Miten sinä käsittelet noita lapsisurmauutisia?
Minä käsittelen niin, että etäännytän koko asian. Eri ihminen, eri lapset, eri tilanne, ei ole mitään yhteistä omaan tilanteeseeni. Siksi en pillastu, kiihdy enkä reagoi. En tee itse noin ja siten, kestän uutisen.
Kommentit (28)
Koskettaa kyllä ja mietin miksi, käsittelen asian itsekseni ja perheenkin kanssa. Usein taustalta löytyy paljon asioita ja huonoja sellaisia. Itse en näitä lasten/naisten tappajia ole tuntenut mutta sanotaan kymmenen vuoden ajalta tiedän sukulaisen/tuttavan kautta muutamista jotain. Taustalla on ollut paljon huonoa. Narkomaani, yksi äiti istui kaiket viikot baarissa, lapset kenen vaan hoidossa..yhden lapsi oli lähes aina mummon ja vaarin hoidossa jne. Vaikuttaa siltä että vanhemmuus ja elämänhallinta usein hukassa ja oma lapsuuskin ollut ei niin kovin hyvä. Tästä Kuopio asiasta en tiedä mitään. Kotoa kaikki lähtee, kaikille pitäisi taata turvallinen lapsuus, nythän jo päiväkodeissa esiintyy väkivaltaa, siihen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota.
En pysty käsittelemään niitä. Tunnen sanoinkuvaamatonta kiukkua ja raivoa. En ymmärrä, miten jumalauta ei anna lapsiaan pois toisille ja tapa itseään. En ymmärrä minkälainen vanhempi pystyy näihin tekoihin. Vituttaa, ja toivon pahoja asioita näille tekijöille.
Minua suututtaa kyllä aina kun puolustuskyvyttömiä kohdellaan huonosti. Olivat ne sitten vammaisia, lapsia, vanhuksia tai vaikka eläimiä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:38"]
Kyllähän tuo hieman järkytti, tapahtui kilometrin päässä asunnostani. Mutta en voi asialle mitään, joten turha kai sitä on päässään vatvoa, eiköhän asianomaisilla ole siinä jo ihan tarpeeksi hommaa.
[/quote]
Samat fiilikset, on tullut monta kertaa käveltyä tuon talon ohi ja katseltua pikku polkupyöriä siinä pihassa. Mutta niin kuin mun mies sanoi: olisiko se vähemmän paha asia, jos se olisi tapahtunut kauempana?
Nyt pistän tämän kapistuksen kiinni ja alan lukea satuja lapsille. Suosittelen muillekin.
"Minun on pakko etäännyttää itseni. Olen tavattoman herkkä näille asioille ja aikoinaan valvoin öitä sen eräänkin järkyttävän Muuramen pedofiilitapauksen vuoksi."
=> Natsi-Saksassa valvottiin vaheen takia öitä kun ihmisille uskoteltiin juutalaisten tuhoavan Saksan kansan.
Faktat Muuramen "tapauksesta"
1) väkivallattomuus - yhteenkään lapseen ei kohdistunut väkivaltaa, myöskään ensimmäistäkään merkkiä väkivallasta ei koskaan esitetty.
2) yhteneväisesti kohtaan 1): kaikki "uhrit" on todettu fyysisesti(kin) neitsyiksi.
3) lapsen oma todistus: "kukaan ei ole minua satuttanut"
4) lapsen oma todistus: "sukupuoliyhteyttä ei ole ollut".
Tärkeä ohje parempiin yöuniin: lue nämä edellä luetellut ensi käden faktat 1) - 4) kerran, tai jopta tuhat kertaa, aivan riippuen siitä kuinka paljon sinulle on näistä faktoista julkisuudessa tai "toisen käden" pöytäkirjoissa valehdeltu. Lue vieläkin uudelleen.
Jutun tamperelaislääkäristä on Turussa tutkinnassa rikosilmoitus lääkärin törkeistä perättömistä lausumista oikeudessa. Jutun syyteharkinta kuitenkin venyy ja venyy... Saakin nähdä suojeleeko yhteiskunta tätä lastensuojelun "vakuutuslääkäriä" ja "mengeleä" syytteiltä.
Syytteen nostaminen merkitsisi ns. muuramejutussa esitettyjen vääryyksien ja valheiden paljastumista. Paljastuisi, että se olikin tämän päivän pedofiilihysteerinen yhteiskunta, joka mm. tämän lääkärin avustuksella valheisiin uskomalla itse tuli raiskanneeksi pienet lapset.
P.S. jatka ensi käden faktojen 1) - 4) lukemista... kunnes olet rauhoittunut.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:30"]
"Minun on pakko etäännyttää itseni. Olen tavattoman herkkä näille asioille ja aikoinaan valvoin öitä sen eräänkin järkyttävän Muuramen pedofiilitapauksen vuoksi."
=> Natsi-Saksassa valvottiin vaheen takia öitä kun ihmisille uskoteltiin juutalaisten tuhoavan Saksan kansan.
Faktat Muuramen "tapauksesta"
1) väkivallattomuus - yhteenkään lapseen ei kohdistunut väkivaltaa, myöskään ensimmäistäkään merkkiä väkivallasta ei koskaan esitetty.
2) yhteneväisesti kohtaan 1): kaikki "uhrit" on todettu fyysisesti(kin) neitsyiksi.
3) lapsen oma todistus: "kukaan ei ole minua satuttanut"
4) lapsen oma todistus: "sukupuoliyhteyttä ei ole ollut".
Tärkeä ohje parempiin yöuniin: lue nämä edellä luetellut ensi käden faktat 1) - 4) kerran, tai jopta tuhat kertaa, aivan riippuen siitä kuinka paljon sinulle on näistä faktoista julkisuudessa tai "toisen käden" pöytäkirjoissa valehdeltu. Lue vieläkin uudelleen.
Jutun tamperelaislääkäristä on Turussa tutkinnassa rikosilmoitus lääkärin törkeistä perättömistä lausumista oikeudessa. Jutun syyteharkinta kuitenkin venyy ja venyy... Saakin nähdä suojeleeko yhteiskunta tätä lastensuojelun "vakuutuslääkäriä" ja "mengeleä" syytteiltä.
Syytteen nostaminen merkitsisi ns. muuramejutussa esitettyjen vääryyksien ja valheiden paljastumista. Paljastuisi, että se olikin tämän päivän pedofiilihysteerinen yhteiskunta, joka mm. tämän lääkärin avustuksella valheisiin uskomalla itse tuli raiskanneeksi pienet lapset.
P.S. jatka ensi käden faktojen 1) - 4) lukemista... kunnes olet rauhoittunut.
[/quote]
Mistä vetoa niin tää tyyppi on sama Aueristi jonka mielestä lapsia ei hyväksikäytetty myöskään siinä tapauksessa.
Puistattaa.
Näyttää olevan muuramen tapaus kuin kopio Ruotsin THOMAS QUICK'in tapauksesta. (Siinä syytön tuomittiin kahdeksasta! murhasta ja Quick'in väärät tuomiot peruttiin vasta kymmeniä vuosia myöhemmin, viimeinen tuomion purku taisi olla 2014).
Kun vahvasti porukalla (tai yhteiskunnassa) uskotaan johonkin k u v i t e l m a a n , kykenee vahva instituutiokoneisto itse rakentamaan todellisuuden (ja päätökset) kuvitelmansa mukaiseksi. Tämä pätee erityisesti tabuaiheisiin.
Äärimmäinen TABU on luonteeltaan sellainen, että siihen ei haluta koskea (ei edes saa koskea) pitkällä tikullakaan. Tämän seurauksena asian FAKTAT (siis ne, jotka ainoastaan pitäisi ja huolellisesti tutkia!) JÄTETÄÄN SIVUUN. Tämän prosessin seurauksena päätökset kulloisestakin tabuaiheesta tehdään yhteisesti synnytettyjen MIELIKUVIEN perusteella => näin uusi "totuus" on meille tänä päivänä syntynyt ja siihen kaikki uskokoon.
Lastensuojelutyö jalastensuojelun asiakkuus on puuttuisellaan (ei auttamisellaan) pahimmillaan perheitä umpikujaan ajavia prosesseja, jossa ko. lastensuojelun voi katsoa tappavan lapsia ja kokonaisia perheitä.
Suuron ongelma on se, ettei viranomaisia saa vastuuseen ja siksi tunteeton kaikkivoipaisuusilmiö vain kastaa ja paisuu lasten"uojelu"työssä saastuttaen myös kaikkien oikeasti auttamishaluisten lastensuojelutyötä perhelähtöisesti tekevien työpanoksen.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:22"]
Minä käsittelen niin, että etäännytän koko asian. Eri ihminen, eri lapset, eri tilanne, ei ole mitään yhteistä omaan tilanteeseeni. Siksi en pillastu, kiihdy enkä reagoi. En tee itse noin ja siten, kestän uutisen.
[/quote]
Aika samalla tavalla kuin sinä, ap.