Arkidraamaa: Verkkokauppa com - asiakaspalvelu ja toimittamaton tilaus
Tässä viimeisin viestihistoria (hieman lyhennettynä) Verkkokauppa comin asiakaspalvelun kanssa, josta tilasin osat uuteen tietokoneeseen viime jouluna:
Minä: "Olen odotellut komponenttitilaustani jo 9 kuukautta, enkä ole kahdesta yhteydenotosta huolimatta saanut mitään konkreettista tietoa siitä, missä tilauksessa mennään, tai siitä, miksi tilausta ei voida toimittaa."
Verkkokauppa com: "Pahoittelut ikävästä tilanteesta. Meillä tiedotetaan parin viikon sisällä kaikkia tilaajia näytönohjainten markkinatilanteesta ja mahdollisista jatkotoimista."
M: "Eli siis minun pitäisi vain odottaa taas lisää? Eikö yhdeksässä kuukaudessa ole saatu aikaan käsitystä siitä, mikä toimitukset estää, vaan tarvitaan vielä kaksi viikkoa lisää?"
V: "Koska tilausmäärä on niin suuri, emme pysty vastaamaan kaikkiin kyselyihin yksitellen, joten kun neuvottelut yhteistyökumppaneiden kanssa saadaan valmiiksi, ilmoitetaan tilanteesta kaikille tilaajille samanaikaisesti."
M: "Ei vastauksen tarvitsisi olla yksilöllinen, kunhan se olisi avoin ja informatiivinen. Luulisi, että yhdeksässä kuukaudessa saisi edes jonkinlaisen selvityksen tehtyä asiasta, joka ei olisi yhtä ympäripyöreä kuin ”selvittelemme asiaa, palataan myöhemmin”. Jos olisitte tilauksen tilan kannalta avoimempia, ei minunkaan tarvitsisi näitä yksityiskyselyitä lähetellä. Minun näkökulmastani olisi ihan reilua vaatia joko avointa selitystä toimituksen tilasta, kohtuullista takarajaa tuotteen toimitukselle (vaikka viivästys on jo nähdäkseni kohtuuttoman suuri) tai korvaavaa tuotetta."
V: "Kiitos palautteestasi ja mukavaa viikonloppua!"
Koska en ole kuullut Verkkokauppa comin puolelta mitään hyvää syytä tilauksen viivästymiselle, niin uskon, että tilauksen toimittamatta jättämisessä on kyse siitä, että näytönohjainten hinnat ovat tänä vuonna nousseet, ja Verkkokauppa com haluaa odottaa niiden hinnan laskevan.
Voiko kauppa vain jättää tilauksen täyttämättä, ja odottaa kunnes tilattujen tuotteiden markkinahinnat laskevat lähemmäs myyntihinnan tasoa? Mitä tekisitte minun asemassani, jos mitään?
Kommentit (25)
Hölmöläisten hommaa nykyisin koko näytönohjaintouhu. Parempi on jättää ne vähäisetkin ylihintaiset roskat kauppaan. Maksoin joskus aikanaan GTX1060 alle 300 €.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöläisten hommaa nykyisin koko näytönohjaintouhu. Parempi on jättää ne vähäisetkin ylihintaiset roskat kauppaan. Maksoin joskus aikanaan GTX1060 alle 300 €.
Totta puhut, itselläkin vielä tuo kyseinen näyttis käytössä, enkä kyllä ole hommaamassa uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhut, itselläkin vielä tuo kyseinen näyttis käytössä, enkä kyllä ole hommaamassa uutta.
Minullakin on tuollainen näyttis, ja se riittäisi minulle perinteisten pelien pelaamiseen, mutta innostuin VR-peleistä, ja tilasin laitteet ja nuo komponentit. VR-laitteitakin sai odottaa, mutta ei sentäs yhdeksää kuukautta, ja nyt ne ovat olleet melkein puoli vuotta hyvin vähässä käytössä, koska koneeni ei oikein pyöritä mitään Beat Saberia vaativampaa.
Itse taas ihmettelen ihmisiä jotka kiltisti odottelevat 9kk tilaustaan. No, meitä on moneksi.
En vänkää niinkään menetetystä ajasta, vaan siitä, että samantasoinen tuote maksaa nykyään huomattavasti enemmän kuin se tuote, jonka maksoin ja tilasin. Ja kuten jo aiemmin sanoin, en ole mikään koroton yritysluottopankki, vaan kuluttaja, joka oikeasti haluasi käyttää niitä tuotteita.
Toisaalta ajankin suhteen on otettava huomioon se, että Verkkokauppa com ei ole missään vaiheessa rehellisesti sanonut, ettei aio täyttää tilausta kohtuullisessa ajassa kustannusten takia, vaan kyselyihini on aina vastattu, että he "selvittelevät asiaa".