Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi niin monet naiset käyttävät hormonaalista ehkäisyä

Vierailija
01.10.2021 |

vaikka heille tulee niistä vaikeita haittoja?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miesten pitää päästä vetelemään paljaalla. Nainenhan on olemassa vain miestä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kakarat on vielä suurempi haitta.

Vierailija
4/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se vei pahimmat ja kiusallisimmat oireet sekä hiukset alkoivat kasvamaan taisin. 

Vierailija
5/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ja opinnoissa oltaisiin katsottu pahalla, jos jatkuvasti oksentelisin kivuista kesken päivää. Tai jos jättäisin hommani tekemättä ilman varoitusta, koska en välttämättä pääse ylös lattialta mennäkseni sinne töihin alunperinkään.

Vierailija
6/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsut on inhottavia!

N27

Vierailija
7/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se huomioon, että monelle ei tule "vaikeita haittoja".

Ota se huomioon, että raskauden riski on iso.

Ota se huomioon, että toimiva, luotettava ehkäisy on tarpeellinen.

Ota se huomioon, että pari vuotta ehkäisypillereitä antaa suojaa munasarjasyöpää vastaan. Kyseinen syöpä on erittäin ikävä koska se havaitaan yleensä vasta silloin kun on liian myöhäistä.

Vierailija
8/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ei tuo kaikille haittoja vaan päinvastoin vähentää kuukautiskipuja ja vuotoa, lopettavat jopa kuukautisvuodon kokonaan ja on hyvä ja varma ehkäisymuoto. Siksi.

Vierailija
9/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se vei pahimmat ja kiusallisimmat oireet sekä hiukset alkoivat kasvamaan taisin. 

Pillerit sai mun hennon tukan kasvamaan tuuheaksi ja pitkäksi. Kun lopetin pillerit, tuli sulkasato :(

Vierailija
10/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kärsin todella kipeistä menkkakivuista, ja endometrioosista. Olen todellakin näiden kahden vuoden aikana saanut elämäni takaisin mitä olen käyttänyt minipillereitä!!

Vierailija
11/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kyselypäivä tänään on? Miksi sitä, miksi tätä.

Vierailija
12/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se huomioon, että pari vuotta ehkäisypillereitä antaa suojaa munasarjasyöpää vastaan. Kyseinen syöpä on erittäin ikävä koska se havaitaan yleensä vasta silloin kun on liian myöhäistä.

Ota se huomioon, että ap:n aloitus koski niitä, joille tulee haittoja. Opettele lukemaan.

Ap, minä vähän luulen, että naisille ei ole selvinnyt, mitkä haitat johtuvat hormoniehkäisystä. Oma kokemukseni on 1990-luvulta, mutta silloin ei useampi gynekologi suostunut myöntämään, että kyllä, joka kk toistuvat hiivatulehdukset voivat todellakin johtua ehkäisypillereistä.

Lopulta itse lopetin niiden syömisen ja siirryimme kondomiehkäisyyn. Tulehdukset loppuivat kuin seinään, olen saanut niitä muutaman 28 vuoden aikana.

Eli terveydenhoito ylimarkkinoi hormoniehkäisyä, eikä tarjoa muuta. Esimerkiksi pessaari lienee edelleen liki tuntematon Suomessa ja vaikka kondomi oikein käytettynä on luotettava menetelmä ja ehkäisee myös sp-tauteja ja pidentää laukeamiseen tarvittavaa aikaa eli on naisen kannalta hyvä juttu, sitäkään ei markkinoida yhtenä vaihtoehtona.

N54

Vierailija
13/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep... Hormonaalinen ehkäisy on koko yhteiskunnan terveydelle huonoksi, koska hormoneja menee sitten naisten virtsan mukana vesistöön ja aiheuttaa koko yhteiskunnalle kaikenlaisia hormooni ongelmia :/ ei kovin pitkälle mietittyäja aika itsekästä....

Vierailija
14/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärrän toki sen, jos sairauden hoitoon tarvitsee hormoneja. Suurin osa hormoneista kuitenkin poistaa ovulaation ja siten naisen luonnollisen kierron. Tästähän ne seksuaaliset haitatkin tulevat. En ikinä itse käyttäisi hormonaalista ehkäisyä, sillä kondomi on kuitenkin mukavampi eikä aiheuta sivuoireita. ap

Vierailija
15/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
16/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliaiden kuukautisten takia aloin niitä käyttämään alunperin.

Vierailija
17/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kärsin todella kipeistä menkkakivuista, ja endometrioosista. Olen todellakin näiden kahden vuoden aikana saanut elämäni takaisin mitä olen käyttänyt minipillereitä!!

Täällä sama. Sain elämäni takaisin kun aloin käyttää minipillereitä. Karmeat kivut ja vuodot ovat historiaa.

Vierailija
18/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota se huomioon, että ap:n aloitus koski niitä, joille tulee haittoja. Opettele lukemaan.

Ap, minä vähän luulen, että naisille ei ole selvinnyt, mitkä haitat johtuvat hormoniehkäisystä. Oma kokemukseni on 1990-luvulta, mutta silloin ei useampi gynekologi suostunut myöntämään, että kyllä, joka kk toistuvat hiivatulehdukset voivat todellakin johtua ehkäisypillereistä.

Lopulta itse lopetin niiden syömisen ja siirryimme kondomiehkäisyyn. Tulehdukset loppuivat kuin seinään, olen saanut niitä muutaman 28 vuoden aikana.

Eli terveydenhoito ylimarkkinoi hormoniehkäisyä, eikä tarjoa muuta. Esimerkiksi pessaari lienee edelleen liki tuntematon Suomessa ja vaikka kondomi oikein käytettynä on luotettava menetelmä ja ehkäisee myös sp-tauteja ja pidentää laukeamiseen tarvittavaa aikaa eli on naisen kannalta hyvä juttu, sitäkään ei markkinoida yhtenä vaihtoehtona.

N54

Hormonaalista ehkäisyä suositellaan, koska kondomi jää monella käyttämättä.

Vierailija
19/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy on ollut todellinen jumalan lahja minulle. Kärsisin muuten mm. järkyttävistä PMDD- ja endometrioosioireista, jotka ajoittain estäisivät jopa työnteon. Myös migreenikohtaukset ovat vähentyneet kun estrogeenitasot pysyvät tasaisina. En käyttäisi pillereitä, jos niistä tulisi minulle haittavaikutuksia.

No, valehtelisin myös jos väittäisin että nautin seksistä kondomien kanssa yhtä paljon kuin ilman...

Vierailija
20/40 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ymmärrän toki sen, jos sairauden hoitoon tarvitsee hormoneja. Suurin osa hormoneista kuitenkin poistaa ovulaation ja siten naisen luonnollisen kierron. Tästähän ne seksuaaliset haitatkin tulevat. En ikinä itse käyttäisi hormonaalista ehkäisyä, sillä kondomi on kuitenkin mukavampi eikä aiheuta sivuoireita. ap

Niitä sairauksia on useammalla kuin uskoisi ja moni ei yksinkertaisesti pidä kondomista. E-pillerit ovat myös kondomia varmempi ehkäisykeino ja niitä voi tietenkin käyttää yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän