 1€, vaatteet 3€ jne), kauniita erikoisia ja trendikkäitä tuotteita, ilmaiset toimituskulut kaikille koruille (osalle vaatteista myös)
Miinusta: Vaatteiden postikulut saman verran kuin itse vaatteet ja jokaiselle tuotteelle täyty maksaa omat postikulunsa, pitkä toimitusaika (n kuukausi), korut melko heikkoja (olen joutunut korjaamaan muutamaa)
Olen ostanut itse pelkästään koruja, ja on ollut sen arvoista vaikka on joutunutkin liimaamaan. Samanlaiset korut kaupoissa maksavat 15€ ja tuolta saa alle 5€. :D
[/quote] Tätä en tosiaankaan suosittele! Mulle jättivät lähettämättä 2 maksettua tilattua tuotetta ja s-posteihin tuli vastauksena vai "odota kärsivällisesti". Joo, odotin yli kuukauden mutta kolmea kuukautta ei jaksaisi! Lopuksi sain uhkailulla TOISESTA tuotteesta rahat takaisin. Toisesta en.
Olen selaillut tuota aliexpressiä tuntitolkulla. Tuolla on tosi kivoja ns rantamekkoja viidellä eurolla! Lähinnä jotain asosta aijemmin selanneena olo on kuin lapsella karkkikaupassa.
Mistähän saksasta voisi tilata ulkoisen kovalevyn?
Verkkokaupassa kun halvinkin maksaa noin 100 e !
Dx.com halvalla paskaa. Esim verkkovirtatuotteet ei todennäköisesti CE sertifioituja eli saattaa talo palaa, mut halpaa on!
http://www.muastore.co.uk/ Tuolla on kyllä todella edullisia meikkejä ja googlettamalla löytyy ihan hyviäkin kokemuksia :o Onko täällä kokemuksia tuosta kaupasta? Millanen meikkien taso vaikka verrattuna elfiin? Ja onko muita kokemuksia edullisesta kosmetiikasta?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:03"]
http://www.muastore.co.uk/ Tuolla on kyllä todella edullisia meikkejä ja googlettamalla löytyy ihan hyviäkin kokemuksia :o Onko täällä kokemuksia tuosta kaupasta? Millanen meikkien taso vaikka verrattuna elfiin? Ja onko muita kokemuksia edullisesta kosmetiikasta?
[/quote]
Tää on niin paras. Todella hyvälaatuisia ja nehän tekee itse nuo meikit. Voin suositella. Monet halutut tuotteet ovat vain aina out of stock
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:38"]Dx.com halvalla paskaa. Esim verkkovirtatuotteet ei todennäköisesti CE sertifioituja eli saattaa talo palaa, mut halpaa on!
[/quote]
Tilasin tuolta kortsuja ja sain sitten mahtavan pojan. Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 10:03"]
[/quote]
Tää on niin paras. Todella hyvälaatuisia ja nehän tekee itse nuo meikit. Voin suositella. Monet halutut tuotteet ovat vain aina out of stock
[/quote]
Oho, kuulostaa lupaavalta!
Mytoys.de tilaan lapsille lelut ym :-) postit suomeen vakio noin 14e ja on selkeästi halvempaa tavaraa ku suomessa
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:15"]
Mistä tilaatte kivoja vaatteita halvemmalla? :)
[/quote]
Tuossa ylempänä tuli aika iso lista linkkejä :) Itseäni houkuttelee tuo aliexpress, saa vaan nähä sattuuko sitten oikean kokoisia! Samoin tuo, missä kaikki maksaa 5 puntaa, mutta sieltä tulee jonkin verran noita postikuluja...