Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää viesteillä pommittava perhe ja sukulaiset, muita?

Vierailija
30.09.2021 |

Joskus haluaisi rauhaa mutta pommitetaan viesteillä. Minusta viesteillä pommittaminen on älytöntä jos ei ole tärkeää asiaa. En minä jaksa näppäillä puhelimella, mitä olen tehnyt tänään, tai mitän juuri söin. Onko se nykyään niin että jokainen asia pitää kirjoittaa mitä tekee? Vähän tuntuu siltä. Riittäisi jos kerran viikossa kysyttäisiin kuulumisia, ja jos on jotain tärkeää asiaa. Vai olenko sitten masentunut jos en jaksa? Olen aina pitänyt omasta rauhasta ja joskus ikävä kyllä, joudun esim laittamaan mutella tietyt wats app henkilöt koska alkaa tulla ihan älyttömästi viestejä, esim. yksi siskoistani laittaa putkeen erilaisia videoita(musiikki videoita) joita minun pitäisi katsoa, ja kommentoida niitä jotenkin. Vaikka tietää että meillä on täysin erilainen musiikkimaku.

Mitä mieltä olette tälläisestä, saako silloin ignooraa? Minun mielestäni jos joku ei vastaisi viestiini, en häntä enää viestillä pommittaisi, vaan odottaisin että hän vastaisi jotain ja vasta sitten laittaisin toisen viestin, jos hän kysyisi jotain. Tuntuu että ihmiset ovat nykyään sellaisia että jokainen odottaa että olet puhelin kourassa heti näppäilemässä jotain takaisin ja jos viestiä ei kuulu, niin on se ihme. Haluaisin kuulla onko muilla tämäntyylisiä läheisiä elämässään ja miten olette toimineet heidän kanssaan? En mitään riitoja halua alkaa haastamaan, vaan lämpimät välit.-....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvilläsi, että ympärilläsi on ihmisiä, jotka haluavat olla yhteydessä sinuun.

Ja välittävät sinusta.

Kaikilla ei ole.    Suomessa on mieletön määrä ihmisiä, jotka ovat pysyvästi yksin, joita kukaan ei koskaan muista.   Haluaisitko sinäkin kuulua heidän joukoonsa?

Olet itsekäs ja ylimielinen ihminen ap.   Eikä niihin viesteihin ole pakko jatkuvasti vastata ja niihin voi vastata lyhyesti ja ystävällisesti.

Vierailija
2/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kannattaa ottaa puheeksi. Tosin helpommin sanottu kuin tehty.

Muakin yksi sukulainen häiritsee spämmäämällä kuvia akvarellitöistään. Hienoja ovat mut ei stiä kenenkään töitä jaksa koko aja hehkuttaa. Kuittaan ne peukulla, mut silti jaksaa jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvilläsi, että ympärilläsi on ihmisiä, jotka haluavat olla yhteydessä sinuun.

Ja välittävät sinusta.

Kaikilla ei ole.    Suomessa on mieletön määrä ihmisiä, jotka ovat pysyvästi yksin, joita kukaan ei koskaan muista.   Haluaisitko sinäkin kuulua heidän joukoonsa?

Olet itsekäs ja ylimielinen ihminen ap.   Eikä niihin viesteihin ole pakko jatkuvasti vastata ja niihin voi vastata lyhyesti ja ystävällisesti.

Arvasin että tämäntyylinen vastaus tulee, mutta eikä välittämiseen kuulu että myös annetaan toiselle rauha tarvittaesa? kyllä perheeni ja sukulaisteni pitäisi tietää että arvostan omaa rauhaa joskus. Jos en vastaa heti viestiin, ei heidän tulisi pommittaa minua niillä. Ja jos vastaukseni on lyhyt, tuostakin voisi päätellä että en juuri sillä hetkellä jaksa paljon näppäillä viestejä.

Vierailija
4/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni. Hänellä ei ole mitään omaa elämää ja välillä lähettää meille kymmeniä viestejä päivässä. Välillä olen suuttunut kun lapsi lukee kokeeseen ja keski-ikäinen nainen lähettelee siihen sitten koko ajan viestejä tyyliin "pippijuu".

Vierailija
5/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kannattaa ottaa puheeksi. Tosin helpommin sanottu kuin tehty.

Muakin yksi sukulainen häiritsee spämmäämällä kuvia akvarellitöistään. Hienoja ovat mut ei stiä kenenkään töitä jaksa koko aja hehkuttaa. Kuittaan ne peukulla, mut silti jaksaa jatkaa.

Ymmärrän tuon  ärsytyksen kun spämmätään. Itse olen sellainen että mietin aina että häiritseekönhän nyt tiettyä henkilöä, jos laitan jonkun viestin, niin tuntuu oudolta että jotkut vain pommittavat viestejä ajattelematta mitään. ? Kyse ei ole siitä etten haluaisi olla yhteydessä tähän henkilöön, mutta joku raja pitäisi olla noilla viestien pommittelijoillakin...... t. AP

Vierailija
6/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja välittävät sinusta.

Arvasin että tämäntyylinen vastaus tulee, mutta eikä välittämiseen kuulu että myös annetaan toiselle rauha tarvittaesa? kyllä perheeni ja sukulaisteni pitäisi tietää että arvostan omaa rauhaa joskus. Jos en vastaa heti viestiin, ei heidän tulisi pommittaa minua niillä. Ja jos vastaukseni on lyhyt, tuostakin voisi päätellä että en juuri sillä hetkellä jaksa paljon näppäillä viestejä.

Oletko kertonut suoraan, että tarvitset omaa aikaa?

Vierailija
7/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskoni. Hänellä ei ole mitään omaa elämää ja välillä lähettää meille kymmeniä viestejä päivässä. Välillä olen suuttunut kun lapsi lukee kokeeseen ja keski-ikäinen nainen lähettelee siihen sitten koko ajan viestejä tyyliin "pippijuu".

Miten lapsen kokeeseen lukeminen liittyy asiaan? Vai ootko kuten siskosi, ei omaa elämää sullakaan?

Vierailija
8/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin numeroa ja lopetin pikaviestimien käytön.

Ihana hiljaisuus.

Vierailija
9/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja välittävät sinusta.

Olen joskus, mutta silloinkin tuli vastauksia tyyliin : "Onko sulla kaikki hyvin? " Tuo rauha taitaa tarkoittaa heille että olen minulla on jotenkin huono olo, ehkä he eivät oikein ymmärrä kun ovat erityylisiä luonteeltaan. Jos sanon noin, niin he vain huolestuu enemmän kai. Esim. siskoni ja äitini viestittelee kaiket päivät toisilleen ja minä en sitä jaksa? He laittaa kuvia toisilleen ruuista, vaatteista, meikeistä....yms. Minä en ymmärrä tälläistä, että koko ajan pitäisi olla laittamssa viestiä siitä mitä söi tai mitä osti, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Pitäisikö minun sitten muuttua tälläiseksi "chattailijaksi?" Ehkä se on normaalia että nykypäivänä otetaan kuva kaikesta ja laitetaan siitä viestiä, kai sitten. 

T. AP

Vierailija
10/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oletetavasti nuori,joka asuu itsenäisesti? Ymärilläsi on ihmisiä jotka aidosti välitävät sinusta!Reilua sinun kohdalla on kuitenkin asia otta esille heidän kanssa kasvotusten ja ilmaista saman, minkä ilmaisit aloitus tekstissäsi. Opetele suoraksi heti nuorena ,asialisesti puhut ärsytää.Ei se paha paikka ole. Odota kun tuut eläkeikään,saat sata varmasti olla rauhassa.jos sulla perusluuri silloin ja et ole F.B. Insta,ymm . ilmaiset yhteydet.Missä lähetelevät pika viestejä,kuvia ,videota.Kukan ei perääsi kysy.Todella :Mikä rauha siihen kätkeytyy,tiedän kokemuksestani eläkeläisenä! Itse lennän lähes katton jos puhelin soi? Ensimäinen kysymys hätäntyneenä: Mikä hätä on?Joten oikeasti ole iloinen, Sinusta aidosti välitetään,ei se muuta ole.

Vierailija
11/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a.68v.mumojen mummo kirjoitti:

Olet oletetavasti nuori,joka asuu itsenäisesti? Ymärilläsi on ihmisiä jotka aidosti välitävät sinusta!Reilua sinun kohdalla on kuitenkin asia otta esille heidän kanssa kasvotusten ja ilmaista saman, minkä ilmaisit aloitus tekstissäsi. Opetele suoraksi heti nuorena ,asialisesti puhut ärsytää.Ei se paha paikka ole. Odota kun tuut eläkeikään,saat sata varmasti olla rauhassa.jos sulla perusluuri silloin ja et ole F.B. Insta,ymm . ilmaiset yhteydet.Missä lähetelevät pika viestejä,kuvia ,videota.Kukan ei perääsi kysy.Todella :Mikä rauha siihen kätkeytyy,tiedän kokemuksestani eläkeläisenä! Itse lennän lähes katton jos puhelin soi? Ensimäinen kysymys hätäntyneenä: Mikä hätä on?Joten oikeasti ole iloinen, Sinusta aidosti välitetään,ei se muuta ole.

Lopeta se viesteillä pommittaminen ja häiritseminen

Vierailija
12/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja välittävät sinusta.

Olen joskus, mutta silloinkin tuli vastauksia tyyliin : "Onko sulla kaikki hyvin? " Tuo rauha taitaa tarkoittaa heille että olen minulla on jotenkin huono olo, ehkä he eivät oikein ymmärrä kun ovat erityylisiä luonteeltaan. Jos sanon noin, niin he vain huolestuu enemmän kai. Esim. siskoni ja äitini viestittelee kaiket päivät toisilleen ja minä en sitä jaksa? He laittaa kuvia toisilleen ruuista, vaatteista, meikeistä....yms. Minä en ymmärrä tälläistä, että koko ajan pitäisi olla laittamssa viestiä siitä mitä söi tai mitä osti, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Pitäisikö minun sitten muuttua tälläiseksi "chattailijaksi?" Ehkä se on normaalia että nykypäivänä otetaan kuva kaikesta ja laitetaan siitä viestiä, kai sitten. 

T. AP

Mä oon vääntänyt mun ekstroverttisuvulleni rautalangasta sen niin, että miettivät asian niin että se mikä heistä on energisoivaa ja hauskaa vuorovaikutusta, on mulle energiaa vievää silloinkin, kun se on sinänsä hauskaa. Harva ihminen haluaa toisen voivan huonosti ja jos tajuavat, että heidän viestit kuormittavat sua, varmasti vähentävät.

Vierailija
13/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J Kooa välittävät sinusta.

Päinvastoin. Kyllä itsekkäitä ovat ihmiset jotka jatkuvasti soittelevat tai laittavat viestejä. Eivät ota huomioon, että toisella voi olla muutakin tekemistä. Kohtuus myös viestien laittamisessa. Eihän siinä sais sen siunaaman rauhaa jos joku tuttava jatkuvasti viestittelisi.

Vierailija
14/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsen kokeeseen lukeminen liittyy asiaan? Vai ootko kuten siskosi, ei omaa elämää sullakaan?

Tyhmä. Toimen lukee kokeeseen ja könnykkä piippaa, piippaa, piippaa, piippaa. Ja kun katsoo niin siellä on 14 pippijuu-viestiä tädiltä.

Vierailija
15/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nykyään on juuri sitä, pitäisi vähintään somessa jakaa kuva aamukakasta

Vierailija
16/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös hyvin huono vastaamaan johonkin hassuun eläinkuvaan. Yleensä jää vastaamatta. Minulla on kyllä pari discord-ryhmää jossa tuota voi tehdä esim. kalsarikännejä harrastaessa. Silloin se on ihan kivaa, eikä ole paineita mikäli jotain menee ohi.  Älypuhelin on itsellä enimmäkseen hiljaa pöydällä.

Vierailija
17/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä. Toimen lukee kokeeseen ja könnykkä piippaa, piippaa, piippaa, piippaa. Ja kun katsoo niin siellä on 14 pippijuu-viestiä tädiltä.

Sen puhelimen voisi laittaa äänettömälle lukemisen ajaksi...

Eri

Vierailija
18/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen puhelimen voisi laittaa äänettömälle lukemisen ajaksi...

Eri

Tai se 42-vuotias voisi ihan vaan käyttäytyä aikuisesti.

Vierailija
19/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a.68v.mumojen mummo kirjoitti:

Voin keksiä aika monta nimeä tuolle käytökselle, eikä "aito välittäminen" ole niistä yksikään.

Vierailija
20/21 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ne ei varmaan lue tätä palstaa?Tietosi ei menen perille. Lähetä pikaviesti-Äipälle.Iskalle?Kuitenkin 1 henkilölle ja pyydä häntä lähetämään kaikille etenpäin se,jotka perääsi kyselevät. Laita siihen viestiin kaikki OK. Ja nimesi. Äkkiähän sen saa kaikki utelijat ja rauhoituvat.Voit mös itse lähetää kaikille.Eikö?Jaksoithan tänekkin kirjoitaa.Ilman että kenties sinua häiritsevät henkilöt ei tiedä mieltäsi ja ajatuksia,heidän viestinsä?Kun huolisaan vain ovat miten pärjäät?