Olipa kiva huomata että lapsen luokalla on aktiivisia vanhempia
eihän nyt tokaluokkalaisia enää luokkaan saateta, pihalle toki vielä moni vie
Kommentit (33)
minä saatoin tänään toka ja kolmas luokkalaiset kouluun. en sisälle koska luokat ovat eri kerroksissa.
Jopa vaativassa kouluunmenossa. Vanhempainilta käsittääkseni järjestetään sitä varten, että voi moikkailla sitä opettajaa ja muita vanhempia?
Vanhemmat ylläpitää iltapäiväkerhoa, kerää rahaa koulun retkiin, hankkii tarvikkeita koululle ja järjestää juhlia. kaikki sulassa sovussa opettajien kanssa. Viimeksi järjestimme grillijuhlat. Nyt on suunnitteella urheilukerhon perustaminen.
Koulu on nykyään kunnallinen, sitä ennen yksityinen koulu. Eli osallsitumisaktiivisuu on onneksi jatkunut. Ja ei siitä haittaa ole ollut, koulussa on hyvä ilmapiiri ja lapset myös oppivat hyvin.
nyt, mutta en ole nähnyt koko opettajaa edes. Kun jätin auton parkkipaikalle niin poika juoksi jo kaverinsa kanssa pihalle odottelemaan. Itse lähdin viemään eskarilaista toiselle puolelle pihaa. Mä kerkeen sen opettajan vielä tapaamaan tässä syksyn aikana. Mua myötähävettää teidän äitien puolesta jotka menitte tokaluokkalisen kanssa luokkaan mukaan. Itse en mennyt edes ekaluokkalaisen kanssa viime vuonna. Vanhemmat seisiin ulkona ja kun lapsen nimi sanottiin niin lapsi meni jonoon ja odoteltiin että menivät sisälle niin vanhemmat poistuivat paikalta.
että tullaan vielä tokaluokkalaisenkin mukaan ekana koulupäivänä. Mieluummin niin kuin että oletetaan automaattisesti että noin pienen pitää kyllä pärjätä yksin. Kyllä tokaluokkalainen on vielä aika pieni ja koulun alku voi jännittää.
Mäkin yritin ängetä saattamaan mun tokaluokkalaista kouluun, mutta hän halusi kuitenkin mennä yksin. Eikä siinä mitään, sai sitten mennä.
enemmän hävettäisi äitinä, se etten vaivautuisi tervehtimään opettajaa ja näyttämään lapselle että olen kiinnostunut hänelle niinkin tärkeästä asiasta kuin koulun käynnistä. Ja en näy mitään ylpeyden aihetta siinä ettet sattanut edes ekaluokkalaista luokkaan. Tiedän että on vanhempainilta jo ensi viikolla mutta silti uskon että opettaja ilahtui kun me vanhemmat kävimme moikkaamassa ja toivottamassa tervetulleeksi, ja tosiaan hän itse pyysi luokkaan kun olimme käytävässä, ei mitenkään väkisin ängetty luokkaan. ap
meillä ainakin opettaja tuli hakemaan lapset ulko-ovelta, ja siinä kaikki vanhemmat jutteli hänen kanssaan sen mitä jutteli. Tokaluokkalainen on vielä pieni, mutta silti minusta riittää, että saattaa siihen ovelle. Tietty eri asia, jos opettajaa ei siinä näy, niin sitten itsekin haluaisin käydä luokassa katsomassa että millainen opettaja siellä oikein on.
en vaan käsitä mikä tässä nyt on niin vaikeaa toisille että vanhemmat kävi luokassa moikkaamassa? Ei meidän koulu mikään "yksityisalue" ole joka on vain opeille ja oppilaille.
en vaan käsitä mikä tässä nyt on niin vaikeaa toisille että vanhemmat kävi luokassa moikkaamassa? Ei meidän koulu mikään "yksityisalue" ole joka on vain opeille ja oppilaille.
mutta, toki eri asia jos opettaja pyysi sinne luokkaan, mikäs siinä sitten. Mutta jos vanhemmat olisi vaan sinne luokkaan ryysänneet, niin se ehkä olisi ollut vähän ylilyönti.
... odotellaan vielä 10 vuotta, niin jokaista lasta odottaa joka päivä koulun ulkopuolella äiti, isi, mummo, pappa tai au pair.
Sitä pidettäis lapsen laiminlyöntinä. Useissa länsimaissa alaasteikäiset lapset kyyditään, saatetaan kouluun, ja koulun pihalta saa poistua vaan aikuisen valvonnassa.
Sitä pidettäis lapsen laiminlyöntinä. Useissa länsimaissa alaasteikäiset lapset kyyditään, saatetaan kouluun, ja koulun pihalta saa poistua vaan aikuisen valvonnassa.
Siksihän nämä naiset täällä kiehuvatkin, kun eivät uskalla ajatella oikeasti jättävänsä lapsensa heitteille pitkiksi aamu- ja iltapäiviksi.
Mielestäni 8-vuotiaan voi vielä hyvinkin saattaa kouluun ja sieltä kotiin ja mielestäni hänellä on (olipa hän vanhempiensa mielestä sitten kuinka fiksu ja itsenäinen tahansa) oikeus aikuiseen seuraan iltapäivisin ja aamuisin.
härdelliä pitää paletti kasassa ilman 25 vanhempaa, jotka tunkee luokkaan. Meillä ekaluokkalainen piti jättää pihalle jonoon ja lähdettiin kotiin, kerrottiin vain monelta koulu loppuu. Tänään saatoin kolmasluokkalaiseni kouluun ja oli meitä muitakin, mukavaahan se oli. Opea vain moikattiin kauempaa kun laittoi lapsia jonoon, uusi ope joo, mutta luotan siihen että vanhempainillassa tavataan.