Mitä olet antanut omalle lapselle yo-lahjaksi?
Omani toivoo rahaa, mutta haluaisin antaa jotain pysyvää lisäksi. Kertokaa, mitä olette ostaneet tai itse saaneet?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Oma lapsi pääsee keväällä ylioppilaaksi ja annan lahjaksi hänen toivomaansa astiasarjaa. Siis syvät ja matalat lautaset, kulhot ja mukit neljälle. Lisäksi ostin alennuksesta savonian aterinsetin.
Varmasti mieluinen lahja hänelle. 🙂 Omaa poikaa astiastot ei oikein kiinnosta.
Rahan lisäksi saivat timanttisormukset. Erosin aikoinaan heidän isästään ja toinen sai silloisen vihkisormukseni, hyvin modernin näköinen edelleenkin. Toinen sai edesmenneen mumminsa puoliallianssisormuksen.
Astiat yms ostivat vasta kun muuttivat, siksi eivät halunneet niitä
Annoimme lahjaksi maailmanympärimatkan. Ei ole tytär vielä reissuun päässyt, kun maailmalla on ns tilanne päällä vielä.
Maksoin auton hinauksen kun se meni rikki. Muuhun ei ollut silloin varaa.
Itse sain onnittelukortin ja lämmintä kättä.
Omalle lapselleni annoin rinnakkaiskortin ja kaksion etutöölöstä.
Kahden viikon matkan USA:n. Halusi mennä tapaamaan poikaystäväänsä.
Lisäksi sai perintökorun.
Uuden isän.
Tai hän ei suostu kutsumaan Penttiä edes isäpuoleksi, kiittömätön kakara..
Meillä taiteellisesti lahjakas ja siitä kiinnostunut poika toivoi taulua ja menimme sen yhdessä galleriaan valitsemaan. Oli melko arvokas, mutta ilmeisen mieleinen kun on vuosia ollut hänellä seinällä.
Tyttö abi tänä vuonna. En usko, että taide kiinnostaa ollenkaan. Jotain muuta on keksittävä, mutta lapsi saa tietenkin itse toivoa. Pelkkää rahaa en anna, jokin pysyvämpi juttu on meillä linjanveto. Väkisin ei tarvitse keksiä, lahjan voi toivoa myöhemmin kun tulee jotain itselle mieluista tai tärkeää mieleen.
Meillä poika kyllä arvosti myös astioita ja muuta kodintavaraa. Sai Hackmanin aterinsarjan ja Teeman astioita opiskelija-asuntoonsa.
Osakkeita annettiin me (tai siis rahaa ja sai itse sitten ostaa).
Ostin myös muistoksi korukaupasta sellaisen shampanjalasin, johon kaiherrettiin yo-päivämäärä. Oli mieleinen. Ja pullon laatushampanjaa.
Esikoiselle arvokorun ja kuopukselle arvokellon. Itse sain vanhemmiltani aikoinaan rannekorun joka on edelleen käytossä.
N50
Oma lapsi pääsee keväällä ylioppilaaksi ja annan lahjaksi hänen toivomaansa astiasarjaa. Siis syvät ja matalat lautaset, kulhot ja mukit neljälle. Lisäksi ostin alennuksesta savonian aterinsetin.