Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heh, miehen exä keksinyt uuden jutun!

Vierailija
22.11.2014 |

Oli sanonut lapselle, että isä (etävanhempi) ei saisi allekirjoittaa lapsen kokeita eikä käydä vanhempainvartissa ilman häntä. Heillä on yhteishuoltajuus ja vuoroviikkoasuminen.

Mitäs mammat on mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:00"] Nro 3 lisää vielä että olen itsekkin uusperheen äiti. Me emme ole koskaan puhuneet lapsille pahaa lasten äidistä tai käskeneet sanoa mitään, enkä usko että lasten äitikään on meistä puhunut. Aikuiset hoitakoon keskenään käytännön asiat ja ristiriidat, niillä ei kuulu lasta rasittaa! [/quote] Joo ei ole täälläkään puhuttu pahaa ikinä lapsen kuullen, eikä mitään terveisiä lähetelty. Lapsen äiti ei muuta teekään sitten. En oo mitään koko ihmiselle tehnyt, mutta oon kuulemma läski (lapsi kertoi, että äiti on sanonut), ämmä ja "se nainen". Ja yrittää lapsen toista vanhempaa vähätellä koko ajan ettei nyt ole oikein oikeuksiakaan kokeitakaan allekirjoitella.  [/quote] järkyttävää. Kannattaa tehdä tuosta heti loppu ennenkuin pahenee ja äidin asenne tarttuu lapsiin! 3

[/quote]

Onko mitään hyviä ehdotuksia että miten? On kyllä järkyttävää kun välillä puhuu jo ihan "äitinsä suulla" ja kuuluu se lapsen isää vähättelevä ylimielinen asenne. Äiti ei myöskään ikinä leikkaa esim lapsen kynsiä koska pitäisi muka itse osata. Lapsi tuli viimeksikin ihan järkyttävältä haisevalta ja vaatteet aivan likaisina. Oli kuulemma käynyt edellisenä päivänä suihkussa mutta ei se täällä ainakaan ole haissut jos on edellisenä päivänä käynyt pesulla.. Lapsi itse on sanonut että äiti ei oikein huolehdi hänestä vaan on tietokoneella. -ap

Vierailija
22/36 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 21:00"] Nro 3 lisää vielä että olen itsekkin uusperheen äiti. Me emme ole koskaan puhuneet lapsille pahaa lasten äidistä tai käskeneet sanoa mitään, enkä usko että lasten äitikään on meistä puhunut. Aikuiset hoitakoon keskenään käytännön asiat ja ristiriidat, niillä ei kuulu lasta rasittaa! [/quote] Joo ei ole täälläkään puhuttu pahaa ikinä lapsen kuullen, eikä mitään terveisiä lähetelty. Lapsen äiti ei muuta teekään sitten. En oo mitään koko ihmiselle tehnyt, mutta oon kuulemma läski (lapsi kertoi, että äiti on sanonut), ämmä ja "se nainen". Ja yrittää lapsen toista vanhempaa vähätellä koko ajan ettei nyt ole oikein oikeuksiakaan kokeitakaan allekirjoitella.  [/quote] järkyttävää. Kannattaa tehdä tuosta heti loppu ennenkuin pahenee ja äidin asenne tarttuu lapsiin! 3

[/quote]

Onko mitään hyviä ehdotuksia että miten? On kyllä järkyttävää kun välillä puhuu jo ihan "äitinsä suulla" ja kuuluu se lapsen isää vähättelevä ylimielinen asenne. Äiti ei myöskään ikinä leikkaa esim lapsen kynsiä koska pitäisi muka itse osata. Lapsi tuli viimeksikin ihan järkyttävältä haisevalta ja vaatteet aivan likaisina. Oli kuulemma käynyt edellisenä päivänä suihkussa mutta ei se täällä ainakaan ole haissut jos on edellisenä päivänä käynyt pesulla.. Lapsi itse on sanonut että äiti ei oikein huolehdi hänestä vaan on tietokoneella. -ap
[/quote]

no lähtisin siitä että aikuiset yrittää järkevästi keskustella keskenään, kuulostaa vaan siltä että tuskin onnistuu. Perheneuvola yksi mahdollisuus. Äärimmäisenä ja viimeisenä keinona lastensuojelu. Äiti tuskin tarjoaa lapsille psyykkisesti kovin turvallista ympäristöä tällä hetkellä. Kaikkea kokeilisin ennen tuota, yrittäkää edes puhua järkeä. Ymmärrän että tuollaiselle katkeran kuuloiselle naiselle se ei ehkä mene jakeluun, mutta olettepahan yrittäneet. Tsemppiä. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun asiakkuus on ollut jo kun useita lastensuojeluilmoituksia tehty (ei meidän tekemiä). Ei sekään kai mitenkään vaikuttanut paitsi ettei kännää lapsen aikana. Äitihän se ensisijainen lähivanhempi aina on ja paras lapselle. Keskittää kai energiansa meidän kiusaamiseen.

-ap

Vierailija
24/36 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloituksen alapeukuttajat sitten sitä mieltä, että etävanhempi ei saisi allekirjoittaa lapsen kokeita?

Vierailija
25/36 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän tuon sikäli, että jos etävanhempi allekirjoittaa kokeen, ei lähivanhempi välttämättä edes näe koko koetta: ja jos se lähivanhempi on ensisijaisesti vastuussa siitä arjesta, niin nimenomaan hänen olisi hyvä nähdä ne kokeet (miten mennyt jne.). Allekirjoittaa toki saa, mutta pitää varmistaa, että se lähivanhempo näkee kokeen.

On aika suuri rasitus opettajalle, jos eronneet vanhemmat eivät kykene yhteiseen vanhempainvarttiin: yhdessä luokassa saattaa olla yli 10 eroperhettä. Yleensä on ajateltu, että yksi vartti per oppilas, vanhemmat tulkoot sinne yhdessä. Siksi sooloilu (toinen vanhemmista sopii yksinään vanhempainvarttiajan itselleen) ei ole kovin fiksua.

Vierailija
26/36 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies on etävanhempi jos on yhteishuoltajuus ja vuoroviikkoasuminen?

Vierailija
27/36 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja en todellakaan suostu pitämään kummallekin vanhemmalle erikseen vanhempaintapaamista, ellei siihen ole pätevää syytä. Pätevä syy ei ole ero ja huonot välit. Kyllä aikuisten ihmisten pitää sen verran joustaa oman lapsensa takia, että pystyvät istumaan hetken samassa tilassa lapsensa opettajan kanssa.

Vierailija
28/36 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on soppa.

Vierailija
29/36 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä oo enää oikeen vaihtoehtoja. Pakko se on anteeksi antaa ja takaisin yhteen muuttaa. Joulukin tulossa.

Vierailija
30/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:20"]Miten mies on etävanhempi jos on yhteishuoltajuus ja vuoroviikkoasuminen?
[/quote]

Vierailija
31/36 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 23:38"]

Olen opettaja ja en todellakaan suostu pitämään kummallekin vanhemmalle erikseen vanhempaintapaamista, ellei siihen ole pätevää syytä. Pätevä syy ei ole ero ja huonot välit. Kyllä aikuisten ihmisten pitää sen verran joustaa oman lapsensa takia, että pystyvät istumaan hetken samassa tilassa lapsensa opettajan kanssa.

[/quote]

toinen opettaja samaa mieltä. En lisätyöllistä itseäni lapsellisten vanhempien oikuttelujen takia, oppilaitteni eteen teen kyllä kaiken.

Vierailija
33/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako sekaantua eronneisiin isiin. Iteppä oot kohtalos valinnut.

Vierailija
34/36 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa miten aikuiset ihmiset toimii .. mulla ja exällä on tosi hyvät välit ja huolehitaa yhessä meijän lapsemme asioista vaikka meillä kummallaki jo uudet kumppanit kuvioissa. Ei tulis mieleekää kiusata ketään tuollee lapsen kautta. Aina pitäs lapsen parasta ajatella. Ite omasta lapsuudesta muistan ku isä ja äiti puhuivat pahaa mulle toisistaan/toistesa kumppaneista ja voin kertoo että se oikeesti satuttaa. Sitä samaa en oikeesti ikinä toivois yhellekää lapselle. Jokainen joka lapsia tekee vaik kuin tuntis vihaa exän kumppanii kohtaa tai vaikka exää kohtaa ni tulis tajuta se et se lapsi ei oikeesti halua kuulla niitä juttuja. Hyvä äiti ja isä on semmoset jotka asettaa lapsesa ykköseks välittämättä siitä mitä vihaa tai katkeraa tuntis.

Vierailija
35/36 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 14:19"]

Tietysti huolehtii, lapsi on vasta ekaluokkalainen. Miten äiti on ensisijaisesti se joka vastaa lapsen koulunkäynnistä jos lapsi asuu yhtä paljon isänsä luona?

[/quote]

Ei tietenkään automaattisesti ole, mutta käytännössä äidit kantavat yleensä vastuuta lapsista huomattavasti enemmän kuin isät. Jos te olette se harvinainen poikkeus, niin me emme sitä voineet tietää. Kumpi nämä asiat huolehti ennen eroa tai ylipäätään kumpi oli se vanhempi, joka jäi lapsen kanssa kotiin ja oli hänestä päävastuussa?

Yhdessä asuminen ja vastuun kantaminen eivät muuten ole mitenkään verrannollisia, minä tunnen monta miestä jotka asuvat kokoaikaisesti perheensä kanssa, mutta eivät kysyttäessä edes muista kuka heidän lapsensa opettaja on...

Vierailija
36/36 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä et kyseisen lapsen isä saisi ihan itse tulla tänne tekemään avauksen aiheesta.  Voi miesreppanaa kun kaksi naista jallittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi