Hoikat: kuinka kauan liikut päivässä?
Yritän syödä kohtalaisesti ja kuntosalia harrastan 3 x viikossa. Silti paino ei tipu, tuntuu vain että paisun kuin plussapallo.
Miten paljon te hoikat siis liikutte? Teettekö joka päivä jonkun tunnin lenkin?
Kommentit (30)
Minulta ei kysytty, olen normaalipainoinen, en erityisen hoikka, mutta kävelen 4-6 tuntia päivässä. Teholiikuntaa harrastan noin tunnin viikossa. Silti sanoisin että liikkumalla ei laihdu, kyse on syömisen määrästä. Ja terveellisiä asioita syömällä pystyy lihomaan, kun syö tarpeeksi. Liikunta ei todellakaan ole se painonhallinnan avain, vaikka noissa tv-sarjoissa annetaan niin ymmärtää. Päinvastoin, jos yhtäkkiä alkaa rehkimään laihtuakseen, se kostautuu ruokahalun kasvussa.
Ainoat taikasanat laihtumiseen ovat runsas tupakointi ja/tai koksun käyttö. Siinä menee ruokahalu, mutta terveys kärsii siinä määrin ettei kannata.
Muuten se on vaan sitä että jätä lautanen vajaaksi. Tai syö ensin lautasellinen kaali-porkkanaraastetta, ja sitten vasta se varsinainen ateria.
Liikun 0-30 min päivässä kävelemällä. Yhteensä viikossa kertyy noin 1-3 tuntia kävelyä. Syön tavallisesti, en välttele mitään ruoka-aineita. Syön niin kauan että olen kylläinen, nälkää en siedä yhtään, en myöskään ähkyä. Karkkia ym. tulee naposteltua, mutta ei niitäkään yli äyräiden. Ei liikunta laihduta ainakaan mun kohdalla. Kroppakaan ei ole mikään ihan muodoton, vaikken nyt missään fitness-kunnossakaan tietenkään ole.
Käyn tunnin kävelyllä aina silloin tällöin. Olen kyllä ajatellut alkaa harrastaa kuntosalia, kun huono peruskunto väsyttää. Olen kasvissyöjä, 175/55.
Syömällä laihdut. Liikkumalla pysyt terveenä.
Eli mieti kuinka paljon syöt ja mitä syöt. Kun ymmärrät syömiseen liittyvät kalorimäärät niin pystyt kontrolloimaan painoa. Liikkunta kyllä tuo lihaksia kehoon, mutta ei niin älyttömästi, että olisi suurtakaan merkitystä jokapäiväisen konvehtirasian kalorimäärän polttamiseen.
n. 2h lenkki päivässä (koiran takia) + hyötyliikunta. Painoindeksi 17 (sairauden takia paino ei oikein tahdo nousta)
Harrastan liikuntaa 3-5krt/vko, yleensä 1-2h kerralla. Lajeina juoksu, spinning ja perus kuntosali. Olen 167/52.
3t/pvä ja hyötyliikunta päälle. Lepopäivinä pelkkä lenkki.
Käyn kolme kertaa viikossa kuntosalilla, kerran viikossa teen reilun puolen tunnin tiukan intervallitreenin ja lisäksi teen lyhyitä kävelylenkkejä pari kertaa viikossa. Ei muuta, aikaa menee siis ehkä 6-8 tuntia viikossa
En "liikkumallla liiku", mutta olen koko ajan liikkeessä. Telkkariakin katsoessa tykkään venytellä, nousen välillä seisomaan, haen lasin vettä... Töihin ja asioille menen kävellen tai pyörällä, vain erittäin huonolla säällä bussilla. Nälän tunne on harvinainen vieras; jos on mieluista tekemistä, ruokailu saattaa jopa unohtua. Kun syön, syön sen verran, että nälkä lähtee, en ahda esim. ravintolassa koko annosta kupuun, jos ei siltä tunnu. Tykkään herkutellakin. Vanhemmat on molemmat erittäin hoikkia, joten geeneillä on varmasti vaikutusta hoikkuuteni.
t. BMI 18
Minimissään 2 1/2 joka päivä.. tunnin aerobinen (juoksu) ja 1 1/2 voimatreeni salilla. :) Bmi 19.2