Mistä löytyisi mukava nörttipoika?
Olen ollut ihan hirveän pitkään yksin ja haluaisin vihdoin itselleni kumppanin. Olen tullut siihen tulokseen että vain nörtit käyvät, kun omat kiinnostuksenkohteet ovat mitä ovat. Olen siis reilu parikymppinen nainen, sinkku ollut nyt muutamia vuosia. Ihan normaalin näköinen ja -kokoinen, kauniiksikin kehuttu. Sinisilmäinen pitkätukkainen brunette (tosin hiukseni ovat aika usein sellainen sekainen moppi), pituutta 163cm ja painoa n. 55kg, päässä hipster-lasit ja päällä huppareita ja tummia farkkuja, jos joku haluaa luoda mielikuvan siitä miltä näytän.
Olen vain oikeassa elämässä niin tuhottoman syrjäänvetäytyvä ja omissa oloissani viihtyvä, etten oikein ikinä tutustu kehenkään. En uskalla mennä esimerkiksi yliopiston peli-iltoihin tai kaupunkini hackerspaceen puuhastelemaan. Olen siis opiskelija ja kiinnostuksen kohteina Internet kokonaisuudessaan, nautin esimerkiksi ihan hirveästi tiedostojen tai tiedon metsästämisestä Internetistä. Muita kiinnostuksen kohteita mm. anime/manga (suosikkeja mm. Attack on Titan, Baccano, One Piece jne.), kirjat (John Irving ja Haruki Murakami suosikkikirjailijoita), pelailen toisinaan PS3-pelejä (suosikkeja mm. Heavy Rain, Skyrim, Portal 2 jne.), myös jotkut harvat ja valitut länsimaiset sarjat käy (näitä tasan kolme: Game of Thrones, Sopranos ja Twin Peaks).
Ongelmana on vaan se, että olen hirveän ujo. En uskalla mennä juttelemaan enkä mihinkään coneihin sun muihin. Elän ihan täysin oman pääni sisällä ja tykkään puuhastella yksin suurimman osan ajasta. Kiinnostuksen kohteeni ovat myöskin niin laajat etten oikein istu sellaiseen tiettyyn alakulttuuriin juurtuneeseen porukkaan, tietämykseni ei ole tarpeeksi syvä ja toisaalta kaikki muukin kiinnostaa, joten tylsistyn. Lisäksi en netissä oikein tiedä miten ihmisiä lähestytään ja mistä voisin löytää aikuisia (20 ->) ihmisiä joita kiinnostaa samat asiat. Foorumit kenties? Nörtit, missä te oikein pyöritte? Ja ihan rehellisesti, uteliaisuudesta: jos kaltaiseni ujo nörttinainen rohkaistuisi lähestymään, olisitko kiinnostunut?
Kommentit (58)
Kyllä olisin, olettaen ettet ole ihan täydellisen sosiaalisesti kyvytön autisti
Noh, kirjallinen ulosantisi on ihan hyvää ja veikkaan että jos rohkaistut ihan vaan menemään mukaan porukoihin niin varmasti ihastuksia syntyy puolin ja toisin. Löysin oman nörttimieheni ulkomailta animefoorumilta ja voin kyllä suositella hankkimaan poikaystävän jolla on samat mielenkiinnon kohteet. On meinaan nimittäin arki aika sujuvaa kun romanttisten leffailtojen sijaan lätkitään Magicia koko ilta eikä kumpikaan tylsisty :D Mutta avoimin mielin ja tutustu ihmisiin ilman mitään "olisiko tuosta minulle kumppaniksi" -ajatuksia, niin olet luonteva ja varmasti löydät jonkun jonka kanssa luistaa. Tsemppiä!
No netissähän meitä yleensä pyorii, emmekä mekään ole hyviä lähestymään naisia ainakaan "iskeminen" mielessä. Itse lienen kyllä liian vanha pojaksi.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:28"]
Vauva lehden foorumilta.
[/quote] Juu, täällä me ollaan kaikki into piukeana naisjahdissa. Obviously.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:24"]
No netissähän meitä yleensä pyorii, emmekä mekään ole hyviä lähestymään naisia ainakaan "iskeminen" mielessä. Itse lienen kyllä liian vanha pojaksi.
[/quote]
Enkö olekin oikeassa, että sun kaltaiselle kannattaa kuvailla itseään ensin muuten kuin ulkonäköä?
-nörtin vaimo
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:30"]
Enkö olekin oikeassa, että sun kaltaiselle kannattaa kuvailla itseään ensin muuten kuin ulkonäköä?
-nörtin vaimo
[/quote] En varsinaisesti kuvaillut ulkonäköäni kalastellakseni lisäpisteitä, lähinnä ajattelin kuvailla itseäni niin tarkkaan kuin mahdollista, jotta lukijat saisivat mahdollisimman kattavan kuvan minusta. Minullekaan miehessä ei todellakaan ole tärkeintä se miltä hän näyttää, vaan että muuten natsaa, mutta en kyllä aio valehdellakaan siinä että ilman minkäänlaista fyysistä vetoa suhdetta on hankala ylläpitää. Toki ymmärrän kyllä, että ulkonäköni kuvailu saattoi antaa sellaisen kuvan, että haluan nostaa fyysistä olemustani jotenkin jalustalle vaikka näin ei siis ollut tarkoitus. Anteeksi.
Ap
En aio valehdella: jos kaltaisesi nainen lähestyisi minua (olen itsekin ujo nörttimies enkä uskalla lähestyä naisia huonon itsetuntoni takia), hihkuisin onnesta
Vast kysymykseesi. Netistä, kun siellä kaikki nörtit pyörii tähän aikaan ;)
Eikun onnea hakuun ja matoa koukkuun esim. deitti tai jollain keskustelupalstalla.
Kun osaat kirjoittaa, niin lienee helpompaa tutustua ensin viestittelemällä ja sitten sopimalla treffit tms. En nyt enempää osaa vinkata, kun itse en ole niin nörtti että löysin vaimoni lapinreissulta.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:30"]
-nörtin vaimo
[/quote] En varsinaisesti kuvaillut ulkonäköäni kalastellakseni lisäpisteitä, lähinnä ajattelin kuvailla itseäni niin tarkkaan kuin mahdollista, jotta lukijat saisivat mahdollisimman kattavan kuvan minusta. Minullekaan miehessä ei todellakaan ole tärkeintä se miltä hän näyttää, vaan että muuten natsaa, mutta en kyllä aio valehdellakaan siinä että ilman minkäänlaista fyysistä vetoa suhdetta on hankala ylläpitää. Toki ymmärrän kyllä, että ulkonäköni kuvailu saattoi antaa sellaisen kuvan, että haluan nostaa fyysistä olemustani jotenkin jalustalle vaikka näin ei siis ollut tarkoitus. Anteeksi.
Ap
[/quote]
Älä pyytele tuommoisia asioita anteeksi.
Tarkoitus oli lempeästi näyttää sinulle, että miten kannattaa "nörttiä" lähestyä. Ainakaan niissä piireissä missä itse liikun, ei arvosteta ulkonäkökeskeisyyttä. Jos enimmäinen itsestäsi kertoma asia on ulkonäkö, se antaa huonon vaikutelman. Totta kai jotain voi kertoa. Ehkä ennemmin kannattaa mainita parilla sanalla yleisvaikutelma ja jättää hiusten väri ja paino pois.
Olen itsekin hyvännäköinen nainen ja tiedän sen, mutta sitä ei kannata koskaan tuoda millään lailla esille. Eikä kokaan vedota sukupuolleensa missään asiassa. Tosin minun tuttavapiiri on aika hard core-nörttejä. Ehkä nuoremmat pojat antavat enemmän anteeksi.
Listaamasi jutut eivät ole mitään "nörttijuttuja", vaan sellaisia pintapuolen raapaisuja, joita peruskoulun jokainen jonne ja jonna on tutkiskellut. Kaikki shounen-kohdeyleisön japanisarjat ja Skyrimit ovat casual-harrastajien juttuja. Jos ollaan oikeasti kiinnostuneita animesta/peleistä/tms, niin noiden jälkeen yleensä siirrytään vähän syvällisempään sisältöön.
Kun lasketaan yhteen tuo casual-taso ja nörttiyden painottaminen, niin sinusta tulee vähän sellainen "gamer girl" mielikuva, mikä ei ole kauhean hyvä asia, jos haluaisit nimenomaan nörttipojan. Nörtillä kun yleensä tarkoitetaan nimenomaan henkilöä, joka on syvällä harrastuksessaan.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:42"]
Tarkoitus oli lempeästi näyttää sinulle, että miten kannattaa "nörttiä" lähestyä. Ainakaan niissä piireissä missä itse liikun, ei arvosteta ulkonäkökeskeisyyttä. Jos enimmäinen itsestäsi kertoma asia on ulkonäkö, se antaa huonon vaikutelman. Totta kai jotain voi kertoa. Ehkä ennemmin kannattaa mainita parilla sanalla yleisvaikutelma ja jättää hiusten väri ja paino pois.
Olen itsekin hyvännäköinen nainen ja tiedän sen, mutta sitä ei kannata koskaan tuoda millään lailla esille. Eikä kokaan vedota sukupuolleensa missään asiassa. Tosin minun tuttavapiiri on aika hard core-nörttejä. Ehkä nuoremmat pojat antavat enemmän anteeksi.
[/quote] Voi hyvinkin olla, että antaa huonon ensivaikutelman, mutta toisaalta taas en välttämättä halua sellaistakaan miesystävää, joka heivaa toisen ihmisen helvettiin sen takia, että kehtaa mainita jotain ulkonäöstään ja on tarpeeksi itsevarma mainitakseen esimerkiksi painonsa. Pidän itseäni ihan normaalin näköisenä enkä tuo sukupuoltani esiin missään tilanteissa. Enkä oikein tiedä onko mitään oikeaa tapaa "lähestyä nörttiä", koska noh, nörttejä sitoo yhtenäiseksi ryhmäksi vain kiinnostuksen kohteet, he eivät ole mikään geneerinen ryhmä niinkuin ei mikään muukaan ihmisryhmä. Jos sinun tuntemillasi "hardcore" nörteillä on noin jyrkät käytössäännöt ja jokainen niitä rikkova on automaattisesti out, sinun tuntemasi nörtit eivät ehkä ole sen tyylisiä ihmisiä joihin haluaisin tutustua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:45"]
Listaamasi jutut eivät ole mitään "nörttijuttuja", vaan sellaisia pintapuolen raapaisuja, joita peruskoulun jokainen jonne ja jonna on tutkiskellut. Kaikki shounen-kohdeyleisön japanisarjat ja Skyrimit ovat casual-harrastajien juttuja. Jos ollaan oikeasti kiinnostuneita animesta/peleistä/tms, niin noiden jälkeen yleensä siirrytään vähän syvällisempään sisältöön.
Kun lasketaan yhteen tuo casual-taso ja nörttiyden painottaminen, niin sinusta tulee vähän sellainen "gamer girl" mielikuva, mikä ei ole kauhean hyvä asia, jos haluaisit nimenomaan nörttipojan. Nörtillä kun yleensä tarkoitetaan nimenomaan henkilöä, joka on syvällä harrastuksessaan.
[/quote]
Pitäisi tosiaan määritellä ensin nörtti. Toiselle riittää nörttiyteen että on hyvä matikassa ja lukee kirjoja.
Oma määritelmäni nörtille on sellainen ulkonäöstään välittämätön, pikkuisen autistinen supernero joka koodaa työkseen ja käyttää kovan tason palkkansa tehokkaisiin laitteisiin. Ne on omasta mielestäni juurikin niitä haluttavia nörttejä toisin kuin 99% naisten mielestä. Omakin mieheni on tuommoinen enkä koskaan vaihtaisi pois.
-17
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:49"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 03:42"]
[/quote] Voi hyvinkin olla, että antaa huonon ensivaikutelman, mutta toisaalta taas en välttämättä halua sellaistakaan miesystävää, joka heivaa toisen ihmisen helvettiin sen takia, että kehtaa mainita jotain ulkonäöstään ja on tarpeeksi itsevarma mainitakseen esimerkiksi painonsa. Pidän itseäni ihan normaalin näköisenä enkä tuo sukupuoltani esiin missään tilanteissa. Enkä oikein tiedä onko mitään oikeaa tapaa "lähestyä nörttiä", koska noh, nörttejä sitoo yhtenäiseksi ryhmäksi vain kiinnostuksen kohteet, he eivät ole mikään geneerinen ryhmä niinkuin ei mikään muukaan ihmisryhmä. Jos sinun tuntemillasi "hardcore" nörteillä on noin jyrkät käytössäännöt ja jokainen niitä rikkova on automaattisesti out, sinun tuntemasi nörtit eivät ehkä ole sen tyylisiä ihmisiä joihin haluaisin tutustua.
Ap
[/quote]
Teet kuten haluat.
Voit laittaa ilmoituksen ihan normi deittipalstoille, pistät tuon kuvauksen. Toki jos laajennat hieman ja muutkin kuin nörtit kelpaa, niin löydät paremmin hyvän miehen. Minä en ole pitänyt tärkeänä, että tarvitsee pitää samoista asioista, kuitenkin se seurustelu on paljon muutakin kuin omissa harrastuksissa oleskelua.
Kumpikin voi tehdä omia juttuja ja silti suhde toimii.