Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaako lapsesta oikeasti, onko hänen vanhemmat hyvätuloisia?

Vierailija
23.11.2014 |

Vaatteita nyt saa alesta ties minkä merkkisiä, kirppareilta voi tehdä löytöjä, kummit/isovanhemmat voi ostaa lahjaksi jne.

Mikä lapsessa kielii siitä, että vanhemmat ovat hyvätuloisia? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit harrastukset, aina vastaleikatut hiukset, lomilla kaukomatkoilla, paljon merkkivaatteita, kalliita leluja / elektroniikkaa. Ei ymmärrystä rahan arvosta; tätä tosin ei ole pienillä lapsilla muutenkaan.

Vierailija
2/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on liian pieniä, lapsi ei ole koskaan kotonaan vaan notkuu naapurustossa tms, kotiin haettaessa pihaan kurvaa iso maastoauto ja lapsi katoaa etupenkille, lapsi on nälkäinen, tukka pitkä, kynnet leikkaamatta, puhelin viimeistä huutoa... Lapsi häipyy maisemista kolmeksi neljäksi viikoksi ja palaa ruskettuneena.

Siitä sen tunnistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaksi mistään. Vanhempien autosta joo ehkä. Mä ja yksi naapurimme ollaan tässä lähistöllä suurituloisimpia. Kierrätetään vaatteita ja naapuri leikkaa muksujensa hiuksetkin. Hyvät tulot ei tarkoita tuhlailevaa elämäntapaa.

Vierailija
4/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iltaisin yksin ja joulu&kevätjuhlissa ei vanhempia näy. Kerran vuodessa käyvät purjehtimassa, jos ei peruunnu työkiireiden vuoksi.

Vierailija
5/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samoilla linjoilla kolmosen kanssa. Hyvätuloisilla on puutetta ajasta. Eikä niitä taida kaikkia kiinnostaa missä rytkyissä lapset kulkevat, varmaan on tärkeämpääkin miettimistä.

Vierailija
6/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pienituloisten panettelua. Hyvätuloiset huolehtivat ja välittävät ja rakastavat lapsiaan ihan yhtä lailla kuin muutkin. Ikävä kyllä, tietynlaista kateutta on havaittavissa vanhemmissa ja tietysti se kateus leviää sitten lapsiinkin.

Vierailija
7/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on suht hyvätuloisia ja mulla oli lapsena pienen aikuisen vaatteet, tarkasti leikattu tukka, harrastin balettia, ratsastusta ja viulunsoittoa, teini-ikäisenä kävin viikoittain manikyyrissä, kosmetologilla ja hieronnassa. Kauhistuin kun kuulin että luokkalaiseni värjää hiuksensa kotona eikä käy kampaajalla neljän viikon välein. Meillä syötiin usein lohta, sisäfilettä ja riistaa. Ulkomailla me tosin ei ravattu.

Vierailija
8/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:13"]

Naurettavaa pienituloisten panettelua. Hyvätuloiset huolehtivat ja välittävät ja rakastavat lapsiaan ihan yhtä lailla kuin muutkin. Ikävä kyllä, tietynlaista kateutta on havaittavissa vanhemmissa ja tietysti se kateus leviää sitten lapsiinkin.

[/quote]

Antaa niiden tilittää tuntojaan ja luulojaan. Ties vaikka jossain vuokra-asunnossa jonkun vauvan henki säästyisi kun äiti saa täällä vähän purkautua.

Vierailija
9/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta kyllä niiden hyvien tulojen eteen joutuu tehdä todella paljon töitä, ja se töissä vietetty aika on pois lapsilta.

Vierailija
10/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole ainoa lapsi, minulla on kaksi pikkuveljeä joille yhtälailla kustannettiin kalliit harrasteet, vaatteet, parturit jne. /8

Vierailija
11/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut mitenkään. Oikein mukava ja kiva poika. Tykkää olla meillä ja meidän poika heillä. Ovat jo yläasteella joten en tiennyt vanhemmista mitään. Nyt syksyllä kerran vein kotiin kun oli meidän mukana uimassa ja jestas kuinka upea talo heillä oli. Eikä autotkaan halvimmasta päästä siinä pihalla.
Eli vastaus on: En huomannut mistään.

Vierailija
12/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset huomaa siitä, että lastenhoitaja hakee lapsia koulusta tai kylästä, kun vanhemmat tekee töissä pitkää päivää. Nannyt ja aupairit on Suomessa vielä varsin harvinaisia, siitä kyllä huomaa, jos on hyvätuloinen. 

Vierailija
13/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:17"]

Mun vanhemmat on suht hyvätuloisia ja mulla oli lapsena pienen aikuisen vaatteet, tarkasti leikattu tukka, harrastin balettia, ratsastusta ja viulunsoittoa, teini-ikäisenä kävin viikoittain manikyyrissä, kosmetologilla ja hieronnassa. Kauhistuin kun kuulin että luokkalaiseni värjää hiuksensa kotona eikä käy kampaajalla neljän viikon välein. Meillä syötiin usein lohta, sisäfilettä ja riistaa. Ulkomailla me tosin ei ravattu.

[/quote]

Mun mielestä esim. tämmösistä (boldattu kohta) jutuista huomaa. Toimii myös toisinpäin.

Vierailija
14/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 22:20"]

[/quote]

Mutta kyllä niiden hyvien tulojen eteen joutuu tehdä todella paljon töitä, ja se töissä vietetty aika on pois lapsilta.

[/quote]

Ja pienten tulojen eteenkö ei tarvitse, jopa vuorotöitä!? Me olemme suht. varakkaita, ja juuri siksi, että voin itse vastata omista aikatauluistani, olen ollut (tai mieheni - meidän perheessä firman toimitusjohtajakin osallistuu näihin juttuihin!) mukana jokaikisessä koululääkärissä, vanhempainillassa ja hammaslääkärissä. Käyn katsomassa lapsen matseja ja tunnen hänen kaverinsa. Eikä tämä ole mikään poikkeus, sillä ihan yhtä lailla lasten kaverien vanhemmat (jotka sattuvat näköjään kaikki olevan yhtä hyvätuloisia, myönnän tsekanneeni verotuloista) ovat aina mukana koulun myyjäisissä tai muissa tempauksissa. 

Totta on, että tulen töistä usein vasta kuudelta, enkä neljältä, mutta lapseni onkin jo kuudesluokkalainen, eikä todellakaan tarvitse vanhempiaan enää samalla tavalla kuin pienempänä. Joka ilta silti sanotaan iltarukous yhdessä, toivon ettei se tapa muutu vielä pitkään aikaan :-)

Vierailija
15/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Älä selitä asiasta mistä et mitään tiedä.

Vierailija
16/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin puhelin parhaasta merkistä (apple). Lomamatkoista kertominen ja kuvien pistäminen esille sosiaaliseen mediaan.
Kun kaverit käy kylässä, näkeehän ne millaisessa asunnossa asuu.

Vierailija
17/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ihan normi työaikaa suurin osa hyvätuloisista noudattaa. Eri asia sitten jotkut huippurikkaat ja -menestyneet.

Vierailija
18/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ehkä pitäisi erotella vielä erikseen hyvätuloiset nousukkaat ja varakkaiden sukujen lapset... Varakkaissa suvuissa saa hyvät tulot ilman että tarvii tehdä paljon töitä.

Vierailija
19/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurituloinen, mutta työni on liikkuvaa ja joustavaa, joten teen paljon kotona töitä. Olen useimmiten kotona kun lapset tulevat koulusta ja lasten lomat olen pääsääntöisesti lasten kanssa lomalla myös. Olen onnekas, että olen tällaisessa asemassa.

Mulla on maasturi (työsuhdeauto), iso asunto (perintö) ja matkustellaan lasten kanssa paljon (hyvät tulot). Näytän nuoremmalta (geenit ja ammatti) ja olen yh. Huomaan että olemukseni ärsyttää lasten luokkakavereiden vanhempia, jotkut eivät tervehdi ja muutama on ollut avoimen vmäinen vanhempainilloissa.

Jotkut lasteni luokkakaverit kyselevät multa meillä käydessään että kuinka vanha olen ja missä olen töissä. Paras oli yksi, joka sanoi että äiti käski kysyä omistanko itse tämän asunnon ja heillä on autossa istuimet muuten alcantara nahkaa ja mulla ei taida olla nahkapenkit. Olin että okei joo no kerros äidillesi sellaista että..

Vierailija
20/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta huomaa rakastetaanko ja kohdellaanko häntä hyvin- tasapainoisen lapsen erottaa joukosta. tulotason erottaminen ei ole edes mielenkiintoista. Yleensä kaikissa ääripäissä voidaan huonosti, pienin poikkeuksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä