Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä voi hoitaa 10vuotiasta atoopikkoa, joka

Vierailija
23.11.2014 |

ei anna rasvata? Ei perusvoiteita eikä kortisonia. Ainoa mitä suostuu käyttämään, on Ceridal-öljy koska se ei kirvele. Raapii kyynärtaipeet ja nilkat  aivan verille. :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:38"] Kysytkö lapseltasi saatko rasvata? Jos lapsesi hyppii nenillesi tässä asiassa 10-vuotiaana, sinulla ei teini-iässä ole häneen mitään kontrollia. Jotkut asiat tehdään vaikkei se ole miellyttävää. [/quote] ei anna rasvata koska se vaan pahentaa kutinaa ja aiheuttaa kirvelyä. Ollaan kokeiltu tusina erilaisia rasvoja, paksuja rasvaisia voiteita joiden ei pitäisi kirvellä, mutta kirveleepä kuitenkin. Minulla ei ole tapana tehdä lapsille väkisin mitään. ap [/quote] Jaa. No terveydenhoidollisissa asioissa en kysele. Hampaat on pesty, tikut poistettu, haavat putsattu ja kipeät korvat tutkittu lääkärillä vastustuksesta huolimatta. Se on sitä vanhemmuutta nääs. On asioita, joista lapset eivät päätä.

[/quote]

No minäpä lähden tästä nyt rasvaahan tuon lapsen. Otan oikein pihtiotteeseen jalkojeni väliin ettei pääse karkuun. Luultavasti hän menee ja pesee rasvat pois sen jälkeen.

ap

Vierailija
2/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helokkiöljy, ruokavalio ja Protopic (reseptillä); kallis mutta hintansa väärti, auttaa ihoa itse korjaamaan itsensä. Perusvoiteille VOI tulla myös allergiseksi joten suosittelen ihan lääkärillä käyntiä ja pyydä Protopicia (maksaa melkein 50 euroa 30 ml mutta todella auttaa!)

Kannataa myös luopua tekokuitusukista ja hankkia tilalle vaikka Ruskovillan silkkiset (käsipesu erikoispesuaineella) ja päälle merinovillaiset niin jalat saavat rauhassa parantua päivisinkin. Silkki itsessään sisältää ihoa helliviä aineita. 

nimim.entinen verille raavittu 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupunkkaan vettä ja öljyä. Sekoita kylvyn jälkeen aloe veran propolis rasvaa ja kortisonia ja pyydä itse rasvaamaan ihonsa. Voit sekoittaa sekaan myös aloe veran gellyä. Meidän todella pahaa atopiaa sairastava 10v ei suostu tuosta luopumaan kun on kuulemma ihanimman tuntuinen setti ja toimii hyvin :)

Vierailija
4/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perusvoiteet ja kortisoni kirvelee pahasti. Käyttäkää ceridalia ja pyytäkää vaseliini pohjaista kortisonia. Sori en muista nimiä.

Vierailija
5/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen aqualan ei kirvele. Meidän 10v. atoopikko on tyytyväinen siihen vaikkei rasvauksesta tykkääkään. Tosin nykyään joudutaan enää harovin rasvaamaan, kun jätettiin kaura ruokavaliosta kokonaan pois. Kaksi viikkoa kauran poisjätöstä, iho oli lähes priimaa (aiemmin oli kokoajan auki, valohoito, kortisonit, ab:t yms. ei mitään tehoa).

Vierailija
6/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain tablettimuodossa reseptin lääkäriltä

Vierailija
7/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä hoida. Soita terveyskeskukseen ja tilaa aika sairaanhoitajalle ja vie lapsi sinne. Käske ottaa vaatteet pois ja täti sitten rasvaa. Toista x kertaa kunnes lapsi tajuaa. Jos ei tajua, on sitten kohta sairaalakunnossa. Eikä kortisoni kirvele.

Vierailija
8/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaisempaa voidetta ehdottomasti jos kirvelee!

Vierailija
9/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton ja maidoton päälle. Iho parantuu.

Vierailija
10/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:30"]No älä hoida. Soita terveyskeskukseen ja tilaa aika sairaanhoitajalle ja vie lapsi sinne. Käske ottaa vaatteet pois ja täti sitten rasvaa. Toista x kertaa kunnes lapsi tajuaa. Jos ei tajua, on sitten kohta sairaalakunnossa. Eikä kortisoni kirvele.
[/quote]

Ai kortisoni ei kirvele? Sä et ole atoopikkoa sitten nähnyt. Mulla pääsee vieläkin huuto pahenemisvaiheessa kun laitan kortisonia. Ja ihan sen kirvelyn takia.

Vierailija
11/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö lapseltasi saatko rasvata? Jos lapsesi hyppii nenillesi tässä asiassa 10-vuotiaana, sinulla ei teini-iässä ole häneen mitään kontrollia. Jotkut asiat tehdään vaikkei se ole miellyttävää.

Vierailija
12/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi mun vastaus katosi, olen siitä kirjoittanut aiemminkin täällä:

Kortisonit ja rasvat ei auta mitään. EIkä antibiootit tms. Meillä vain pahensi asiaa.

Meillä viimeinen apu oli homeopatialääkäri. Helmikuussa aloitettiin hoito ja toukokuussa tyttö ui meressä ja uima-altaassa jo, jäljellä kolikon kokoinen alue. Yhä vielä nyt 20v myöhemminkin elimistö jaksaa korjata itse jos ihottuma välillä pukkaa stressin takia.

Suosittelen kokeilemaan, mitään ei menetä

Vierailija
13/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voide kirvelee, se ärsyttää ihoa vain lisää. Vaihtakaa kokonaan vedettömiin voiteisiin ja öljyihin.

Sitten se toinen juttu: Ruokavalio.

Vierailija
14/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso niitä rasvojen tuoteselosteita. Joku säilöntäaine voi aiheuttaa kirvelyn. Mä en osta mitään, missä on sodium benzoatea, parabeenit ovat parempia.

Vierailija
15/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:30"]

No älä hoida. Soita terveyskeskukseen ja tilaa aika sairaanhoitajalle ja vie lapsi sinne. Käske ottaa vaatteet pois ja täti sitten rasvaa. Toista x kertaa kunnes lapsi tajuaa. Jos ei tajua, on sitten kohta sairaalakunnossa. Eikä kortisoni kirvele.

[/quote]

oletko äiti? Onneksi et mun. Kortisoni kirvelee todellakin, eikä sitä saa laittaa rikkoontuneelle iholle. 

Vierailija
16/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:35"]Gluteeniton ja maidoton päälle. Iho parantuu.
[/quote]

Ei kaikilla parane. Esimerkiksi minä olin vajaa kaksi vuotta gluteenittomalla ja maidottomalla mutta ei siltikään muutosta. Olen 24v ja kärsinyt vauvasta saakka atopiasta. Ainoa mikä on parantanut hieman tilannetta on D-vitamiinin nostaminen 50 ja kookosöljyn säännöllinen levittäminen iholle + solarium. Valohoidot ym ihan hyödyttömiä.

Vierailija
17/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:38"]

Kysytkö lapseltasi saatko rasvata? Jos lapsesi hyppii nenillesi tässä asiassa 10-vuotiaana, sinulla ei teini-iässä ole häneen mitään kontrollia. Jotkut asiat tehdään vaikkei se ole miellyttävää.

[/quote]

ei anna rasvata koska se vaan pahentaa kutinaa ja aiheuttaa kirvelyä. Ollaan kokeiltu tusina erilaisia rasvoja, paksuja rasvaisia voiteita joiden ei pitäisi kirvellä, mutta kirveleepä kuitenkin. Minulla ei ole tapana tehdä lapsille väkisin mitään.

ap

Vierailija
18/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:38"]

[/quote]

ei anna rasvata koska se vaan pahentaa kutinaa ja aiheuttaa kirvelyä. Ollaan kokeiltu tusina erilaisia rasvoja, paksuja rasvaisia voiteita joiden ei pitäisi kirvellä, mutta kirveleepä kuitenkin. Minulla ei ole tapana tehdä lapsille väkisin mitään.

ap
[/quote]

kokeilkaa d-vitamiinin nostoa ja kookosöljyä. Sekä rasvahappoa ravintolisissä.:)

Vierailija
19/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin syödä helokkiöljyä ja kalaöljyä. Helpotti kutinaan jo viikossa. Nyt toinen viikko aluillaan. Lääkäri oli kertonut ystävälleni että helokkiöljy auttaa usein atoopikkoja. Kalaöljyä tulee syödä myös jotta rasvatasapaino pysyy hyvänä.

Vierailija
20/26 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaus suihkun yhteydessä. Humektan toimi itselläni. Rasvaan siis aina suihkun välissä, jolloin ylimääräisen saa samantien huuhdeltua pois. Jos en rasvaa suihkun yhteydessä, iho ei jostain syystä tykkää kuivanakaan.

oletko käyttänyt ihotautilääkärillä?