Kuka käynyt tänään ruokakaupassa. Maski vai ei?
Onko K, S, L ketjujen kaupoissa maskisuositus voimassa?
Kommentit (127)
Ei mulla ollut maskia. Myyjillä oli.
Eilen ei ollut enää monella maskia. Kävin kauppakeskuksessa.
Mä ainakin laitan kauppaan kun flunssakausikin alkanut.
Vaippa on aina ollut vapaaehtoinen. Sano ei aivoihin kertyville nanopartikkeleille.
Vierailija kirjoitti:
Vaippa on aina ollut vapaaehtoinen. Sano ei aivoihin kertyville nanopartikkeleille.
Miksi käytät vaippaa? Kokeile hengityssuojainta.
Oon just lähdössä Citymarkettiin ja maski pysyy naamalla.
Mua ei mitkään suositukset heilauta suuntaan eikä toiseen. Niin kauan kuin tartunnat pysyy noin korkealla tasolla kuin ne ovat niin käytän maskia.
Kauppakeskuksesta juuri tulleena voin raportoida että suurimmalla osalla oli maski. Myös käsidesipisteitä käytettiin.
Aion kyllä laittaa. Täällä ei enää pitkään aikaan enemmistö ole käyttänyt.
Kävin pienessä k-marketissa. Olin ainoa asiakas, maskilla. Myyjällä oli maski.
Kyllä aion laittaa maskin. Nenä vuotaa muutenkin aina ulkoilmassa niin parempi että vuotaa maskin takana kuin alan sitten niistelemään sitä kaupan sisällä jne.
Ja muutenkin!
Suositus edelleen kauppaketjjilla voimassa, itse en oo käyttänyt aikoihin.
Marketin ulkopuolella istun autossa ja katselen kauppaan menijöitä. Hyvin pukeutuneet laittavat maskin jo autossa tai kaupan ovella. Vähän rähjäisemmin pukeutuneet tai likaisissa vaatteissa kauppaan menijät eivät näy käyttävän maskia.
Hain aamulla klo 07.15 eväät töihin K-supermarketista. Laitoin maskin. Yhdellä myyjällä oli se muovipleksijuttu naaman edessä maskin sijaan, kassalla ei ollut mitään kasvojen edessä, mutta kassalinjaan on kyllä kiinnitettynä se muovipleksi, joten...
Toivottavasti kaupoissa pysyy käsidesit edelleen saatavilla. Ja henkilökunnalla maskit.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin laitan kauppaan kun flunssakausikin alkanut.
Aiot siis käyttää maskia koko ikäsi?
En ole käynyt tänään kaupassa, mutta käytän joka tapauksessa FFP3 hengitys suojaa, missä ikinä liikunkin. En kysele keneltäkään muulta ohjeita, minulla on vain yksi elämä, pidän siitä kiinni kaikin voimin.
Suojan kanssa voin elää vapaasti, ja ajatella vain mukavia asioita. En myöskään kerjää influenssoja tai muita haitallisia pöpöjä. Sen sijaan vahvistan mikrobiomiani kaikin keinoin ulkona ja maastossa liikkumalla.
Käynyt s ketjun kaupassa. Itsellä aina hengityssuojain, myyjillä ei ollut enää maskeja.
Kaikilla muilla asiakkailla oli maskit.