Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä voi hoitaa 10vuotiasta atoopikkoa, joka

Vierailija
23.11.2014 |

ei anna rasvata? Ei perusvoiteita eikä kortisonia. Ainoa mitä suostuu käyttämään, on Ceridal-öljy koska se ei kirvele. Raapii kyynärtaipeet ja nilkat  aivan verille. :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:38"]

Kysytkö lapseltasi saatko rasvata? Jos lapsesi hyppii nenillesi tässä asiassa 10-vuotiaana, sinulla ei teini-iässä ole häneen mitään kontrollia. Jotkut asiat tehdään vaikkei se ole miellyttävää.

[/quote]

ei anna rasvata koska se vaan pahentaa kutinaa ja aiheuttaa kirvelyä. Ollaan kokeiltu tusina erilaisia rasvoja, paksuja rasvaisia voiteita joiden ei pitäisi kirvellä, mutta kirveleepä kuitenkin. Minulla ei ole tapana tehdä lapsille väkisin mitään.

ap
[/quote]

Jaa. No terveydenhoidollisissa asioissa en kysele. Hampaat on pesty, tikut poistettu, haavat putsattu ja kipeät korvat tutkittu lääkärillä vastustuksesta huolimatta. Se on sitä vanhemmuutta nääs.
On asioita, joista lapset eivät päätä.

Vierailija
22/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa pesu rasvalla. Itsellä käytössä aqualan l. :) suihkun jälkeen rasvaus koko kehoon perusvoiteella, pahimpiin kohtiin vielä päälle kortisonia ja itsellä oli käytössä myös joku hellempi voide ohuelle iholle (silmänympärys). Ja kyllä se rasva varmasti kirvelee jos ihoa ei anna rasvata ja pahenee vain. Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä että se vain on rasvattava. Jos ei hoida ja pidä yllä sitä iho pääsee taas tulehtumaan. Et anna vaihtoehtoja. Aloittakaa ensin suihkussa ja kun vähän helpottaa lisäätte seuraavan rasvan. Äläkä aristele suihkua, atoopikon on tärkeä peseytyä ettei ihoon pääse epäpuhtauksia. Voitte pyytää alkuun myös lääkekuurin tukemaan ihon parantumista. Entä oletteko kokeilleet body shopin hamppurasvaa? Se on ollut pelastus moneen hankalaan ihoon. (kirjoitan puhelimella niin kappalejaot eivät toimi, anteeksi.)
Atoopikko n22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:38"] Kysytkö lapseltasi saatko rasvata? Jos lapsesi hyppii nenillesi tässä asiassa 10-vuotiaana, sinulla ei teini-iässä ole häneen mitään kontrollia. Jotkut asiat tehdään vaikkei se ole miellyttävää. [/quote] ei anna rasvata koska se vaan pahentaa kutinaa ja aiheuttaa kirvelyä. Ollaan kokeiltu tusina erilaisia rasvoja, paksuja rasvaisia voiteita joiden ei pitäisi kirvellä, mutta kirveleepä kuitenkin. Minulla ei ole tapana tehdä lapsille väkisin mitään. ap [/quote] Jaa. No terveydenhoidollisissa asioissa en kysele. Hampaat on pesty, tikut poistettu, haavat putsattu ja kipeät korvat tutkittu lääkärillä vastustuksesta huolimatta. Se on sitä vanhemmuutta nääs. On asioita, joista lapset eivät päätä.

[/quote]

ja vitsallako kasvatat, jos eivät tykkää muusta hoidollisesta kivusta?

Vierailija
24/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile laittaa rasva jääkaappiin ennen rasvausta. mulla ei ainakaan kylmä rasva kirvele niin paljon ja auttaa kutinaankin paremmin. tosin isoille alueille ei se kylmä rasva ole kovin mukava...

Vierailija
25/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

oletko äiti? Onneksi et mun. Kortisoni kirvelee todellakin, eikä sitä saa laittaa rikkoontuneelle iholle. 

[/quote]

Miksi tätä väärää ohjetta viljellään täällä palstalla?! kortisonia voi laittaa rikkountuneellekin ihottuma alueelle.

Sibicort on parasta,koska on kylmää ja helpottaa kutinaa ja kuumotusta.

Vierailija
26/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa minulla kaikki perusvoiteet ärsyttävät ihoa vain lisää ja ainoa apua on ollut dove suihkusaippua ja sibicort.Olen siis koko ikäni 40 v ollut atoopikko,joten tiedän mistä puhun.

Vanha tapa mikä toimii toki tänäkin päivänä on merisuolavedessä kastellut rätit ihottuma alueelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi