Kuka käynyt tänään ruokakaupassa. Maski vai ei?
Onko K, S, L ketjujen kaupoissa maskisuositus voimassa?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin laitan kauppaan kun flunssakausikin alkanut.
Aiot siis käyttää maskia koko ikäsi?
Ja mitähän se sulle kuuluu??
Hän lienee huolissaan siitä, että tuhoat terveytesi kroonisen maskinkäytön takia. Nuuhkit ja uudelleenkierrätät samaa hengitystästi Kiinakemikaalimaskin kanssa. Maalaisjärjelläkin ymmärrät, että sellainen ei tee hyvää terveydellesi jos teet sitä pitkäaikaisesti. Ehkä 30min päivä on max, muuten tulet olemaan taakka terveydenhuollolle tulevaisuudessa maskinkäytön sairauksista.
Ja sairaaloissa henkilökunnan on pakko pitää maskeja päivästä toiseen koko työvuoron ajan. Että relax, ei siellä terveydenhuollossa sitten ole enää henkilökuntaa rasittumassa koska ovat itsekin sairaita.
Minun lisäkseni näin Prismassa aamupäivällä kaksi asiakasta ilman maskia, lopuilla oli maskit.
Ruokakaupasta ei edelleenkään mitään tauteja saa. Minä olen ollut 15 vuotta työttömänä, en käy muualla kuin ruokakaupassa enkä ole koskaan kipeänä. Taudit tarttuvat paikoista, joissa on paljon porukkaa yli 15 minuuttia samojen henkilöiden lähellä, kuten vaikka lounaspaikat ja julkinen liikenne.
Kävin tänään kahdesti Alepassa. Työntekijöillä oli maskit ja n. puolella asiakkailla. Mikään ei ole siis muuttunut, näin on ollut koko ajan.
Mihinhän kaikkeen tulevaisuudessa nämä maskinaamat voidaan alistaa. Aiemmin haukuttiin mm mus liminaiset alistetuiksia ja kuinka he naamioituvat ja se pitää ehdottomasti kieltää. Nyt yhteen ääneen huudetaan että maskit on ja pysyy.
En ole käyttänyt maskia koko aikana. Ja tänään kaupassa maskeja oli melkein kaikilla, myös myyjillä. Mikään ei ollut muuttunut ja tuskin muuttuukaan.
Kävin tänään Espoossa parissa kaupassa, myyjillä ja asiakkailla oli maskit toisessa, toisessa vain useimmilla asiakkailla mutta myyjillä ei. Tosin heillä kassatiskin pleksit suojana. Pidin koko ajan maskia.
En käytä maskia, rokotteetkin otettu. Maski ei estä koronan saamista ja tartuttamista sen enempää kuin rokotteetkaan. Ainoat jotenkin järkevät maskit on FFP joita harvoilla on. Se että maski on näkyvä esine luo valheellisen turvan tunteen. Jos tää maski on kerta niin hieno juttu flunssakausilla muutenkin, miksei niitä käytetty ennen koronaa? Mihin unohtu maaliskuussa 2020 lauseet maskien hyödyttömydestä?
Terveysalalle maskit kuuluu työvälineisiin, kaikille aloille ei. Jossain tehdas ja varastotöissä vähän eri asia, kannattaa terkkareitten olla 10 tuntia maskissa fyysisissä töissä ja sanoa sen jälkeen onko sama asia käyttää kuin sairaala.
Mutta oletko ottanut rokotteet? Se tässä maskin käyttämisessä tai pois jättämisessä on olennaista.
Kiitos kysymästä kirjoitti:
En ole käynyt tänään kaupassa, mutta käytän joka tapauksessa FFP3 hengitys suojaa, missä ikinä liikunkin. En kysele keneltäkään muulta ohjeita, minulla on vain yksi elämä, pidän siitä kiinni kaikin voimin.
Suojan kanssa voin elää vapaasti, ja ajatella vain mukavia asioita. En myöskään kerjää influenssoja tai muita haitallisia pöpöjä. Sen sijaan vahvistan mikrobiomiani kaikin keinoin ulkona ja maastossa liikkumalla.
Maski oli kaikilla. 3+1 päivät ja paikkakunta Porvoo.
Miksi edes kysyä tollasta!? Tottakai maskit, niin kauan ku koro riehuu!!! 😷 👻
Sivistynyt asiakas ja myyjä käyttää maskia, moukat eivät. En käy toista kertaa liikkeessä, jossa myyjillä ei ole kunnon maskia, muovinen visiiri ei riitä.
2 viikkoa sitten oli vähemmän maskeja. Nyt taas normaalisti, eli maskit kaikilla.
Paitsi hevosurheilijoilla eilen.
Kertaakaan en oo vielä käyttänyt lappua naaman edessä.
Myyjiä ei o rokotettu. Koska niillä on työaika päivällä ja he ei halua . Kysyttiin vastaus on ei halua .
Käytetyt maskit pitää polttaa se virus on niissä . Ne voi kunnissa polttaa lämmitys paikoissa ongelma jätteenä . Jos järkeä on.
Käykö sun koira nuuhkimassa käytettyjä maskeja ?
Influ enssa rokotus otetaan joka syksy uudestaan joten .....syksyllä on flunssat myös talvi flunssa sitten näistä huonosta ruuista saadut virukset bakteerit erikseen ......
Toimin sen mukaan, mitä kaupan ovessa lukee.
Kaupparyhmät eivät ole vielä yhteisesti päättäneet, mikä tulee olemaan heidän suhteensa maskin käyttöön.
Kaupat tekevät yhteisen päätöksen maskien käytön suhteen, ei niin, että joka kaupassa olisi eri säännöt.
Minulla puhtaita maskeja aina käsilaukussa, ja laitan maskin kasvoille kaupan ulko-ovella.
Siitähän sen näkee jatkossakin, suositteleeko kauppa maskien käyttöä.
Jos ovella on lappu että: Käytäthän meillä maskia, niin silloin käytän.