Mikähän syynä, että vuokralainen vaihtaa jatkuvasti puhelinnumeroaan..?
Tämä opiskelija on asunut vuokralla nyt alle vuoden, mutta on tänä aikana vaihtanut puhelinnumeroaan jo kahdesti.
Tänään tuli siis jo toinen viesti alle vuoden sisään, ja siinä luki jotakuinkin:
”Tässä uusi puhelinnumeroni, vanha puhelinnumeroni ei ole enää käytössä.
T. Matti Meikäläinen”
En mahda mitään sille, että tuo on minusta epäilyttävää. Maksaa edelleen vuokran ajallaan, olen tarkistanut vuokralaisen luottotiedot, ja ne ovat kunnossa. En ole ollut sellainen vuokranantaja, joka ramppaa asunnolla, eikä ongelmia ole koskaan ollut, mutta pitäisikö minun käydä piipahtamassa?
Pohdin vain. Vai onko ihan tavallista vaihtaa jatkuvalla syötöllä puhelinnumeroa?
Kommentit (37)
Ei kuulu sinulle.
Jos maksaa vuokrat ajallaan yms. hän on täysin oikeutettu vaihtamaan numeroaan vaikka joka viikko.
Ei ole sinun asiasi, jos ei ole vuokranmaksussa ongelmia tai häiriöilmoituksia! Jössus, mitä kyttäystä harrastat, hyi.
Jos on prepaid-liittymä ja niitä vaihtaa aina kun puheaika edellisestä loppunut.
Tai sitten on voinut olla työnantajan liittymä ja vaihtanut työpaikkaa jolloin tietysti numerokin vaihtuu
Ei siinä ole mitään ongelmaa niin kauan kun ilmoittaa sinulle uuden numeron aina kun vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Sentään se ilmottaa sulle aina uuden. Voithan etukäteen ilmottaa, jos tulisit vuositarkastukselle.
Kyllä, siis pääsääntöisesti pidän vuokralaista rehellisenä, ja hienoa, ettei unohda ilmoittaa uutta numeroa minulle.
Taidan kuitenkin ilmoittaa ja käydä kääntymässä, ihan oman mielenrauhan vuoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Keskity omaan elämääsi, Urpo!
Olen kiinnostunut asunnostani, en vuokralaisen elämästä.
Ap
Voihan sitä olla lisäksi eri operaattorien tarjouksia. Opiskelijan budjetti on rajallinen joten kaikki mahdollinen on hyödynnettävä.
Jos vuokranmaksussa ei ole ongelmia asia ei kuulu vuokranantajalle.
Komppaan ylempiä: eihän tämä sinulle kuulu varsinkaan jos vuokralainen maksaa aina tunnollisesti ja ajallaan vuokrat.
Itse voin kertoa, että olen joutunut vaihtamaan numeroa aika useasti häiriköiden/ahdistelijoiden vuoksi. Itse olen ihan kiltti ja tunnollinen nainen, mutta pari innokasta ihailijaa (hullua) valitettavasti ottanut kohteeksi. Joku tuttu ilmeisesti vuotaa uutta puhelinnumeroa ilman lupaa, koska en muuten keksi mistä saavat ongittua nuo numerot...
Sekin on ihmisen oikeus että saa vaihtaa liittymää vaikka tuhat kertaa vuodessa . Monet vaihtaa operaattoria tarjousten mukaan toiset käyttää prepare toiset taas vaihtaa sun takia koska kyttäät muita .
Mullakin monet ystävät vaihtaa esim. prepaid-liittymää usein. Syitä voi olla monia, esim. numeron oleminen vanhoissa työhakemuksissa, treffi-ilmoituksissa tai muuten 'liian julkinen', päätynyt väärille henkilöille. Voi kokea myös häirintää, olla lähestymiskielto yms jonka takia haluaa vaihtaa numeroa usein.
Tai sitten ihan muuten vaan. Ei kuulu vuokranantajalle mielestäni.
Aharon ja Natasha . Me vaihetaa numero mikä haluta.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan ylempiä: eihän tämä sinulle kuulu varsinkaan jos vuokralainen maksaa aina tunnollisesti ja ajallaan vuokrat.
Itse voin kertoa, että olen joutunut vaihtamaan numeroa aika useasti häiriköiden/ahdistelijoiden vuoksi. Itse olen ihan kiltti ja tunnollinen nainen, mutta pari innokasta ihailijaa (hullua) valitettavasti ottanut kohteeksi. Joku tuttu ilmeisesti vuotaa uutta puhelinnumeroa ilman lupaa, koska en muuten keksi mistä saavat ongittua nuo numerot...
Minä taas erosin ja muutin omaan asuntoon. Pian huomasin, että tuore ex ei jätä rauhaan, joten vaihdoin puhelinnumeron. Joku vuosi uuden puhelinnumeron exälle, ja taas uusi puhelinnumero. Ja juurikin alle vuoden sisään.
Noloa itse asiassa oli ilmoittaa vuokranantajalle aina uusi puhelinnumero, vaikka syyt voivat olla monet. Arvasin, että jotain saattaa epäilyttää.
Määräaikaista sopimusta ei niin vain voi vaihtaa eri operaattorille.
Vierailija kirjoitti:
joku hullu eksä
Tämä! Itselläni juuri umpihullun exsän takia salainen numero ja myös salaiset, luovutuskiellossa olevat osoitetiedot. ☹
Miehet ja kerran olen vaihtanut siksi kun irlannista alkoi tulla puheluja 15min välein ja aina eri numerosta eikä irlantia saanut blokata operaattorin puolesta.
Ei tarvitse olla misään maksuissa ongelmia.Jos henkilö vaihtaa puhelin numeroa alvariin. Se on hänen asia ja hänellä syynsä.Ei kai syitä koko kylälle pidä ilmotta?Itse tehnyt vapaaehtoistyötä ruohontasojuuri21 vuotta. Nyt 3 vuotta sanonut,aika antaa itselleni aikaa ja nautia elämästäni.Olen hommani tehnyt ja tehköt ne jotka nuorempia ja jaksavat. Minä olen tieni päässä ne hommat. Olin tyhmä anoin numeroni autetaville ja heidänhän joukoissa oli niitäkin,kun annat pikkurillin vievät koko kämmenen.Jotta pääsin heistä eroon ,vaihdoin numeroa. Kunnes keksein voin pitää kahta numeroa. 1 on salainen numero ja vain läheisillä,luotetavilla henkilöillä.Ei tule häirintä soittoja,ei yö soittoja: Auta! hankein R-kioski Prepaid numeron jo 11 vuotta sitten.Joten sen saatoin antaa jakoon autetaville,kuin esim.edeleen uusille henkilöille elämässäni.Enenkuin aidosti ystävystyy ja luotaa on hyvä antaa se kontaktiksi. Ei tule turhia riesoja,ei häirintää silloin.On koti rauha 24h / 7 päivää. Ei tarvii olla edes puhelimessa ääntä,voi sekata ja katsoa tapahtumat ja itse soitaa. Mutta kukuin tyylillä.Nuoret helposti jakaa numerot ja siinä jaossa voi tulla ongelma henkilö,joten helpomalla pääsee numeron vaihto.(p.s. jotain jos häiritsee tekstini virheet,pyydän anteeksi lukihäiröisenä)
Juuri ap:n kaltaisten vuokranantajien vuoksi en enää suostu asumaan yksityisen vuokranantajan omistamassa asunnossa. Lumo, Sato yms. ovat monesti kalliimpia, mutta ainakaan siellä ei ole kukaan kyttäämässä tekemisiäni. Noita tahoja kiinnostaa onneksi vain se, että elän ihmisiksi ja maksan vuokran ajallaan.
Mahtaa ap:ta harmittaa sitten, kun hän tuolla kyyläämisellään ajaa hyvän vuokralaisen muuttamaan pois, ja tilalle muuttaa pahimmillaan joku elämänhallintaongelmainen tyyppi, joka jättää vuokrat maksamatta ja aiheuttaa vielä jonkun vesivahingon.
Sentään se ilmottaa sulle aina uuden. Voithan etukäteen ilmottaa, jos tulisit vuositarkastukselle.