Mikähän syynä, että vuokralainen vaihtaa jatkuvasti puhelinnumeroaan..?
Tämä opiskelija on asunut vuokralla nyt alle vuoden, mutta on tänä aikana vaihtanut puhelinnumeroaan jo kahdesti.
Tänään tuli siis jo toinen viesti alle vuoden sisään, ja siinä luki jotakuinkin:
”Tässä uusi puhelinnumeroni, vanha puhelinnumeroni ei ole enää käytössä.
T. Matti Meikäläinen”
En mahda mitään sille, että tuo on minusta epäilyttävää. Maksaa edelleen vuokran ajallaan, olen tarkistanut vuokralaisen luottotiedot, ja ne ovat kunnossa. En ole ollut sellainen vuokranantaja, joka ramppaa asunnolla, eikä ongelmia ole koskaan ollut, mutta pitäisikö minun käydä piipahtamassa?
Pohdin vain. Vai onko ihan tavallista vaihtaa jatkuvalla syötöllä puhelinnumeroa?
Kommentit (37)
Laillinen oikeus vaihtaaa kirjoitti:
Sekin on ihmisen oikeus että saa vaihtaa liittymää vaikka tuhat kertaa vuodessa . Monet vaihtaa operaattoria tarjousten mukaan toiset käyttää prepare toiset taas vaihtaa sun takia koska kyttäät muita .
En tiedä mille vuodelle tietosi on jumahtanut, moneen vuoteen ei ole tarvinnut vaihtaa numeroa operaattoria vaihtaessa.
tia.a68 kirjoitti:
Ei tarvitse olla misään maksuissa ongelmia.Jos henkilö vaihtaa puhelin numeroa alvariin. Se on hänen asia ja hänellä syynsä.Ei kai syitä koko kylälle pidä ilmotta?Itse tehnyt vapaaehtoistyötä ruohontasojuuri21 vuotta. Nyt 3 vuotta sanonut,aika antaa itselleni aikaa ja nautia elämästäni.Olen hommani tehnyt ja tehköt ne jotka nuorempia ja jaksavat. Minä olen tieni päässä ne hommat. Olin tyhmä anoin numeroni autetaville ja heidänhän joukoissa oli niitäkin,kun annat pikkurillin vievät koko kämmenen.Jotta pääsin heistä eroon ,vaihdoin numeroa. Kunnes keksein voin pitää kahta numeroa. 1 on salainen numero ja vain läheisillä,luotetavilla henkilöillä.Ei tule häirintä soittoja,ei yö soittoja: Auta! hankein R-kioski Prepaid numeron jo 11 vuotta sitten.Joten sen saatoin antaa jakoon autetaville,kuin esim.edeleen uusille henkilöille elämässäni.Enenkuin aidosti ystävystyy ja luotaa on hyvä antaa se kontaktiksi. Ei tule turhia riesoja,ei häirintää silloin.On koti rauha 24h / 7 päivää. Ei tarvii olla edes puhelimessa ääntä,voi sekata ja katsoa tapahtumat ja itse soitaa. Mutta kukuin tyylillä.Nuoret helposti jakaa numerot ja siinä jaossa voi tulla ongelma henkilö,joten helpomalla pääsee numeron vaihto.(p.s. jotain jos häiritsee tekstini virheet,pyydän anteeksi lukihäiröisenä)
Miten lukihäiriö estää, ettei voi lyödä yhtä välilyöntiä jokaisen välimerkin jälkeen? En ymmärrä yhtään. Pahoittelut tästä.
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaista sopimusta ei niin vain voi vaihtaa eri operaattorille.
Ei ne sopimukset vaihdu operaattorilta toiselle.
Kyllä jokaisen operaattorin kanssa solmitaan uusi sopimus.
Olisihan se ihan pöljää yrittää pyörittää bisnestä, joss asiakas toisi mukanaan toisen firman tekemän sopparin..
Eikö tämä opetettu jo yläasteen kaupallisten aineiden tunnilla?
Ei vuokralaisen tarvitsisi numeroaan sinulle antaa. On kohtelias antaessaan.
Numeron vaihtamiseen on monia perusteltuja syitä. Häirikkö soittajat esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku hullu eksä
Tämä! Itselläni juuri umpihullun exsän takia salainen numero ja myös salaiset, luovutuskiellossa olevat osoitetiedot. ☹
Kaikillahan on nykyään salaiset numerot ja henkilötiedot, ellei halua käyttää koko päivää puhelinmyyjiin ja tekstiviestispämmiin. Puhelinnumeroa on pakko vaihtaa säännöllisin väliajoin, että pääsee näistä hulluista puhelinmyyjistä edes hetkeksi. Julkisuuden henkilöt joutuvat myös vaihtamaan puhelinnumeroaan jatkuvasti.
Ai
Mulla on ollut sama numero varmaan 20 vuotta.
Enkä ole sitä numeron antamista pihdannut, kaikenlaista genitaalia olen tällä liittymällä vongannut.
Häirikkösoittoja tai puhelinmyyjiä tulee ehkä kerran kaks vuodessa...
Vierailija kirjoitti:
Numeron vaihtamiseen on monia perusteltuja syitä. Häirikkö soittajat esimerkiksi.
Tätä ihmettelin, että miksi yleensäkin ilmoittaa uuden numeron. Vuokranantaja voi laittaa kirjeen postilaatikkoon, jos on jotain asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numeron vaihtamiseen on monia perusteltuja syitä. Häirikkö soittajat esimerkiksi.Tätä ihmettelin, että miksi yleensäkin ilmoittaa uuden numeron. Vuokranantaja voi laittaa kirjeen postilaatikkoon, jos on jotain asiaa.
Miksi asua niin epäluotettavalla vuokranantajalla, jolle ei uskalla kertoa numeroaan
Onko vieläpä prepaid numeroita?
Tulee mieleen pari vaihtoehtoa; kaveri tehtailee tori-petoksia, ja numeron vaihto on yksi keino jolla touhua voi jatkaa aina uudella identiteetillä. Toinen vaihtoehto on se että haluaa vaihtaa numeroa jotta entiset kumppanit, lyhyt tai pitkäaikaiset, ei tavoita niin helpolla.
Sinällään mitäpä se sinua liikuttaa jos kuitenkin maksaa vuokransa ajallaan.
eiköhän sieltä asunnosta löydy kanapitsa kasvattamo ja seinät tietenkin läpimärkinä kosteudesta ja koko mörskän voi laittaa suosiolla purkuun
Jatkuvasti= kaksi kertaa. Joo....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numeron vaihtamiseen on monia perusteltuja syitä. Häirikkö soittajat esimerkiksi.Tätä ihmettelin, että miksi yleensäkin ilmoittaa uuden numeron. Vuokranantaja voi laittaa kirjeen postilaatikkoon, jos on jotain asiaa.
Miksi asua niin epäluotettavalla vuokranantajalla, jolle ei uskalla kertoa numeroaan
Ei vaan miksi vaivautua erikseen antamaan. Kyllähän se vuokranantaja sen numeron saa, jos vuokralainen soittaa hänelle tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vuokrasin aikoinaan välitystoimiston kautta enkä ollut vuokranantajan kanssa tekemisissä. Ei olisi tullut mieleenkää lähettää uutta numero toimistolle.
Itselle tulee lähinnä mieleen, että puhelin on hukkunut tai varastettu ja siinä on ollut prepaid-liittymä, jota ei ole rekisteröity. Se taas, että ostaisi uuden liittymän aina, kun puheaikaa loppuu on aika... persoonallista :D
Itsellä ollut muutama Dna numero, nyt Elisa, mikä kuuluu nyt paremmin. Ei sen kuuluisi vuokranantajalle kuulua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku hullu eksä
Tämä! Itselläni juuri umpihullun exsän takia salainen numero ja myös salaiset, luovutuskiellossa olevat osoitetiedot. ☹
Kaikillahan on nykyään salaiset numerot ja henkilötiedot, ellei halua käyttää koko päivää puhelinmyyjiin ja tekstiviestispämmiin. Puhelinnumeroa on pakko vaihtaa säännöllisin väliajoin, että pääsee näistä hulluista puhelinmyyjistä edes hetkeksi.
Tai sitten vaivautuu kerran kolmessa vuodessa soittamaan Robinson-rekisteriin ja välttää sillä koko vaihtorumban.
Vierailija kirjoitti:
Onko vieläpä prepaid numeroita?
Tulee mieleen pari vaihtoehtoa; kaveri tehtailee tori-petoksia, ja numeron vaihto on yksi keino jolla touhua voi jatkaa aina uudella identiteetillä. Toinen vaihtoehto on se että haluaa vaihtaa numeroa jotta entiset kumppanit, lyhyt tai pitkäaikaiset, ei tavoita niin helpolla.
Sinällään mitäpä se sinua liikuttaa jos kuitenkin maksaa vuokransa ajallaan.
Kolmas vaihtoehto voisi olla se, että uutta prepaidia hankkiessa saa 4-6 euroa puheaikaa.
Ei tällä tietysti paljon puhu, mutta noin 70 minuuttia on sekin kotiinpäin.
Kaikillahan on nykyään salaiset numerot ja henkilötiedot, ellei halua käyttää koko päivää puhelinmyyjiin ja tekstiviestispämmiin. Puhelinnumeroa on pakko vaihtaa säännöllisin väliajoin, että pääsee näistä hulluista puhelinmyyjistä edes hetkeksi. Julkisuuden henkilöt joutuvat myös vaihtamaan puhelinnumeroaan jatkuvasti.