Kuka käynyt tänään ruokakaupassa. Maski vai ei?
Onko K, S, L ketjujen kaupoissa maskisuositus voimassa?
Kommentit (127)
En ole käyttänyt maskia kertaakaan. Minä kykenen ymmärtämään sanojen "pakko" ja "suositus" eron.
Kävin k- supermarketissa. En käyttänyt maskia. Mulle selvää etten sitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin laitan kauppaan kun flunssakausikin alkanut.
Aiot siis käyttää maskia koko ikäsi?
Ja mitähän se sulle kuuluu??
Koska epidemia jatkuu, niin käytän maskia. Olisi hullua tiputtaa se pois nyt, kun tilanne on pahempi kuin koskaan aiemmin. Moni korona jää nyt diagnisoimatta ja siksi oikeat ihmiset eivät myöskään ole karanteenissa.
Vielä käytän kaupassa käydessäni maskia. Samoin töissä (sote-alalla niitä kai käytetään, kunnes toisin ohjeistetaan).
Keneltä palstalaiselta minun pitää kysyä lupa käyttää maskia, kun menen tuohon lähellä olevaan k-kauppaan ?
Vierailija kirjoitti:
Ketä vttu kiinnostaa?
Ei siinä ole mitään pahaa, jos sinua ei v_ttu kiinnosta. Homomiehet ja heteronaiset ovat ihan yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin ihmiset.
Kävin, kaikilla oli maskit samoin apteekissa.
En ymmärrä, mikä siinä käytössä on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän lienee huolissaan siitä, että tuhoat terveytesi kroonisen maskinkäytön takia. Nuuhkit ja uudelleenkierrätät samaa hengitystästi Kiinakemikaalimaskin kanssa. Maalaisjärjelläkin ymmärrät, että sellainen ei tee hyvää terveydellesi jos teet sitä pitkäaikaisesti. Ehkä 30min päivä on max, muuten tulet olemaan taakka terveydenhuollolle tulevaisuudessa maskinkäytön sairauksista.
K- ketjun kaupoissa myyjillä pitää olla maski edelleen eli töissä käytän ja nyt vapaalla kävin kaupassa maskin kanssa kun en jaksanut meikata, muuten en käytä. Kätevää eikä tommonen vartti vaippa naamalla ole mitään kun töissä 7 tuntia ahistellen.
tuntuu hassulta valituksia kaupassa käynnistä maskin kanssa, monet tekevät töitä 8-10 tuntia maski kasvoilla. terveydenhuollon pariinkin voisi laittaa pisteitä, missä maskitta työskentelyä haluavat voisivat hoitaa maskittomia :)
Kävin eilen, käytin maskia ja tulen myös jatkossa käyttämään. Mulla on ffp2-maski, ja uskon sen suojaavan mua kaikilta pöpöiltä, oli ne sitten koronaa tai tavisflunssaa. Edelleen oli kauppojen ovilla isot kyltit, joissa pyydettiin käyttämään maskia. Mulle ihan sama, jos joku ei käytä maskia, mutta itse käytän ja aion käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ketä vttu kiinnostaa?
Mun miestäni kiinnostaa onneksi aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän lienee huolissaan siitä, että tuhoat terveytesi kroonisen maskinkäytön takia. Nuuhkit ja uudelleenkierrätät samaa hengitystästi Kiinakemikaalimaskin kanssa. Maalaisjärjelläkin ymmärrät, että sellainen ei tee hyvää terveydellesi jos teet sitä pitkäaikaisesti. Ehkä 30min päivä on max, muuten tulet olemaan taakka terveydenhuollolle tulevaisuudessa maskinkäytön sairauksista.
Ja höpsistä. Monissa ammateissa käytetään maskia koko työpäivän ajan vuodesta toiseen. Ei heillekään mitään "kiinakemikaalimaskisairauksia" ole tullut.
Jkl- Prisma. Lähes kaikilla maski.
Aikoja sitten jo lopettanut. Hyödytön koko maski. Ja hiilidioksidin hengitys ei tee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpsistä. Monissa ammateissa käytetään maskia koko työpäivän ajan vuodesta toiseen. Ei heillekään mitään "kiinakemikaalimaskisairauksia" ole tullut.
No kun ei käytetä.
Hammaslääkärit ja kirurgit ovat aina pitäneet maskia ainoastaan operaatioiden aikana, välittömästi sen jälkeen heittäen vaipan roskiin. Ja oikeaoppisesti käytettynä maski on vaihdettu 15min välein.
Maalajat ja asbestinpurkajatkin pitävät vain sen ajan sitä maskia kun he tekevät sitä työtä. Ei kroonisesti koko työpäivää. Mutta haluat tietysti valehdella agendan mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaupoissa pysyy käsidesit edelleen saatavilla. Ja henkilökunnalla maskit.
Oikeasti joku kehtaa vaatia tälläista! Istu saakeli itse koko päivä maski naamalla töissä, jos huvittaa. Missään nimessä en vaadi mitään näin itsekästä.
En käytä enää maskia. Siitä tulee päänsärkyä. Lisäksi inhottaa maskeista kertyvä hirveä jätemäärä.
En ole vielä tänään käynyt kaupassa, mutta aion käyttää maskia edelleen sekä kaupassa että joukkoliikenteessä. Kaksi rokotusta olen saanut, mutta ei kiinnosta saada koronaa lievänäkään. Meidän pienessä lähikaupassa maskin käyttö on ollut noin fifty-fifty; ilman maskia on nuoriso, keskioluen ostajat, vierasta kieltä puhuvat rakennustyömiehet ja eläkeukot.