Hei te kaikki jotka tuomitsette toiset ilman tarkempia tietoja!
Heti aluksi. En puolustele kenenkään tekoja, ei ole minun työtäni, onneksi näin. Mutta. Jotenkin huomaa näissä keskusteluissa että ihmiset joilla ei ole mitään tietoja sairauksista, mielenhäiriöistä ovat ensimmäisenä lynkkaamassa tuntemattomia ihmisiä.
Mietin tässä vain että toivottavasti te tuomitsijat ette itse koskaan sairastu vakavasti taikka teidän omat lapset, mies ei sairastu. Se ei auta vaikka olet ns. hyvätuloinen tai muuten tooosi akateeminen. Kukaan meistä ei voi tietää etukäteen että miten meidän mielenterveytemme kestää mitäkin muutoksia ja tapahtumia elämässä. En minäkään olisi koskaan uskonut että oma läheiseni sairastuu hyvinkin lyhyessä ajassa ja sitä myötä käytös muuttuu ihan toiseksi. Olkaamme siis hiljaa asioista joista emme tiedä yhtikäs mitään!
Kommentit (4)
Yleensä sen huomaa joku ja ehdottaa hoitoa. Mutta ei, en MINÄ ole hullu/alkoholisti/väkivaltainen jne.
Asioista yleensä vedetään johtopäätöksiä annettujen tietojen perusteella. Mikäli osa yksityiskohdista puuttuu, tai asioita jätetään manitsematta, vastuu siirtyy kuulijalle. Virhearvioiteja tulee, kun työnnetään nenä toisten asioihin ja annetaan kaikkitietävänä neuvoja, joita ei kukaan ole edes pyytäänyt.
Joo, totta, mutta minä en ymmärrä myöskään niitä jotka ovat puolustelemassa hirmutekoja tietämättä taustoja ja mitä todella on tapahtunut.
up