Uskokaa ja valmistautukaa: Kaikki nykykoulut lakkautetaan!
Näin se vain menee. Lasten ja nuorten koulutus ei saa maksaa juuri mitään. Ei se ennenkään maksanut! Jokainen kouluttakoot oman muksunsa samalle tasolle kuin itse on. Kaikki keinoja siihen saa tietysti käyttää. Mitä siis teet ja miten menettelet kun totuus valkenee?
Kommentit (6)
Aika hieno utopia muuten! Tekisin osaamisellani bisnestä. Olen ammatissani hyvä ja pidetty, käytän järkyttävästi aikaa suunnitteluun ja palautteen antoon yms., mihin nykyinen palkanmaksusysteemi ei ollenkaan kannusta. Sama raha tulee opettajalle kuin opettajalle, vaikka olisi ilmiselvää, että toinen panostaa ja toinen ei. Lisäksi pääsen utopiassasi eroon niistä kollegoista, jotka tekevät vain minimin ja senkin urputtaen ja muiden intoa heikentäen.
jos bisnes pyörii hyvin, eiköhän vapaaoppilasjärjestelmä saada aikaan vähävaraisemmille, mutta motivoituneille nuorille. Vanhemmatkin alkaisivat arvostaa koulutusta ja olla nuortensa koulunkäynnistä kiinnostuneita ihan uudella tavalla, kun se konkreettisesti kuukausittain heiltä laskutettaisiin.
- ope
Kaikki koulut siis lakkautetaan muualta kuin pääkaupunkiseudulta ja sitten valitetaan, kuinka on asuntopulaa ja liikaa opiskelijoita pakkautuneena joka puolelle. -Terveisin turhautunut opiskelija
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 20:01"]
Aika hieno utopia muuten! Tekisin osaamisellani bisnestä. Olen ammatissani hyvä ja pidetty, käytän järkyttävästi aikaa suunnitteluun ja palautteen antoon yms., mihin nykyinen palkanmaksusysteemi ei ollenkaan kannusta. Sama raha tulee opettajalle kuin opettajalle, vaikka olisi ilmiselvää, että toinen panostaa ja toinen ei. Lisäksi pääsen utopiassasi eroon niistä kollegoista, jotka tekevät vain minimin ja senkin urputtaen ja muiden intoa heikentäen.
jos bisnes pyörii hyvin, eiköhän vapaaoppilasjärjestelmä saada aikaan vähävaraisemmille, mutta motivoituneille nuorille. Vanhemmatkin alkaisivat arvostaa koulutusta ja olla nuortensa koulunkäynnistä kiinnostuneita ihan uudella tavalla, kun se konkreettisesti kuukausittain heiltä laskutettaisiin.
- ope
[/quote]
Veit sanat suustani! Minäkin oikein odotan, että peruskoulu ajetaan niin tiukille, että yksityiskoulut alkavat olla varakkaille vanhemmille varteenotettava vaihtoehto. Itse opetan historiaa, yhteiskunnallisia aineita, englantia, saksaa ja ruotsia. Tuttavapiirissä on huippuhyvä matikan ope, samoin löytyy biologian-maantiedon opettaja. Eli jos apn skenaario toteutuu, kokoamme hyvän opettajatiimin ja perustamme laadukkaan yksityiskoulun. Vaikkapa yhteistyössä jonkin sopivan firman, kuten SuperCellin, Rovion, tms kanssa.
Kyllä kyllä. Valtion ei pitäisi sekaantua mihinkään. Kun kaikki on yksityistä, eintarvitse maksaa veroja enää samalla tavalla, ja rahaa jää oikeasti taskunpohjalle, jolla voi maksaa yksityisiä palveluja.
no ei haittaa, olen myös ope, voisin opettaa omiani kyllä sekä tosiaan työskennellä yksityiskoulussa :)
mutta ap:n skenaario ei (onneksi) oikeasti toteudu, sillä peruskoulu on halpa ja järkevä paikka siivota nuoriso pois maleksimasta kaduilta. Vaikka mikä rikkaiden valtakunta toteutuisi, niin kyllä köyhien kakaratkin halutaan päiviksi jonnekin säilöä.
Kerro toki lisää