Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi alle kouluikäistä lasta löytyi kuolleena Kuopiossa.

Vierailija
22.11.2014 |

JJärkyttävä tapaus paljastui, kun poliisi sai hälytyksen lauantai-iltana n. klo 18.00 Kuopion Itkonniemelle yksityisasuntoon.
Asunnosta löytyi menehtyneinä kaksi alle kouluikäistä lasta.

Poliisi on aloittanut asiassa esitutkinnan, ja tapausta tutkitaan henkirikoksena. Teoista epäillään poliisin mukaan perheen äitiä.

Kommentit (944)

Vierailija
321/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:02"]

Kuinka paljon näitä sairaita äitejä maahamme mahtuukaan. Kaikkien ei tosiaankaan pitäisi hankkiutua raskaaksi ja lapsia pitäisi voida huostaanottaa helpommin. 

[/quote] kysymyksessä ei oo normaali äiti, normaali äiti hakee apua jos ahistaa

Vierailija
322/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:48"]

Mikä tää juttu on, että seuraavana päivänä olisi ollut lapsen ristiäiset? Ihan tuulesta temmattu huhuko? En löytänyt lehdistä tälle vahvistusta. AV:lla kuitenkin useammassa viestissä tästä puhuttu. 

[/quote]

AV:n lätinää, ei ole missään muualla ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:49"]

Ei ole romaniperhe. Ihan suomalainen perhe, eikä mitkään nuoret vanhemmat

[/quote]

Joo ei ole romaaninaisille tyypillistä murhata omia lapsiaan. Kyllä ne on ihan suomalaisia jotka näitä juttuja tekee, sen verran on kusta päässä

Vierailija
324/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:14"]

En usko että näissä  tapauksissa on kyse  vain väsymyksestä, väsynytkin ihminen osaa suojella kalleimpia aarteitaan. Persoonallisuushäiriöidet ja mielenterveydeltään vakavasti sairastuneet eivät välttämättä. 

[/quote]

Persoonallisuushäiriö ei kyllä millään muotoa yksistään tarkoita, että voisi vahingoittaa ihmisiä! Itse olen epävakaa persoonallisuus, mutta en ikimaailmassa koskaan vahingoittaisi lapsiani. Lopettakaa se leimaaminen. Joku paranoidinen skitsofrenia aivan eri asia kuin persoonallisuushäiriö.

[/quote]

En tunne (tiettävästi) persoonallisuushäiriöisiä, mutta parin skitsofreenikon omaisena voin sanoa, ettei kannata siihenkään suuntaan olla sitä ensimmäistä kiveä heittämässä. Nämä tuntemani ihmiset ovat sairautensa kanssa eniten haitaksi itselleen, eivät muille.

Minulla ei ole kykyä ymmärtää tällaisia tekoja, en myöskään koe myötätuntoja lapsensa surmaajia/murhaajia kohtaan, olivat heidän diagnoosinsa tai pimeät motiivinsa mitä tahansa.

Vierailija
325/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:40"]

Äiti kuulemma hukutti lapset. 

[/quote]

Täällä Kuopiossa näin puhutaan. 

Mistä tieto peräisin?

[/quote]

Vierailija
326/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:49"]

Ei ole romaniperhe. Ihan suomalainen perhe, eikä mitkään nuoret vanhemmat

[/quote] siis yli 30 v vanhemmat vai?

Vierailija
327/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä..yli 30v vanhemmat.

Vierailija
328/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä????

Vierailija
329/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:38"]

Masennus ja erilaiset tunne-elämän ongelmat ovat olleet aiemmin hyvin yleisiä. Sodan jälkeen syntyneillä lapsilla oli usein aika karut lapsuuden kokemukset, ja siksipä näissä suurten ikävpolvien vanhemmissa on paljon kyvyttömyyttä osoittaa tunteitaan. Sanotaankin, että heidän 60-70-l syntyneet  lapsensa ovat ns. terapiasukupolvea, joka yrittää katkaista tunnekylmän kasvatuksen jatkumon ja sukupolvien ketjun, muodostaa läheiset suhteet omiin lapsiin käsittelemällä itse sukunsa sukupolvelta toiseen periytyneettraumat ja häpeät. Ei ennen tosiaankaan ole jaksettu tämän paremmin. Lapsia tapettiin yhtälailla ja lapset saivat pärjätä miten kuten itsekseen, kun vanhemmilla ei ollut voimavaroja heitä hoitaa tai etenkään käsitellä heidän tunnetarpeitaan. 

Minun tietämykseni mukaan kun oli sota osa lapsista lähetettiin turvaan Ruotsiin, eikä tapettu. Kyllä sen ajan ihmiset huolehtivat lapsistaan paremmin kuin nykyihminen. Ja kyllä heistäkin kasvoi juuri se sukupolvi jotka rakentivat suomen taas jaloilleen. että se siitä karusta ja huonosta lapsuudesta.

[/quote]

[/quote]

Silloin oli yhteisöllisyyttä. Sukulaiset, naapurit ym. auttoivat tarvittaessa. Nykyään pitää pärjätä yksin tai on luuseri. Itse olin sektion jälkeen todella huonossa kunnossa ja isovanhemmat auttoivat minua temperamenttisen vauvan hoitamisessa. Mietin jo silloin miten pärjäävät he, joilla ei ole minkäänlaista tukiverkostoa.

[/quote] mulle tehtiin sektio yli 40 v ja en ollut huonossa kunnossa ja hoidin pääosin vauvan itse vaikka oli mieskin, hänellä oli ltaan painottuva työ . Ei valittamista, aika kulunut vaan liian nopeasti ja nyt 18 vee jo lapsi. 

Vierailija
330/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:14"]

En usko että näissä  tapauksissa on kyse  vain väsymyksestä, väsynytkin ihminen osaa suojella kalleimpia aarteitaan. Persoonallisuushäiriöidet ja mielenterveydeltään vakavasti sairastuneet eivät välttämättä. 

[/quote]

Persoonallisuushäiriö ei kyllä millään muotoa yksistään tarkoita, että voisi vahingoittaa ihmisiä! Itse olen epävakaa persoonallisuus, mutta en ikimaailmassa koskaan vahingoittaisi lapsiani. Lopettakaa se leimaaminen. Joku paranoidinen skitsofrenia aivan eri asia kuin persoonallisuushäiriö.

[/quote]

En tunne (tiettävästi) persoonallisuushäiriöisiä, mutta parin skitsofreenikon omaisena voin sanoa, ettei kannata siihenkään suuntaan olla sitä ensimmäistä kiveä heittämässä. Nämä tuntemani ihmiset ovat sairautensa kanssa eniten haitaksi itselleen, eivät muille.

Minulla ei ole kykyä ymmärtää tällaisia tekoja, en myöskään koe myötätuntoja lapsensa surmaajia/murhaajia kohtaan, olivat heidän diagnoosinsa tai pimeät motiivinsa mitä tahansa.

[/quote]

Pahasti persoonallisuushäiriöiset tekevät valtaosan murhista ( ei tapoista). Vaatii vahvaa toisen elämän halvekstuntaa, että voi riistää toiselta hengen. Pieni osa henkirikoksista on syyntakeettomien, siis psykoosissa olevien tekemiä. Ja valtaosa tapoista on kännissä pikaistuksissa tehtyjä. Mutta juuri persoonallisuushäiriö tekee ihmisestä sellaisen, jota arkikielellä voisi kutsua pahaksi. Mielisairas ei ole paha, vain pahasti sekaisin mutta onneksi nykyään vakavia mielisairauksia pystytään hyvin hoitamaan. Persoonallisuushäiriö ei ole mielisairaus, se on häiriö, jota on aika hemmetin vaikea korjata, koska sellaisella ihmisellä ei ole tunnetta siitä, että hänessä olisi jokin vialla. 

Vierailija
331/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset lie jo olleet kun jostain luin näiden lasten nimet, mikäli nyt ei sekin ollut tuulesta temmattu...

Vierailija
332/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:24"]

Minua huvittaa jotenkin aina nämä :"ennenaikaa kaikki oli niin mainiosti" jutut.
Vedotaan aina johonkin toiseen puoleen tarinasta. Ikäänkuin ennenvanhaa ei olisi ollut mielisairaita, psykooseja, loppuunpalamisia, pahoinvointia, rikoksia jne jne.
+ se, että lapsikuolleisuus oli ilman tappamistakin aivan toista luokkaa, ihmisten eliniänennuste oli toista luokkaa.

Täytyy olla aika pullossa kasvanut, jos ei ole kuullu mainintaa entisajan parantoloista, hysteriasta jne. Silloin ei vain ollut tälläinen valtamedia, jolloin jokainen varmasti kuuli, jos jossakin syrjäkylällä äiti heitti äpärän suohon.
Silloinhan lapsia todella vietiin suolle, hukutettiin, "heitettiin suden suuhun".
Lasten ruumillinen kuritus lienee myös yleistä.

Ennen mielisairaudet oli niin suuri häpeä, ettei niistä samaan tapaan retosteltu kuin nykypäivänä. Kuvittelevatko jotkut oikeasti, että esim. skitsofrenia, psykoosit, masennus jne on ihan tuoreita sairauksia.
Että ennenvanhaa kaikki hymyilivät ja voivat hyvin ja hoitivat lapsensa mallikkaasti?.

Kyllä ennevanhaa kaikki oli hyvin.

[/quote]

Totta kai oli paremmin silloin ennen, tässä ei varmsti ole kyse mistään mielisairaudesta. En usko kyseinen nainen olisi ollut mikään mielisairas tai psykoosissa, kyllä varmaan sen olisi huomannut sossun työntekijät tai naapuri joka kävi hänen luonaan. Tässä on kyse varmaan ihan muusta. 

Tietääkseni ennen naiset hoitivat lapsensa eivätkä kiikuttaneet 1/2 vuotiasta päiväkotiin rahan takia, se jos mikä tuo lapseen turvattomuutta, kun äiti ei ole läsnä ja huolehdi. Ja kyllä ennen niitä mielisairaita oli siitä nyt ei ollut kyse,  naiset kyllä hoitivat lapset ja kodin paremmin kuin nykynainen. Nykyään tämä niin sanottu uusavuttomuus ja naisten holtiton alkoholin käyttö on lisääntynyt , bailaaminen on tärkeämpää kuin lapset aika monelle.

[/quote]

No eivät todellakaan hoitaneet paremmin. Entisaikaan oli näitä kaikenlaisia ajatuksia, että lapsen itkuun ei pidä reagoida. Mummoni nukutti lapsia pihalla n. 150 m päässä talosta, mistä itku ei häirinnyt tai kuulunut... Tämä 40-50-luvulla. Omassa lapsuudessani 70-80-luvulla ei vanhemmilla ollut yleensä mitään käsitystä missä lapset ovat tai mitä tekevät. Jos jäi kiinni pahanteosta niin selkään sai, mutta muuten lapset kasvoivat todellakin siinä sivussa, ei mistään hoitamisesta voida puhua. Voi tietysti olla, että rennossa meiningissä sattui vähemmän näitä rajanylityksiä, who knows.

[/quote]

Miksiköhän lasten häiriökäyttäytymiset sitten ovat lisääntyneet nykyään?

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288649039186.html

[/quote] oli niitä ennenkin häirikkö lapsia mutta pääosin osasivat käyttäytyä. 

Vierailija
333/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsti?

Vierailija
334/944 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saman ikäinen. Tuntuu oudolta,että 40 vuotiaana on noin pienet lapset.

Omani ovat jo aikuisia. Mietin vaan,miksi tehdä lapsia tuolla iällä enää.

Vaikuttaa se äidin ikäkin jaksamiseen.

Ainakin monissa perheissä joissa on "iltatähti" tehty,ollaan aika väsyneitä sen kanssa.

Ei se väsymys toki laita/oikeuta lasta surmaamaan,mutta saattaa sekin osaltaan vaikuttaa kokonaisuudessa.

Vierailija
335/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:57"]

Ristiäiset lie jo olleet kun jostain luin näiden lasten nimet, mikäli nyt ei sekin ollut tuulesta temmattu...

[/quote]

Kuusiviikkoinen ehditty jo kastaa...? Ettei vain olisi uskovainen perhe? 

Vierailija
336/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää taas alottako tota ennen vanhaan.. Plaaplaa..
Nyt faktoja pöytään, kuka tää äiti oli?

Vierailija
337/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko E?

Vierailija
338/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on meilläkin lapset kastettu 1 kk vanhoina, ihan tavallisia ev.lutteja ollaan, tavan vuoksi kirkkoon kuuluvia. Äkkiä alta pois.

Vierailija
339/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita veikkauksia ollut....Kirsti,Satu....ym.

Kuka tietää mikä on totta,joten turha levitellä nimiä.

Lähiomaiset ja ystävät nimen tietävät ja muut eivät tiedolla mitään tee.

Vierailija
340/944 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin aiemmin persoonallisuushäiriöistä ja niiden yhteyksistä väkivaltaisuuteen ja tosiaan kuten täällä jo aiemmin todettiin, persoonallisuushäiriö ja skitsofrenia ovat eri asioita, enkä heitellyt mitään kiviä skitsofreenikoita kohtaan. Heistä on itsellänikin lähipiiristä kokemusta. Skitsofrenia ei ole persoonallisuushäiriö, vaan mielenterveyden häiriö, ja siis eri asia. 

Ketju on lukittu.