itsetunto?
Millainen itsetunto sinulla on? Minkä ikäinen olet?
Olen itse 23v joka on kärsinyt 14-vuotiaasta asti itsetunto-ongelmista - pääosin seurustelusuhteiden aikana. Nykyisen avopuolison kanssa ollaan oltu pian 3 vuotta yhdessä ja itsetunto-ongelmat nostaa taas päätään vaikkei pitäisi. Loukkaa ja itkettää ja ahdistaa kun näen miehen katselevan edes julkkisten kuvia, saati että joidenkin kuumien facebook kavereidensa kuvia jotka ovat naisia. Itse olen normaalipainoinen ja nätti ja sen usein tiedostan, mutta jostain taas tuli tää kausi että vihaan itseäni, vihaan kroppaani enkä tiedä mitä muuta tekisin kun itkisin. Terapiaan on puolen vuoden jonot ja yksityiseen ei todellakaan ole varaa. Töissäkin välillä tuntuu että kaikki arvostelee ja pitää paskana.
Muita? :/
Kyllä olen ollut samanlainen. Olen kärsinyt aika pahasta itsetunto ongelmasta. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 6,5v ja ensimmäiset vuodet oli hankalia mun huonon itsetunnon takia. Olin mustasukkainen mieheni exästä ja kaikesta mahdollisesta. Ja mikä parasta, mieheni ei ikinä kertaakaan antanut edes aihetta olla mustasukkainen.
Nykyään voin paremmin ja olen enemmän sinut itseni kanssa. En tiedä tekeekö ikä sen, että olen enemmän sinut itseni kanssa vai mikä. Olen 30v. Sekin tietysti, että luotan mieheeni ja tiedän hänen pitävän minusta tällaisena..