Te joilla ulkomaalainen mies
Oletteko törmänneet ennakkoluuloihin liittyen miehenne alkuperään?
Kommentit (8)
Olen törmännyt. Mies on afrikkalainen. Lähinnä se että hän on muslimi saa ihmiset jakelemaan neuvoja ja ihmettelemään miksi "alistun" hänelle. Kommentit pistää lähinnä hymyilyttämään.
Kyllä. Mutta tärkeimmät ihmiset ovat kyllä tajunneet ennakkoluulot vääriksi. Muista ihmisistä viis, ei voi vähenpää kiinnostaa.
En, hän on normaali valkonaama Euroopasta.
No enpä oikeastaan. Hän on todella tummahiuksinen ja sinisilmäinen ja kaikki pitävät häntä suomalaisena. Minä taas luonnostaan vaaleana ja vihreäsilmäisenä luokitellaan Suomen sisällä siksi ulkomaalaiseksi puoliskoksi. Tämän huomaa hyvin kun olemme kahdestaan kaupungilla ja puhumme englantia keskenämme. Tarjoilijat ja myyjät ja muut puhuvat miehelleni suomea ja minulle englantia. Jostain syystä tilanne on niin nolo että emme kehtaa sanoa että asia on juuri toisinpäin. Onneksi mies osaa suomea. Olemme asiaa ihmetelleet joskus ja mieheni mukaan suomalaisista suurin osa ovat enemmän ristiverisiä kuin vaaleita. Hän on asunut myös Ruotsissa johon hän aina vertaa. Minulla on ruotsalaiset sukujuuret.
Mieheni on britti ja ainoastaan ihmiset ihmettelee kun hän ei kuulosta samalta kun emmerdalessa
Olen, mutta ne hälvenevät heti kun saavat tietää ettei mieheni ole afrikkalainen tai muslimi. Mieheni on kristitty tummaihoinen ja muuttanut tänne jenkeistä :)
Mies on kosovolainen ja omassa lähipiirissä ei olla törmätty ennakkoluuloihin. Johtuu kai siitä että mies puhuu niin sujuvaa suomea, että häntä pidetään lähes "suomalaisena." Joskus yöelämässä humalaiset ukot tulevat utelemaan mistä päin on tullut ja joskus on saatu pahoja katseita, mutta eipä noiden junttien kyyläilyt pahemmin kiinnosta. :)
En. Mutta ei hän olekaan mikään arabi tai afrikkalainen.