Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parhaat vinkit huuliherpeksen hoitoon

Vierailija
23.11.2014 |

Vinkkejä huuliherpeksen hoitoon kotikonstein tai apteekkituottein? Mikä on ollut teillä toimivin rasva tai laastari?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgin veitsellä tai partakoneenterällä varoen ohut kerros pois ihoa juuri ennen rakkulavaiheen rikkoutumista. Sattuu kyllä muttei uusiudu. Hygienian kanssa tarkkana eli pirtua haavaan ja käsiin...

siis omalla vastuulla tämä ohje... 

Vierailija
2/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ulkoiset luonnonkonstit (varsinkin desinfiointiaine, valkosipuli ja hunaja) ovat mulla vain pahentaneet tilannetta huomattavasti, joten olisin kyllä niidenkin kanssa varovainen. Zovirax ja vastaavat voiteet ovat auttaneet vähän, eniten silloin jos laittaa jo kihelmöintivaiheessa. Ylivoimaisesti parhaan avun olen saanut asikloviirista tablettimuodossa.

Rupivaiheessa kannattaa käyttää rasvaista perusvoidetta, pehmentää rupea ja nopeuttaa sen irtoamista. Rupea ei kuitenkaan missään nimessä kannata yrittää irrotella muuten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:29"]Paras vinkki on ettet hanki sitä alun alkaenkaan. Siitä ei pääse koskaan eroon. [/quote] ...koska sehän on tietoinen valinta saada herpes?

[/quote]

Herpeksen saaminen voi olla tietoisen käyttäytymisen seurausta. Muuta käyttäytymistäsi, vältä herpes.

Vierailija
4/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai huuliherpes voi tarttua myös sukuelimiin limakalvokontaktissa ja sukuelinherpes voi tarttua myös suuhun.

Vierailija
5/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:02"]Minulle tuli ensimmäinen huuliherpes kolmannella luokalla. Ei ollut tietoisesti hankittu, vaan tullut verenperimänä. Huuliherpes tarttuu muille limakalvoille JOS huuli koskettaa limakalvoon. Itselläni ei apteekin rasvat auta mitään :( pahan näkönen ja kipeä useamman päivän, kunnes rupeaa kuivumaan ja huulten iho rupeaa parantumaan.
[/quote]

Ei sitä peritä, tartunnan kautta se saadaan, aina. Se ei ole missään tapauksessa periytyvä.

Vierailija
6/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä toimii compeedeja ja zoviraksiakin paremmin desinfiointiaineeseen kastettu topsipuikko, jolla hieron rakkulaa monta kertaa päivässä.

Vierailija
7/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkia näitä keinoja koettanut ja mikään ei tehoa :( Ei edes nuo pillerit.

Ihan helvettiä!

Vierailija
8/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zovirax heti, kun alkaa vähänkin kihelmöidä/kuumottaa/sykkiä huulessa. Mitä aikaisemmin saa laitettua, sitä pienempi herpes. Laitan 4-5 tunnin välein ja siinä välissä silloin tällöin Bebanthenia. Mulla tuppaa huulet kuivumaan herkästi, ja jos hölvään pelkkää Zoviraxia menee huulet rikki jos vähänkin hymyilen.. Ärsyttävää.

Vierailija
9/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tablettilääkitys, kun ekat herpeksen oireet tuntuu niin otan annoksen lääkettä ja toisen 12 tunnin päästä. Siihen kuolee rakkulat!

Vierailija
10/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuuöljy. Tea Tree. Tätä pumpulipuikolla tai ihan sormella (kädet täytyy sitten pestä) suoraan iholle mieluiten heti kun alkaa kihelmöidä, mutta viimeistään kun niitä ensimmäisiä rakkuloita ilmestyy. Jatketaan useamman kerran päivässä niin kauan että kohta alkaa kuivua. Jos ehdin laittaa tuota jo siinä kihelmöintivaiheessa, ei tule yleensä kuin sellainen pienen finnin näköinen alku. Jos en ole kotona tai muuten en tajua aloittaa teepuuöljyn laittamista, niin paranee kahdessa päivässä. Mieskin viimein uskoi, eikä tarvitse enää olla pusulakossa monta päivää tai jopa viikkoa :)

Vierailija
11/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota teepuuöljyä täytyy ehdottomasti kokeilla! Joku sanoi sen parantaneen lapsen ontelosyylät parissa viikossa. Yleensähän niitä puskee ja puskee monta viikkoa tai jopa kuukautta...

Vierailija
12/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella voi jo syntyessään olla herpesinfektio. "Synnytyksen yhteydessä lapseen voivat levitä tippuri, klamydia ja B-ryhmän streptokokkibakteeri sekä hepatiitti B- ja herpesvirus. HIV-infektio voi levitä sekä raskauden aikana, synnytyksen yhteydessä että imetyksessä äidinmaidon välityksellä."  http://www.po1nt.fi/pk/iisalmi/radat/kasva_aikuiseksi_rata/sukupuolitaudit.html

Vierailija
13/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:29"]Paras vinkki on ettet hanki sitä alun alkaenkaan. Siitä ei pääse koskaan eroon.
[/quote]
...koska sehän on tietoinen valinta saada herpes?

Vierailija
14/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitääkö paikkansa että jos on huuliherpes, se voi tulla myös sukupuolielimiin ja toisinpäin?

Vierailija
15/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes tarttuu kaikille limakalvoille.

Hunaja tappaa viruksia! Ulkoisesti rakkulan päälle.

Vierailija
16/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ensimmäinen huuliherpes kolmannella luokalla. Ei ollut tietoisesti hankittu, vaan tullut verenperimänä. Huuliherpes tarttuu muille limakalvoille JOS huuli koskettaa limakalvoon. Itselläni ei apteekin rasvat auta mitään :( pahan näkönen ja kipeä useamman päivän, kunnes rupeaa kuivumaan ja huulten iho rupeaa parantumaan.

Vierailija
17/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut huuliherpes jo päiväkodissa, joten en ole sitä ehdoin tahdoin mennyt itse hankkimaan. Toimivaa konstia ei ole löytynyt muuta kuin apteekin voide ja aika.

Vierailija
18/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaon aina toiminut parhaiten Vectavir, parin tunnin välein laitettuna. Käyttö kannattaa aloittaa heti kun vähänkin tuntuu siltä että huulta alkaa kuumottaa.

Vierailija
19/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuli. Kirvelee mutta toimii. Kookosöljy ja hunaja saattavat myös toimii.

Vierailija
20/32 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii, kun laitan sorefix nimistä rasvaa jo ennen huuliherpeksen puhkeamista. Ei tule rakkulaa ollenkaan eikä mitään muutakaan näkyvää. Tuntuu vaan että huuli vähän turvonnut, mut sekään ei näy ulospäin. Huuliherpeksen sain aikuisiällä (viime vuonna) mieheltäni.