Liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta
Eihän Suomen hallitus voi olla yksin vastuussa siitä, että syntyvyys on alentunut. Kyllähän se on tietyssä iässä olevien kansalaisten asia, haluaako lapsia vaiko ei. Nykyiset lapsilisät ovat aivan riittävä kannuste edelleen syntyvyyden kohottamiseen, mutta liika mukavuudenhalu bilettämisineen on se syy, miksi lapsia ei haluta. Siitä se johtuu. Onhan hallituksen naisministereistä jo muutamat näyttäneet hyvää esimerkkiä lapsilukumäärän lisääntymiseksi, mutteivät hekään mahdottomiin pysty.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä lapsettomana naisena olen eri mieltä. Biletys ei kiinnosta, ei-krapulassa oleminen voittaa nykyään nousujohteisessa olemisen. Silti käyn bilettämässä, koska ei ole muutakaan tekemistä. Vaihtaisin tämän mielelläni perhe-elämään, mutta lapsiin ei ole mahdollisuutta kun eläminen on niin kallista ja työelämä niin epävarmaa.
Vaikka olemme molemmat kokopäivätyössä, palkka riittää puolisolla ja minulla omiin kuluihin, mutta heti jos tulee jotain isompaa ja yllättävää (esim auto leviää), täytyy tehdä laskelmia että selvitään. Sijaisena minua on roikotettu eripituisilla sopimuksilla viimeiset 5 vuotta samassa yrityksessä. Vakkarisopimusta ei näy eikä kuulu, koska sukupuoli ja ikä. Koita siitä sitten repiä jotain perhearkea.Siinähän se työnantaja on ihan oikeassa, että sinä todellakin pamahtaisit saman tien paksuksi, jos työsopimuksesi vakinaistettaisiin.
Väärin kun se palkka ei vakkarisopimuksella parane.
Sijaisuuksien ketjuttaminen loputtomiin on sitäpaitsi laitonta, mikäli voidaan osoittaa että tarve sijaiselle on jatkuvaa. 5 vuotta putkeen lienee jo aika jatkuva sijaistarve. Pitäisi vissiin valittaa luottamusmiehelle. Väärin puhua "paksuksi pamahtamisesta " niinkuin se olisi työntekijältä jotain vttuilua.
Tarkoitin vaan, että kuten itse sanoit, työnantaja ei kolmekymppistä lapsetonta naista vakinaista äitiysloman pelossa ja viestistäsi käy ilmi, että oikeassahan se on. Laitonta toki, mutta se haluaa vakisuhteeseen (haha) lapsensa jo tehneen naisen tai sitten miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä lapsettomana naisena olen eri mieltä. Biletys ei kiinnosta, ei-krapulassa oleminen voittaa nykyään nousujohteisessa olemisen. Silti käyn bilettämässä, koska ei ole muutakaan tekemistä. Vaihtaisin tämän mielelläni perhe-elämään, mutta lapsiin ei ole mahdollisuutta kun eläminen on niin kallista ja työelämä niin epävarmaa.
Vaikka olemme molemmat kokopäivätyössä, palkka riittää puolisolla ja minulla omiin kuluihin, mutta heti jos tulee jotain isompaa ja yllättävää (esim auto leviää), täytyy tehdä laskelmia että selvitään. Sijaisena minua on roikotettu eripituisilla sopimuksilla viimeiset 5 vuotta samassa yrityksessä. Vakkarisopimusta ei näy eikä kuulu, koska sukupuoli ja ikä. Koita siitä sitten repiä jotain perhearkea.Siinähän se työnantaja on ihan oikeassa, että sinä todellakin pamahtaisit saman tien paksuksi, jos työsopimuksesi vakinaistettaisiin.
Väärin kun se palkka ei vakkarisopimuksella parane.
Sijaisuuksien ketjuttaminen loputtomiin on sitäpaitsi laitonta, mikäli voidaan osoittaa että tarve sijaiselle on jatkuvaa. 5 vuotta putkeen lienee jo aika jatkuva sijaistarve. Pitäisi vissiin valittaa luottamusmiehelle. Väärin puhua "paksuksi pamahtamisesta " niinkuin se olisi työntekijältä jotain vttuilua.
Tarkoitin vaan, että kuten itse sanoit, työnantaja ei kolmekymppistä lapsetonta naista vakinaista äitiysloman pelossa ja viestistäsi käy ilmi, että oikeassahan se on. Laitonta toki, mutta se haluaa vakisuhteeseen (haha) lapsensa jo tehneen naisen tai sitten miehen.
Ehkä näin, mutta turha sitten varsinkaan yksipuolisesti syyllistää naisia, etteivät ryhdy synnytyskoneorjiksi.
Mikä tämä biletyshokema oikein on? Mammat kuvittelevat että kun itse eivät keksisi lisääntymiselle muuta vaihtoehtoa kuin biletyksen, lapsivapaiden on pakko bilettää?
Itse tunnen paljon vapaaehtoisesti lapsettomia, itseni mukaan lukien, ja kukaan meistä ei ole bilettänyt viimeiseen 15 vuoteen sitten opiskelija-aikojen. Ainoat bilekuvat mitä esim instagramissa näen ovat lapsellisilta ihmisiltä. Eli Mot mitä epäilinkin, vanha kunnon projektio käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä biletyshokema oikein on? Mammat kuvittelevat että kun itse eivät keksisi lisääntymiselle muuta vaihtoehtoa kuin biletyksen, lapsivapaiden on pakko bilettää?
Itse tunnen paljon vapaaehtoisesti lapsettomia, itseni mukaan lukien, ja kukaan meistä ei ole bilettänyt viimeiseen 15 vuoteen sitten opiskelija-aikojen. Ainoat bilekuvat mitä esim instagramissa näen ovat lapsellisilta ihmisiltä. Eli Mot mitä epäilinkin, vanha kunnon projektio käynnissä.
Itsekeskeinen ja itseriittoinen uli-ap jälleen projisoi omat kipukohtansa muihin, koska ei kestä niitä käsitellä.
Kenellä tyhjä umpinuppi niin eihän sinne muuta mahdu kuin _tällä kertaa_ nämä 2 vaihtoehtoista ääripäätä.
Vierailija kirjoitti:
Kantsis pysähtyy miettimään : minkälaisena nään elämäni 10 -15 vuoden kuluttua ?
Perheetön ? Lapseton ? Keski-ikäinen bilettäjä?
Tietty jotkut haluaa yksinäisen eläke iän.
Mut, jos on ne bilekaverit silloinkin, niin kaikki on todella hyvin. Hyviä bileitä.
Luuletko oikeasti etteivät velat ole miettineet elämäänsä yhtään pidemmälle? Kuule varmasti ovat, enemmän kuin lapselliset. Ja ole valmis pöyristymään: en halua vauvoja, taaperoita, kouluikäisiä, teinejä, opiskelevia, enkä aikuisia lapsia. En missään nimessä halua lapsenlapsia. Olisi vihonviimeisintä joutua vielä vanhempana ottamaan osaa lapsiperhe-elämään lastenlasten muodossa, hell no!!
Jos vuosikymmenten ystävyydet jostain syystä päättyvät niin toki olen silloin surullinen ja mahdollisesti yksinäinenkin. Mutta yritä ymmärtää: yhtä kurjuutta (yksinäisyyttä) ei voi paikata toisella vielä pahemmalla kurjuudella (lisääntymisella). En haluaisi lapsia vaikka joku kristallipallosta katsoisi että muuten jään vanhana yksin, koska en halua lasten seuraa, en minkään ikäisten.
Ai vakituisilla nollatuntisoppareilla lapsia tekemään?
Mielummin säästän näitä rupusia rahoja sijoituksiin ja säästöihin sekä pistän niitä juhlimiseen. Jos ei saa kunnon työelämää niin ainakin säästöä ja hauskanpitoa.
Jotain kivaa pitää elämässä olla!!
T. 4 työsopimusta omaava 30v.
Herätkää jo tähän päivään! Pää pois pimeydestä!
No jos rahojen riittäminen kokopäivätyöstä lasketaan mukavuuden haluksi niin sitten se on just niin. Huonolla palkalla on huono elämä, eikä siihen lapsia oteta elämää vielä entisestään huonontamaan. Ei sillä, että niitä nyt ylipäätään muutenkaan haluaisin. Tuskin tilanteeni kuitenkaan työelämän suhteen on uniikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi, että olen erittäin mukavuudenhaluinen mies en edes harkitse lasten saantia ennen kuin pahin epäkohta isien oikeuksissa on korjattu.
Isyys tulee pystyä perumaan korvausvaateiden kera riippumatta lapsen iästä mikäli selviää ettei lapsi ole biologisesti oma. En voisi kuvitellakaan kasvattavani toisen miehen lasta omanani. Jos minut olisi tämän sortin tilanteeseen huijattu, haluaisin ehdottomasti korvaukset käytetystä rahasta sekä ajasta ja "eron" isyydestä. Feministit väittävät ajavansa tasa-arvoa mutta tähän epäkohtaan puuttumiseen ei olla inahdettu koskaan.
Mitä korvauksia ja keneltä selkärangattomalle, vastuuttomalle, pakottamatta sinnetännesiementäjälle?
Jos et halua isäksi, niin se on ihan ok, sittenpä toimit itse sen mukaan, sysäämättä vastuuta/syytä muille.
Ei liene yleistä marginaalinen marginaalitapausten siittäjähuijaaminen, (vaatiihan silti sen siittämisaktin), joka järjellisellä tolkunukolla vältettävissä kondomilla/vasektomialla/ainaisselibaatilla. Turha uhriutua.
Jos miesolento-oletettu ei pysty siitoksiaan huolehtimaan tai pidättäytymään, niin hopihopi holhoukseen!
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, koska ei ole naista
M30
Tässähän se tärkein syy tuli esille. En ole vielä koskaan tavannut naista, joka olisi vaimomateriaalia, joten en ole päässyt lastenteossa tai missään muussakaan edes alkuun.
Mä en biletä, mutta mulla on kaksi isoa koiraa ja hevonen sekä opettajan palkka. Ei mun rahat riitä lapsen elättämiseen ja eläimistä luopuminen ei ole vaihtoehto.
Suurin syy lapsettomuuteni on kyllä se, etten vain yksinkertaisesti halua lapsia.
Kyllähän nuo nuorten ylipainot vaikuttaa jo raskautumiseen. Ihan molemmilla siis.
Huonot elintavat yms.
Ei liikuta yhtään, nautitaan ruuasta joka hetki .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, koska ei ole naista
M30
Tässähän se tärkein syy tuli esille. En ole vielä koskaan tavannut naista, joka olisi vaimomateriaalia, joten en ole päässyt lastenteossa tai missään muussakaan edes alkuun.
Semmosta siis kuin mamma oli: kävi töissä, siivosi ja hoiti lapset samalla kun isä piereskeli sohvalla. Muunlaisia naisia kun on ihan varmasti tarjolla. Pitäisi vain saada sen suomalainen "itsenäinen" nainen eli kotiorja hyysääjä paapoja.
Miten mukavuudenhalua voi olla liikaa? Tai lapsia liian vähän?
Vierailija kirjoitti:
Se sanonta on niin totta : aika aikaa kutakin.
Jotkut vaan jäävät roikkumaan johonkin aikakauteen. Siis nuoruuteen.
Biletys kuuluu enimmäkseen nuoruuteen, yli kolmekymppisenä joka viikkoinen biletys on jo enemmänkin roikkumista jossain nuoruuden kaipuussa. Tai pelkoa elää elämässään eteenpäin.
Todellakin keski- ikäiset bilekuninkaat / kuningattaret ovat säälittäviä. Se näkyy jo naamasta.
Sinä (tai kukaan muukaan) et ole mikään ylin määräävä auktoriteetti, joka sanelee kaikille elämänsäännöt.
Karavaani kulkekoon ja räksyttävät räkäiset rakkikoirat uliskoon kuuroille korville, sillä ei kovin arvokasta, tervehenkistä tai kaunista tuo arvosteluräksytyskään, ja tuskin olet (tai kaltaisesi) täydellinen itsekään.
Jos taas oletkin töpötäydellinen, edes omasta mielestäsi, niin kumman hanakasti kylvät silti tätä katkeraa myrkkyäsi yltympäriinsä. Yritä nauttia omasta elämästäsi täydellisyyksissäsi ja anna muiden olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo nuorten ylipainot vaikuttaa jo raskautumiseen. Ihan molemmilla siis.
Huonot elintavat yms.
Niin? Kaikki vaikuttaa kaikkeen , mutta edelleenkään et voi muiden elämänvalintoja määrätä, vain ne omasi.
Ihan on henkilöiden oma asia jos eivät tytä Suomea lapsilla. Se ei kuulu ulkopuolisille lainkaan.Montako lasta sinulla on? Taidat katua niiden hankiminen,kun olet nissä kiinni aikakin heidän täysikäisyyteen 18v. asti.Liekka jalassasiko?
Olen 26, en juo tai pyöri ulkona ja ihan mielelläni pyöräyttäisin pari-kolme lasta mahdollisimman pian, mutta:
1. Suomessa ei tunnu olevan minulle vakiduunia tarjolla, ja haluan kuitenkin kasvattaa lapsen täällä.
2. Vuokralla asuminen on kallista ja kyllä, aion pitää kiinni niistä mukavuuksista, että voin syödä kahdesti päivässä ja käydä salilla.
3. En ole löytänyt sopivaa isää lapsille. Nytkin olen suhteessa rauhallisimman ja luotettavimman mahdollisen dippainssin kanssa ja jatkuvasti tulee riitoja, kun hän leikkii Nintendoilla äänekkäästi keskellä yötä tai ei voi hakea minua sairaalasta, kun on poikien kanssa lautapeli-ilta kesken. Olen yrittänyt kaikkeni ja paras mies, jonka kykenen nappaamaan, ei yksinkertaisesti sovi lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Huonot elintavat yms.
Tarkoitat varmaan oma "ylipaino"_, ei muidenkin ylipainot, samoin esim. oma "itsetunto_", eikä itsetunnot.
Eniten kuitenkin vaikuttavat aina kunkin yksilön itselleen yksityisasioissaan valitsemansa elämänvalinnat.
Sinä tuskin olet optimigeenipooli kenellekään, koska olet älyllisesti haastettu ja sitä et kompensoi millään.
Jokainen on vapaa elämään itselleen mieleistä ja omannäköistä elämää, muiden ehtoja/lupia kyselemättä.