Oireet, jos kierukka pois paikaltaan?
Kuparikierukka ollut nyt vajaa puoli vuotta, ei ongelmia. Olen käyttänyt myös kuukuppia ongelmitta, ja kierukan laittanut gyne sanoi myös, että sitä voi käyttää.
Menkat on juuri nyt meneillään, alkoivat keskiviikkona poikkeuksellisen runsailla menkkakivuilla. Viime yönä heräsin hirveään alavatsakipuun ja pystyin olemaan vaan oikealla kyljellä sikiöasennossa, muut asennot sattui. Kävellä pystyin kyyryssä, mutta kropan suoristaminen seisaalla tai makuulla oli tuskaista. Poistin silloin yöllä heti kuukupin, se helpotti kipua ehkä hieman, mutta unta sain vasta kun otin särkylääkkeen -edelleen tosin vain oikealla kyljellä sikiöasennossa nukkuen.
Ennen olen tuntenut kierukan kaksi narua, nyt tunnen vain yhden (ainakin näin kuvittelen). Kuukuppia en ole uskaltanut laittaa nyt takaisin ja pelottaa tehdä mitään kovin raskasta ponnistelua vaativaa, kun tuntuu että se voisi laukaista jotain kipuja.
Tänään ei ole enää tuolla tavalla sattunut, mutta aina välillä tulee vähän "outo" tunne alavatsaan, ehkä vähän kuin lievää aaltoilevaa kipua -erilaista kuin menkkakivut kuitenkin.
Voikohan olla kyse jostain sellaisesta, että kierukka on mennyt pois paikaltaan? Muita ehdotuksia? Millaisia oireita teillä on ollut jos kierukka on mennyt huonosti?
Olen menossa gynelle keskiviikkona, toivon ettei kivut ainakaan pahene ennen sitä -täytyy toki sitten mennä aiemmin jos näin käy.