Mitkä ovat teidän lemppari jouluruoat/herkut?
Entäpä ne inhokit?
Itse en oikeestaan mistään jouluruoasta erityisesti välitä paitsi sillit/kalaruoat (ei lipeäkala) sekä mäti. Riisipuuro on tietysti ihanaa. Lanttulaatikko myös hyvää ja porkkanalaatikko ihan ok.
Makeista suklaata tulee kyllä syötyä ja joulutortut menee. Luumukiisseliä kyllä maistelen muttei mitään erikoisen hyvää. Karamellisoituja omenoita kokeiltiin viime jouluna ja ne oli aika hauskoja.
Inhokkeina ehdoton ykkönen joulukinkku, se hajukin on jo hyh. Ällöän tosin koko sianlihaakin enkä ole syönyt sitä vuosiin. Peruna -ja maksalaatikko myös ehdoton not sekä rosolli ja tuo hapanimeläkala.
Pipareista en myöskään jostain syystä ole ikinä tykännyt paitsi niistä vaaleista, ne on hyviä.
Meillä syödään joulupäivänä ja teen vähän etnisiäkin ruokalajeja perinteisten joukkoon, onneksi perheessä tykätään myös niistä:) Mummolassa aattona sitten ihan nuo perinteiset ja tietty niistäkin erilaisia variaatioita, esim. erilaiset ihanat joulusalaatit.
Mites teillä?
Kommentit (9)
Mun herkkuja on itsetehty porkkana, imelletty peruna ja makaronilaatikko. Tykkään myös kaupan rusinattomasta maksalaatikosta. Ennen en voinut sietää kinkkua, söin kalkkunaa, mutta nykyään syön sitäkin.
Lanttulaatikkoa ja lipeäkalaa mä inhoan.
Mäti ja kalat lisukkeineen. Mutta kyllä se kinkkukin maistuu hyvältä kerran vuodessa.
Katkarapu salaatti on aina ehdoton suosikkini, samoin mäti ja kinkku. Rakastan myös luumurahkaa
Kyllä kinkku on joulupöydän kunkku. Porkkana- ja lanttulaatikko ovat myös herkkua. Ja uunissa kypsytetty ohraryynipuuro sekahedelmäsopan kera. Nam. Makeista en juuri perusta.
Kinkku ja savulohi. Lanttulaatikko on meillä myös yhteinen suosikki teinin kanssa. Ja rosollista tykkään myös.
Itsellä lempparit on vuohenjuustosalaatti ja reilun kaupan konvehdit.
Aijai mä rakastan lanttulaatikkoa ja uunilohta! Kinkusta en tykkää mutta kalkkunasta kyllä. Herkuista kaikki paitsi marmeladi--->nuo vihreät kuulat
Mä tykkään kaloista ja mädistä, šekä porosta. Pidän myös mincemeat pies - leivonnaisista jälkkäriksi.
Mun suosikkeja on laatikot: porkkana-, peruna-, lanttu-, bataatti- ja punajuuri-sinihomejuustolaatikko. Tykkään kovasti myös joulutortuista, mutta niitä syön jo ennen joulua. Tietysti jouluun kuuluu myös suklaat, mutta niitäkin voi napsia jo ennen aattoa... Ai niin, Vihreitä kuulia pitää ehdottomasti olla!
Lihaa en syö ollenkaan, mutta silloin kun vielä söin, pidin lohesta eri versioineen ja lipeäkalasta. Rosollista en ole koskaan tykännyt. Pipareitakaan ei oikein tule syötyä.